Régi játékokkal is van munka... 3.rész
2020. március 10. írta: ToyaHSW

Régi játékokkal is van munka... 3.rész

dsc_0024.JPG

Az előző részt ott fejeztem be, hogy külsőleg szemrevételeztem az autót és a hiányosságokat igyekeztem sorba összegyűjteni.
Ebben beletartoztak a sérült matricák, a hiányzó műanyag alkatrészek és azok az apró részletek, amelyek így első ránézésre rettenetesen zavaróan hatottak.

A matricázás már magában feladja a leckét, de erre sikerül majd megoldást találnom, ahogy a karosszériára ragadt ragtapasz eltávolítására is, így ezeken a részleteken annyira még nem gondolkodtam.
Ezért ebben a részben a külső részen található műanyag elemek hiányaira fordítok majd figyelmet.
Ahogy azt az előző bejegyzésekben említettem a kocsiról hiányzik az elemtartó fedele, ami egy zsanéros megoldású műanyag elem, ezen kívül a kocsi jobb oldalán hiányzik a lökhárítót lezáró műanyag elem is elől és hátul egyaránt.

Első lépésben ezeknek az alkatrészeknek a pótlására fordítottam figyelmet. Ezeket szerencsére 3D nyomtatással viszonylag egyszerűen lehet pótolni csak meg kell ezeket az alkatrészeket rajzolni előtte.
Általában azt javasolják a 3D nyomtató tulajdonosoknak, hogy a Yeggi vagy Thingiverse oldalain nézzenek szét, de ez a régi játékok alkatrészeinél sajnos nem szokott beválni.
Ebben az esetben is így volt, tehát kénytelen voltam magam elkezdeni ezeknek az elemeknek a tervezését.

Az elemtartó fedelét a Szirszarjaim blogon talált képek alapján igyekeztem megalkotni és másodjára sikerült is. Ezúton is köszönöm Rájennek a nagyszerű fotókat. A lökhárítók végén található takaróelemmel egyszerűbb dolgom volt, hiszen a kocsi egyik oldalán megmaradtak, így a méretek levétele nem okozott különösebb nehézséget.
A kerekek lötyögését is úgy gondoltam ezzel a megoldással oldom meg. A csavarok egyszerűen nem tudták megfogni a kerekeket, így azok állandóan lötyögtek hiába húztam meg a csavarokat teljesen. Arra az elhatározásra jutottam, hogy a kerék mögé egy 2 mm-es tárcsát nyomtatok, ami lényegében a hézagot tünteti el és ennek köszönhetően a kerekek billegését szünteti meg.
Kicsit előbbre tartok a játékkal javításával mint ahogy a bejegyzések kikerülnek, így még egy alkatrészt le kellett gyártanom, ami a bután álló első lámpák hibáját orvosolja. Itt is egy aprócska törött elem várt, amit szerencsére szintén nyomtatással lehetett pótolni.

Természetesen ezek az alkatrészek idővel majd felkerülnek a 3D-s részre is, de addig íme néhány kép az elkészült modellekről.

A munka nem áll meg, igyekszem előre haladni és szépen haladni a javítással.

RÉGI JÁTÉKOD VAN? NE DOBD KI! NE ADD EGY NEPPERNEK! TUDD INKÁBB JÓ HELYEN, AHOL MEGŐRZIK ÉS VIGYÁZNAK RÁ!

Kövesd munkámat a Facebookon és a többi közösségi oldalon! Ha szeretnél segíteni anyagilag, akkor itt  teheted meg, ha játékokat szeretnél felajánlani a leendő múzeumba, akkor a toyahsw@gmail.com címre küldj üzenetet és megbeszéljük a részleteket! 

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekmuzeum.blog.hu/api/trackback/id/tr4115510964

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása