Matchbox Ford Heavy Wreck Truck
2023. december 22. írta: ToyaHSW

Matchbox Ford Heavy Wreck Truck

fordheavy_1.JPG

A mai napon ismét egy régi Matchbox kisautót szeretnék bemutatni nektek. Ezúttal a meglehetősen hosszú ideig gyártott Ford Heavy Wreck Truckot mutatom majd nektek.
Igazából nem tudom melyik Ford típus szolgált alapul a kisautó elkészítéséhez, de ahogy az interneten szétnéztem engem a teherautó leginkább az 1967-es Ford 850-esre emlékeztetett.

A játék szinte teljesen fémből készült és csak apró részleteket gyártottak le műanyagból. A jármű 1968-ban került a boltok polcaira és egészen 1972-ig gyártásban maradt és csak apróbb változtatások történtek ezen idő alatt rajta. A későbbiekben még 1979-ben és 1986-ban is visszatért az autó a gyerekek nagy örömére katonai zöld, majd később kék színben.
Az eredeti változat jellemzően piros-fehér festést kapott, bár elvileg létezett belőle olyan változat, ahol az alváz fekete színűre volt festve.

Én most az 1968-69-es változatot tudom bemutatni nektek. Remélem tetszik majd a kisautó.

Szóval a játék teljes egészében fémből készült, csak pár apró részletet gyártottak le műanyagból. A jármű két jól elkülöníthető részből állt össze. Az egyik rész a fülkéből és a vontató darus emelőből állt, míg a másik rész tartalmazta az alvázat magát, a hűtőrácsot és az első lökhárítót és a darus szerkezet alatt található platót.
Az ismertetőt a fülkével és az emelővel kezdem, mivel alapból ezek határozták meg a játék formáját.

A fülke igazán szépen ki lett dolgozva. A játék visszaadja a teherautó robosztusságát. A kidolgozás egészen szép lett. A fellépők, a kilincsek, az ajtók vonalai, a motorháztető jellemző kiemelkedése, de még a kocsi elején a Diesel és a Ford feliratokat is felfedezhették a gyerekek.
A jármű ablakai kék színt kaptak, amire azért volt szükség mert a belső tér nem került kidolgozásra. Az ablak kék műanyagját úgy alakították ki, hogy a tetőn található villogó is ennek a részét képezte.
A fülke mögött kapott helyet a darus emelő. Ennek a kidolgozása is egészen szépen sikerült. Itt is látszanak az apró részletek, amelyek jelentősen feldobták a játék ezen részét.
Az emelő kar nem volt mozgatható, de ez igazából nem volt zavaró. A darus szerkezet végén egy műanyag rúdon egy kampó kapott helyet, amire a vonatandó kisautót egyszerűen fel lehetett akasztani.

A játék másik része az alváz volt. Ez persze így ebben a formában nem teljesen igaz, mivel az alvázon kívül itt lett kidolgozva az első lökhárító, lámpák és hűtőrács, valamint a plató is.
A kidolgozás igényes és aprólékos. A hűtőrács bordázata is felfedezhető, de légtartályra és az oldalsó ládára is figyeltek a tervezés során.
A plató szépen kidolgozott és formára nagyon érdekes darab.
A fehér festés nagyon jól mutat a piros daruval és karosszériával. A plató oldalára még egy-egy matrica is került, amelyeken az ESSO felirat volt olvasható.
Az alvázban kapott helyet a futómű, ahol az első tengely az alvázon belül, míg a hátsó két tengely az alvázon kívül kengyelben lett elhelyezve.
A kerekek hasonlítanak a megszokott Regular kerekekre, de azoktól egy kicsit nagyobbak és szélesebbek. Ezt a keréktípus 1968-69-ben használták, majd később áttértek a Superfast kerekekre ennél a járműnél is.

A hozzám került játék rendkívül szép állapotban maradt meg. A festés gyönyörű, a matricák és az emelőhorog is megvan, ami azért nem kis szó.
Az ablakok és a villogó gyönyörű, így azt lehet mondani a kisautóra, hogy tényleg extra állapotban maradt meg.
Reményeim szerint ez a játékot is láthatjátok majd a többi társával együtt, de amíg ne tudom személyesen bemutatni nektek ezt a kincset, addig jönnek a megszokott fényképek ezúttal is.

RÉGI JÁTÉKOD VAN? NE DOBD KI! NE ADD EGY NEPPERNEK! TUDD INKÁBB JÓ HELYEN, AHOL MEGŐRZIK ÉS VIGYÁZNAK RÁ!

Kövesd munkámat a Facebookon és a többi közösségi oldalon! Ha szeretnél segíteni anyagilag, akkor itt teheted meg, ha játékokat szeretnél felajánlani a leendő múzeumba, akkor a tamas.laposa70@gmail.com címre küldj üzenetet és megbeszéljük a részleteket!

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekmuzeum.blog.hu/api/trackback/id/tr5418286745

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása