Egy kis kitérő után ismét Matchbox játékkal várlak benneteket. Ezúttal ismét egy teherautót mutatok be nektek a gyűjteményből, ami a 8 Wheel Tipper név került a boltok polcaira.
Persze mint annyi Matchbox kisautó esetében, itt sem szakadt el a gyártó a valóságtól ugyanis a járművet az AEC Mammoth alapján készítették el.
Az AEC egy brit gyártó volt egykoron. Az Associated Equipment Company 1912-től egészen 1979-ig gyártott járműveket az ipar számára.
A kezdeti időszakban teherautókkal és emeletes buszokkal voltak jelen a piacon, aminek köszönhetően megalapították a Daimlerrel közös vállalatukat is.
A háború utáni időszakban is maradtak a bevált autóbusz és teherautó gyártásnál és ebben elég sikeresnek is bizonyultak. Számtalan teherautótípussal jelentkeztek, amire a brit szállítmányozók vevők is voltak.
Az egyik legsikeresebb darabjuknak a Mammoth számított, aminek első darabja 1930-ban gurult le a gyártószalagról és egészen 1978-ig gyártották azt folyamatosan frissített változatokban.
Ezt a teherautót a Matchbox is kinézte magának és elkészítette a 8 kerekű billenőplatós változatot belőle a gyerekek számára.
A játék gyártása 1969-ben indult el és csak 1971-ig gyártották ezt a típust. A gyártás ideje alatt apróbb változások történtek a teherautóval, amiket természetesen el is mesélek majd nektek.
A játék fémből készült és a néhány napja bemutatott Hoveringham Tipperhez hasonlóan két fontosabb részből állt össze.
Az egyik fontos rész az alvázzal együtt kialakított fülke volt, míg a másik részt a billenthető plató jelentette.
Bár az alvázzal együtt került kialakításra a fülke, de ennek ellenére egészen szépen kilett dolgozva ez a része a játéknak. A fülkén látszanak a vonalak és a gyakorlottabb szemek az AEC teherautójának a jellegzetességeit is felfedezhetik.
A fülke kék ablakokat kapott, amire azért volt szükség, mivel a belső tér nem került itt sem kidolgozásra.
Az alváz további részei is hasonló gondossággal lettek kidolgozva. A sárvédők, a légtartály, az alvázon elhelyezett oldaldoboz mind-mind felismerhető.
Az alvázban kapott helyet a futómű, ami a munkagépekre és teherautókra jellemző módon lett kialakítva. Itt is kengyelekben futottak a tengelyek amelyek végén az első két évben a Regular kerekek kaptak helyet, míg az utolsó évben az aktuális Superfast kerékkel találkozhattak a gyerekek.
A jármű színe is változott az évek alatt, ami annyit jelent hogy eredetileg piros színű volt a teherautó, de a gyártás utolsó két évére a Matchbox sárga színre váltott.
A másik fontos rész a billenthető plató volt. A teherautó ezen része ezüst színben pompázott és a lehetőségekhez képest egészen szépen ki lett dolgozva.
A plató vége itt is nyílik és bár a belső rész teljesen sima felületű, kívül azért felkerült némi bordázat a platóra. A billentés itt is a megszokott módon történik egy csap mozog egy műanyag perselyben, ami kellő stabilitást és tartást is ad az amúgy nehéz platónak.
A dekoráció az első évben egy Douglas matricából állt a plató két oldalán, majd ezt követően Pointer felirat került az ezüst színű felületre kék-sárga színben.
A hozzám került kisautó 1970-es és csodálatos állapotban van. A festés szinte tökéletes, a matricázás épségben megmaradt és a plató is kellően nehezen nyílik és záródik.
Reményeim szerint a többi kisautóval együtt ezt a kocsit is láthatjátok majd, de amíg nincs lehetőség a személyes bemutatásra, addig jönnek a megszokott fényképek ezúttal is.
RÉGI JÁTÉKOD VAN? NE DOBD KI! NE ADD EGY NEPPERNEK! TUDD INKÁBB JÓ HELYEN, AHOL MEGŐRZIK ÉS VIGYÁZNAK RÁ!
Kövesd munkámat a Facebookon és a többi közösségi oldalon! Ha szeretnél segíteni anyagilag, akkor itt teheted meg, ha játékokat szeretnél felajánlani a leendő múzeumba, akkor a tamas.laposa70@gmail.com címre küldj üzenetet és megbeszéljük a részleteket!