Ahogy ígértem a héten elérkezünk a Matchbox Stretcha Fetcha felújításának következő részéhez. Az első részben még csak kívülről vettem szemügyre a kocsit, a második részben az ablakkal, a harmadikban a karosszériával, míg a negyedik részben az alvázzal foglalkoztam.
Ebben a részben a hiányzó műanyag alkatrészekkel és az összeszereléssel foglalkozom majd.
A kisautónak szerencsére összesen a hátsó nyitható ajtaja hiányzott. Ez a műanyag alkatrész általában a nyitogatásoknak és az óvatlan gyerekkezeknek köszönhetően gyakran letört vagy kiesett a helyéről, így az évek alatt nagyon sok Stretcha Fetcha vesztette el a hátsó ajtaját.
Az ajtó több színben is készült a kisautóhoz ahogy azt már a felújítás elején is említettem, én a korszaknak megfelelő fehér szín mellett tettem le a voksomat.
Ezt követően jöhetett a tervezés, ami nem volt túl bonyolult feladat, majd a próbadarabok nyomtatása és finomítása egészen addig amíg megfelelő nem lett az ajtó.
Miután elkészültem vele már nem volt más dolgom mint az alkatrészt a helyére illeszteni.
Ezután már csak az alvázat kellett a karosszériával összeépíteni. Ehhez több megoldási lehetőség is a rendelkezésetekre áll.
Az egyik, hogy sikerül úgy szétszednetek a kocsi két részét, hogy a szegecs használható marad. Ekkor az összeszerelés után elég ezt a szegecset egy kúpos fémtüske és egy kalapács segítségével kitágítani és máris az eredetivel megegyező módon rögzítettétek az autó két felét egymáshoz.
A rögzítés másik megoldása a csavarozás. Általában ezt alkalmazzák, ami annak köszönhető hogy a szegecset sok esetben meg kell fúrni. A csavarozás előtt 2.5 mm-es fúróval érdemes felfúrni a karosszériában található furatot, amiben ezt követően egy 3-as menetet kell vágni.
Ezt követően már csak egy megfelelő hosszúság 3-as csavarra van szükség és máris összeépítettétek a két felet mégpedig oldható kötéssel, aminek nagy előnye hogy a kocsit bármikor újra széttudjátok szedni.
Ebben az esetben nekem az első megoldás volt a kézenfekvő, így ehhez nyúltam.
Szerintem sikerült egészen jól megoldanom a két fél rögzítését és így legalább hű maradtam az eredeti Matchbox megoldáshoz.
A kocsi sem sikerült rosszul és úgy érzem a maximumot hoztam ki a felújítás során a rendelkezésre álló alkatrészekből.
Persze még lezárásként a matricázás hátra van, de ezt már csak a jövő héten osztom meg veletek.
RÉGI JÁTÉKOD VAN? NE DOBD KI! NE ADD EGY NEPPERNEK! TUDD INKÁBB JÓ HELYEN, AHOL MEGŐRZIK ÉS VIGYÁZNAK RÁ!
Kövesd munkámat a Facebookon és a többi közösségi oldalon! Ha szeretnél segíteni anyagilag, akkor itt teheted meg, ha játékokat szeretnél felajánlani a leendő múzeumba, akkor a toyahsw@gmail.com címre küldj üzenetet és megbeszéljük a részleteket!
Patreon támogatók jelentkezésével még gördülékenyebb munkára, még több bejegyzésre, még több videóra és folyamatosan új tartalmakra számíthattok.