Ismét hoztam nektek egy kicsit régebbi Matchbox játékot. Ezúttal az 50-es évektől kezdve gyártott Euclid Dump Truck 6-C változatát mutatom majd be nektek.
Természetesen a járműből létezett 6-A és 6-B változat is.
A 6-A volt az eredeti változata a teherautónak, amit 1954 és 1958 között gyártottak piros felépítménnyel és szürke platóval. Ezt a változatot követte a 6-B, ami már sárga színben és némileg finomított karosszériával igyekezett megnyerni a gyerekeket 1959 és 1962 között.
A 6-B változatot követte a ma bemutatásra kerülő 6-C verzió, ami számtalan újdonsággal kápráztatta el akkoriban a gyerekeket.
De nézzük milyen is lett ez a klasszikus dömper.
A gyártás 1963-ban indult el és egészen 1967-ig tartott. Bárhogy számolunk a Matchbox ezen kisautója bizony már 60 éves, ami egészen szép kornak számít :)
Ahogy a Matchbox játékoknál nagyon sok esetben, itt is a valóság szolgált alapul a játék elkészítése során. Az Euclid cég hatalmas munkagépei a bányászok számára ismerősek voltak már az 1920-as évektől kezdve. A földmunkák során elengedhetetlen dömperek egész sorát gyártotta a cég, amelyek közül az egyik az 1962-es Euclid 45 Ton Rear Dump R-45 15FFD szolgált alapul a játék elkészítéséhez.
A jármű teljes egészében fémből készült és két igazán jól elkülöníthető darabból állt össze. Az egyik rész maga a teherautó volt, míg a másik részt a billenthető plató jelentette.
A bemutatást ennek megfelelően a teherautóval kezdem. A fülke és az alváz egy anyagból lett kiöntve. A fülke kidolgozása a Matchbox játékok méretéből adódóan elég korlátozott, de azért a tervezők igyekeztek a maximumot kihozni a lehetőségből.
Ennek megfelelően olyan apró részletek mint a lépcső, a hűtőrács és a típusra jellemző nyitott motortér is kidolgozásra került.
Az alvázkeret a fülkével együtt lett kidolgozva, így ennél a kisautónál nem lehetett találkozni a Matchboxra jellemző fém alvázzal a fontosabb adatokkal. Itt is felkerültek a játékra az információk, de jóval szétszórtabban elhelyezve.
Az alvázon voltak elhelyezve a kerekek is, amelyek tengelyei a munkagépekre jellemző kengyelben futottak. A típus előző változatai két tengelyesek voltak, de a 6-C változat már három tengellyel rendelkezett, amelyeken hátul dupla kerekek voltak megtalálhatóak.
A kerekek a megszokott Regular változatok voltak a játékon.
A játék másik része a billenthetó plató volt. Ez is egészen szépen ki lett dolgozva, ami annyit jelent hogy tökéletesen megformált billenőplató megkapta kívülre a merevítőbordákat, amelyeknek köszönhetően nagyon jól mutat.
A plató a megszokott módon volt billenthető és egy csapnak köszönhetően ami műanyagban futott még meg is állt felemelt állásban. Jellemző, hogy ez a megoldás annyira jól sikerült akkor hogy még 60 év elteltével is megmarad billentett állásban a plató, ami azért nem kis szó.
Az egész játék a munkagépekre jellemző sárga festést kapta meg.
A hozzám került játék egészen szép állapotban maradt meg. A festés igaz néhány helyen már nincs tökéletes állapotban, de ez egy ilyen idős kisautó esetében, amivel játszottak is teljesen természetes.
A Euclid teherautót a többi játékkal együtt láthatjátok majd, de amíg nincs lehetőségem a bemutatásra, addig jönnek a megszokott fényképek ezúttal is.
RÉGI JÁTÉKOD VAN? NE DOBD KI! NE ADD EGY NEPPERNEK! TUDD INKÁBB JÓ HELYEN, AHOL MEGŐRZIK ÉS VIGYÁZNAK RÁ!
Kövesd munkámat a Facebookon és a többi közösségi oldalon! Ha szeretnél segíteni anyagilag, akkor itt teheted meg, ha játékokat szeretnél felajánlani a leendő múzeumba, akkor a tamas.laposa70@gmail.com címre küldj üzenetet és megbeszéljük a részleteket!