A mai napon egy különleges játékot mutatok nektek egy olyan cégtől, aminek a neve manapság már teljesen mást jelent mint az 70-es, 80-as években.
Ez a játék az 1989-ben megjelent Saitek Electronic Sonar Subhunter lesz.
A Saitek céget 1979-ben alapította Eric Winkler és a szórakoztatóipar elektronikai szegmensében voltak megtalálhatóak a gyártó termékei. A cégnél a kezdetben első sorban sakk számítógépek, bridge és blackjack játékok készültek, valamint néhány termék gyerekeknek is.
A cég 1994-ben vásárolta meg a Hegner & Glaser sikeres Mephisto sorozatát, így lényegében a legjobb sakkjátékokat tudták készíteni.
A Saitek hallgatott az idők szavára és a szórakoztató elektronika egy másik területére is betette a lábát, ez pedig a PC-s perifériák piaca volt. Számtalan nagyszerű joysticket, kormányt és egyéb kiegészítőt köszönhetünk a máig is működő cégnek.
A mai napon az Electronic Sonar Subhuntert mutatom be nektek, ami egy kicsit fejlettebb, kicsit bonyolultabb és kicsit látványosabb játék volt, amit talán leginkább az általunk papíron játszott torpedóhoz lehetett hasonlítani.
Már a játék felépítése is igazán látványos lett. Két térfél, számtalan aprócska bábú, egy középre felhúzható fal és egy mozgatható takaró alkotta a táblát, aminek a középső részén egy viszonylag bonyolult konzol is megtalálható volt.
Az alsó részre négy ceruzaelemet kellett behelyezni, majd a felül található kapcsoló elmozdításával indíthattuk is a csatát. Természetesen a felépítésből adódóan egy kétszemélyes játékról van szó.
A játékban az egyik játékos a menekülő hajóval volt, míg a másik játékos igyekezett őt különböző eszközök segítségével levadászni.
A játék úgy indult, hogy a hajóval menekülő játékos a tábla közepére helyezte a hajóját. Ezt követően kellett lépni. A lépések irányát a klaviatúra segítségével beütötte az ENTER gombbal rögzítette a helyzetét.
Ez úgy nézett ki a gyakorlatba ha egy lóugrást hajtott végre, hogy a FEL-FEL-FEL-BAL-ENTER gombokat nyomta le sorban.
Ezt követően az elfogónak kellett lépni, aki megpróbálta elkapni az ellenfelet. Ehhez hajóval vagy tengeralatjáróval üldözhette az ellenfelet, rálőhetett torpedóval, sőt még hangradarokat is elhelyezhetett a táblán. Ezeket az adatokat a lépésekhez hasonló módon kellett bevinni, azonban előtte meg kellett nyomni a megfelelő ikon jelét is a táblán.
Ezután a játék valamilyen hangot adott ki. Ha sikerült eltalálnunk az ellenfelet, akkor annak a hangját hallhattuk, ha közeledett a hangradarunkhoz akkor annak az egyre gyorsuló hangját.
Ez így elmondva elég bonyolultnak hangzik és elsőre a játék sem egyszerű. Persze idővel bele lehetett jönni, de ehhez több fordulót is le kellett játszani.
Sajnos nincs hozzá magyar leírás, így valószínűleg azért is maradt meg kiváló állapotban a játék, mert az eredeti gazdájának a fantáziáját nem mozgatta igazán meg.
Hiánytalan állapotban, eredeti dobozzal és leírásokkal került hozzám, aminek nagyon örülök. Tudjátok kedvelem az elektromos játékokat, így rögtön a szívembe lopta magát a Sonar Subhunter is.
Természetesen a múzeumban ezzel a darabbal is találkozhattok majd, de addig jönnek a megszokott fényképek.
RÉGI JÁTÉKOD VAN? NE DOBD KI! NE ADD EGY NEPPERNEK! TUDD INKÁBB JÓ HELYEN, AHOL MEGŐRZIK ÉS VIGYÁZNAK RÁ!
Kövesd munkámat a Facebookon és a többi közösségi oldalon! Ha szeretnél segíteni anyagilag, akkor itt teheted meg, ha játékokat szeretnél felajánlani a leendő múzeumba, akkor a toyahsw@gmail.com címre küldj üzenetet és megbeszéljük a részleteket!