Matchbox Mercury Cougar
2023. december 21. írta: ToyaHSW

Matchbox Mercury Cougar

mercurycougar_1.JPG

Ezúttal ismét egy régi Matchbox kisautót szeretnék bemutatni nektek a gyűjteményből. Most a legendás izomautóval, a Mercury Cougar kisautó változatával ismerkedhettek majd meg, amit a Matchbox 1968 és 1970 között gyártott.
Ezen rövid gyártási idő alatt a kocsi hagyományos utcai változatát lehetett megvásárolni, amit 1970 és 1973 között váltott fel a Mercury Cougar Rat Rod Dragster.
Most a hagyományos változatot mutatom be nektek, azonban előtte néhány szót ejtenék az eredeti kocsiról.

A Mercury Cougar-t a Lincoln-Mercury 1966. szeptember 30-án mutatta be a nagyközönség számára. A Mercury Cougar nagyon sok elemében megegyezett a Ford Mustanggal és ez annak volt köszönhető, hogy a fejlesztés is közösen zajlott.
A Mustang zajos sikerét követően kapott zöld jelzést a Cougar, ami valamivel drágábban, de jóval magassabb felszereltséggel igyekezett a vásárlók kegyébe férkőzni..
A kocsiban V8-as motor dolgozott, ami 200, 220 és 320 lóerős teljesítmény leadására volt képes.
A kocsi jellegzetessége volt a rejtett első lámpa, ami egy gombnyomásra vált láthatóvá.

Ezt az autót a Matchbox is elhozta a gyerekeknek, még ha az európai fiatalok általában csak mozivásznon vagy fényképen találkozhattak az autóval.
A játék fémből készült és egészen szépen lett kidolgozva.
A gyártás ideje kellően rövid volt ahhoz, hogy az autó ne essen át különösebb átdolgozásokon. A karosszéria a gyártás teljes ideje alatt zöld színt kapott. A kocsi külsőleg nagyon szépen meg lett formálva és teljesen hűen adja vissza az autó vonalait.
A gyártás során ügyeltek arra is a Matchboxnál, hogy az apróbb részletek is felkerüljenek a karosszériára. A gyerekek a motorháztető íves vonalán kívül a kilincseket, a szellőzőket, de még a csomagtartó nyitógombját is felfedezhették a karosszérián.
A kisautó nyitható ajtókat kapott, aminek köszönhetően nagyszerűen lehetett látni a belsőt. A kocsi utastere műanyagból lett megformázva és piros színt kapott, amelyeket a nyitott ajtón vagy a vízszínű ablakokon keresztül is láthattak a gyerekek.

Az alváz fémből készült ahogy a kor Matchbox kisautóinál minden esetben. A karosszériával a szokásos szegecseléses megoldással lett összekapcsolva az alváz.
A fém alváz alsó részén csak a szokásos gyártóra és típusra utaló feliratok voltak megtalálhatók. Az alváz érdekessége volt, hogy mind az első hűtőmaszk és a lökhárítók is az alvázzal együtt lett kidolgozva.
Az alvázon belül voltak megtalálhatóak a futóművek tengelyei, amelyek végére 1968-69-ben a Regular, majd 1970-ben a Superfast kerekek kerültek fel.

A hozzám került játék egészen szép állapotban maradt meg. A festés szinte tökéletes és az ablakok sem karcosak. A hátsó részen található vonóhorogra sem volt még ráakasztva valószínűleg semmi, ami azért nem kis szó.
Reményeim szerint a többi kisautóval együtt a Mercury Cougart is megtudom majd mutatni nektek személyesen, de amíg erre nincs lehetőség addig jönnek a megszokott fényképek.

RÉGI JÁTÉKOD VAN? NE DOBD KI! NE ADD EGY NEPPERNEK! TUDD INKÁBB JÓ HELYEN, AHOL MEGŐRZIK ÉS VIGYÁZNAK RÁ!

Kövesd munkámat a Facebookon és a többi közösségi oldalon! Ha szeretnél segíteni anyagilag, akkor itt teheted meg, ha játékokat szeretnél felajánlani a leendő múzeumba, akkor a tamas.laposa70@gmail.com címre küldj üzenetet és megbeszéljük a részleteket!

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekmuzeum.blog.hu/api/trackback/id/tr7518286049

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása