Matchbox DAF Girder Truck
2023. október 03. írta: ToyaHSW

Matchbox DAF Girder Truck

daf_1.JPG

Ismét egy régi Matchbox kisautót hoztam nektek bemutatásra, azonban most nem a személyautók világába merülünk el, hanem helyette a teherautók között nézünk szét.
Ennek köszönhetően ismerhetitek ma meg a DAF Girder Truckot, ami némi extrával a platóján várta egykoron a gyerekeket.

A DAF Girder Truck 1968-ban mutatkozott be a gyerekek számára és a gyártás egészen 1972-ig tartott. Ezen idő alatt a teherautó bár némileg átalakult, de lényegét tekintve változatlan formában várta a gyerekeket.
A Girder Truck egy gerenda szállító teherautó volt, ami ennek megfelelően lett kialakítva. Az alap teherautót egy DAF adta, ami valószínűleg az 1962-ben debütált 2600-as sorozatból került ki.

A játék fémből és műanyagból készült, ami a 60-as években elég szokatlan megoldásnak számított a Matchboxtól, de jó oka volt a gyártónak a külsőnél is a műanyaghoz nyúlni.
A felépítmény alapvetően fémből készült és érdekes megoldásként az alvázzal együtt került megmunkálásra. Így lényegében ennél a játéknál nem is igazán beszélhetünk alvázról.
A jármű hat kereket kapott és a kialakítás is ennek megfelelően történt meg.
A járművön ami azonnal megragadta a gyerekek tekintetét az a fülke volt. A fülke szépen és aprólékosan kidolgozott és az apró részletek (ablakok, kilincsek, stb...) is a helyükön vannak. A jármű eredetileg fehér festést kapott, de a későbbiekben ezt felváltotta az zöld változat. Amit fontos megemlíteni, hogy az egész teherautó egységesen megkapta a festést, így nem voltak más színre festett részek.
Ami kicsit kontrasztosabbá tette a teherautót az a hűtőrács volt, ami piros műanyagból lett elkészítve. Ez a műanyag elem benyúlt az alvázba is és az első tengelyeknél ennek köszönhetően egy rész alvázat találhattak a gyerekek.
A műanyag alvázon persze csak a szokásos gyártóra és autótípusra utaló feliratok voltak olvashatóak, de itt még a Matchbox annyit írt csak ki, hogy DAF.

A plató a gerenda szállításnak megfelelő kidolgozást kapott. Igazából a platónak nincs oldala csak néhány tartóoszlop, amelyek a platóra kerülő gerendákat voltak hivatottak megtartani.
A platóra ugyanis valóban kerültek gerendák, sőt tovább is megyek ezekből a gerendákból még építkezni is lehetett. A gerendák piros színű műanyagból készültek és egymásba voltak tolhatóak egy bizonyos rendszer szerint.
Igazából egy egyszerűbb állvány összeépítése volt lehetséges az elemekből, amit a gyerekek bárhogyan összeállíthattak. Mivel a rögzítés nem volt éppen tökéletes a platón, ezért jellemzően egy befőttesgumi tartotta a helyén játék közben a műanyag gerendákat.

Ahogy említettem már igazából nem volt alváz. A tengelyek ennek megfelelően fülekben futottak és a gyerekek ezt láthatták is.
A tengelyek végére a gyártás első két évében a Regular kerekek kerültek fel, amelyeket 1970-71-re leváltottak az akkor bejövő Superfast kerekek.

Összességében egy igazán érdekes teherautó volt a DAF Girder Truck, ami a tologatáson és gurításon kívül némi extrát is nyújtott a gyerekeke az összeépíthető elemekkel.
Sajnos a játék során ezek az elemek gyakran leestek és elvesztek, ezért egyre nehezebb olyan teherautóra ráakadni amin a rakomány is megtalálható.
Szerencsére nálam egy ilyen darab van a gyűjteménybe, amit majd reményeim szerint Ti is megcsodálhattok. Amíg azonban erre nincs lehetőség, addig jönnek a megszokott fényképek ezúttal is.

RÉGI JÁTÉKOD VAN? NE DOBD KI! NE ADD EGY NEPPERNEK! TUDD INKÁBB JÓ HELYEN, AHOL MEGŐRZIK ÉS VIGYÁZNAK RÁ!

Kövesd munkámat a Facebookon és a többi közösségi oldalon! Ha szeretnél segíteni anyagilag, akkor itt teheted meg, ha játékokat szeretnél felajánlani a leendő múzeumba, akkor a tamas.laposa70@gmail.com címre küldj üzenetet és megbeszéljük a részleteket!

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekmuzeum.blog.hu/api/trackback/id/tr7718225529

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása