Régi játékokkal is van munka 5. - 2.rész
2020. augusztus 28. írta: ToyaHSW

Régi játékokkal is van munka 5. - 2.rész

stretcha_fetcha_10.JPG

Ahogy azt már megszokhattátok, ezúttal is egy régi játék felújításának részleteibe nyújtok betekintést. Az elmúlt időszakban volt már ebben a rovatban bolygókerekes autó, távirányítós játék, Metalcar és SIKU kisautó, míg most egy Matchbox kisautó felújításába vágtam bele.
Az előző részben kívülről szemügyre vettem a kocsit, igyekeztem felmérni a hiányosságokat, majd pedig szét is bontottam a játékot.

A mai részben a műanyag alkatrészekre igyekszem figyelmet fordítani.

Ha figyelmesen nézegettétek az előző bejegyzés fotóit, akkor láthattátok hogy a műanyag alkatrészek elég változatos képet mutattak. Volt rendkívül kopott állapotban megmaradt, volt közöttük vállalható szintű és volt olyan is aminek csak a helyét lehetett látni a játékon.
A vállalható szintűnek a kocsi utastere számított, amit lényegében elég volt egy kicsit lemosni. Miután ez megtörtént lényegében más dolgom nem volt az aprócska alkatrésszel.
Stretcha Fetcha jellegzetessége a hatalmas "üveg" felület, ami betekintést enged a kocsi belsejébe. Ez az egy darabból kialakított plexi azonban nagyon sérülékeny volt és a játék során erőteljesen kopott is sajnos. 
Már az első képeken is láthattátok, hogy egy darab letört a plexiből és bizony a sarkokon nagyon csúnya sorjásodás volt látható. Itt nem volt mit tenni kezelésbe kellett vennem az ablakokat.
Első lépésben visszaragasztottam a letört darabot, majd jöhetett a neheze a polírozás.
Ahogy említettem én ehhez megfelelő polirozó anyagokat igyekszem használni. Általában az Ebay-en és a kínai oldalakon be lehet szerezni autólámpa felújításához alkalmas készleteket, amelyekben megtalálhatóak a különböző szemcseméretű polírlapok és egy paszta is többek között.
Én ezekkel az eszközökkel igyekeztem sikert elérni, ami szerintem elég látványosan sikerült is.

Én ilyet használok az átlátszó plexi alkatrészek javítására

Alapvetően hosszadalmas a folyamat és érdemes minden lépést elvégezni a kritikus területeken és akkor az eredmény egészen jó lesz.
A nedvességre figyeljetek, ugyanis ezek a rendkívül vékony műanyag alkatrészek könnyen átmelegszenek és az soha nem jó. Érdemes ezeket bevizeznetek és úgy nekikezdeni a munkának és időnként újra és újra vízbe mártani a polírozás alatt álló alkatrészeket.

Miután jónak minősítettem az üveget következhetett a hiányzó hátsó ajtó pótlása. Ehhez ismét a 3D nyomtatást hívtam segítségül. Egy jó minőségű fotó és egy tolómérő segítségével igyekeztem megfelelően elkészíteni a felnyitható hátsó ajtót.
A színnel egy kicsit bajban voltam, ugyanis a fehér mentő megvásárolható volt fehér és piros hátsó ajtóval is. Végül a fehér színre szavaztam, amiből 2-3 próbálkozás és apróbb módosítás után sikerül legyártanom a megfelelő darabot.

Ezzel a műanyag alkatrészek el is készültek, így a következő lépésekben az alváz és a karosszéria kerül majd sorra.
Tartsatok velem akkor is majd.

Ha belevágtok hasonló munkába, akkor azt nyugodtan osszátok meg kommentben, valamint a tanácsaitokat is szívesen fogadom.

RÉGI JÁTÉKOD VAN? NE DOBD KI! NE ADD EGY NEPPERNEK! TUDD INKÁBB JÓ HELYEN, AHOL MEGŐRZIK ÉS VIGYÁZNAK RÁ!

Kövesd munkámat a Facebookon és a többi közösségi oldalon! Ha szeretnél segíteni anyagilag, akkor itt  teheted meg, ha játékokat szeretnél felajánlani a leendő múzeumba, akkor a toyahsw@gmail.com címre küldj üzenetet és megbeszéljük a részleteket!

Patreon támogatók jelentkezésével még gördülékenyebb munkára, még több bejegyzésre, még több videóra és folyamatosan új tartalmakra számíthattok.

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekmuzeum.blog.hu/api/trackback/id/tr1916173750

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása