Matchbox Rolls Royce Phantom V
2023. szeptember 28. írta: ToyaHSW

Matchbox Rolls Royce Phantom V

phantom5_1.JPG

Ezúttal ismét hoztam nektek egy régebbi Matchbox kisautót a 60-as évek közepéről. Ismét egy luxusautóiról ismert Rolls Royce gyártmányt mutatom be nektek, de ezúttal a Phantom V lesz a vendégünk.
A Rolls Royce márkát nem kell bemutatni senkinek, hiszen a fényűzés, az előkelőség és a luxus volt az amivel mindig is azonosították a gyártó típusait. Nem volt ez másképp a Phantom V esetében sem, amit persze a Matchbox a gyerekek számára is elérhetővé tett.

A Phantom V-el egy egészen ismert típus volt, köszönhetően annak hogy a Rolls ezt a gyártmány 1959 és 1968 között gyártotta.
Az ismertségét annak is köszönhette, hogy többek között John Lennonnak, Elton Johnnak, Libracenek, de még Elvis Presleynek, az angol kiránynőnek és Nicolae Ceausescunak is volt egy ilyen autója.
A kocsit egy 6230 köbcentis V8-as hajtotta, ami egy automata 4 sebességes automata váltóhoz volt csatlakoztatva. A A több mint hat méteres luxusautó menettulajdonságai nem voltak ismertek, de ebben az esetben sokkal inkább a luxus és az egyéni igények számítottak.
Mivel a gyerekek is gyakran találkozhattak a típussal a televízióban vagy más helyeken, így szinte természetes volt hogy a Matchbox elhozza a Phantom V-öt nekik.

A Rolls Royce Phantom V Matchbox változata 1964-ben került a boltok polcaira és viszonylag rövid ideig volt gyártásban (1966).
A gyártás két éve alatt a kisautó gyakorlatilag változatlan formában jelent meg, így az általam most bemutatott változat a teljes gyártási ciklust lefedi majd.

A kisautó teljes egészében fémből készült, amelynek bemutatását ezúttal is a karosszériánál kezdem.
A karosszéria vonalvezetése igazán szépen sikerül. Az apró részletek is a helyükön vannak az autón. A kocsi oldalán található ívek és vonalak különösen jól sikerültek, de ez elmondható még a jellegzetes hűtőrácsról és az első lámpákról is.
A Matchbox által készített Phantom V hátulról is igazán jól mutat és ami igazán feldobja az a nyitható csomagtartó. Igaz a gyerekek ide semmit nem tudtak bepakolni, de mégis megvolt a különlegessége a kisautónak.
A festésként fémes barna színt kapott a kocsi, ami jó választás ugyanis remekül kihozza a kocsi formáját. A hűtőrács és a lámpák pedig ezüst színű festékkel lettek jelölve.
Az ablakok vízszínűek, aminek köszönhetően remekül rá lehetet látni a belső térre, ami a megszokottak szerint itt is fehér műanyagból lett kialakítva.
Igazából itt nélkülözni kell a luxust, ugyanis csak a jobboldalon elhelyezett kormányt és az üléseket láthatták a gyerekek.

Az alváz a Matchboxtól megszokott végtelenül egyszerű. A festett fekete alvázon csak a megszokott gyártóra jellemző feliratok olvashatóak ennél a kisautónál is.
Az alvázat és a karosszériát itt is a megszokott szegecseléses módszerrel rögzítették egymáshoz.
Az alvázon belül helyezték el az első és a hátsó futóművet, ami ekkoriban még nem kapott igazán jó rugózást. A tengelyek végén pedig az erre a korszakra jellemző vékonyka regular kerekekkel találkozhattak a gyerekek.

Összességében egy egészen jó kis autóról van szó, amivel valószínűleg a stílusának megfelelően játszotta akkoriban a gyerekek.
A hozzám került darab rendkívül szép állapotban maradt meg. Reményeim szerint ezt majd Ti is láthatjátok, de amíg nem tudom személyesen is megmutatni nektek addig jönnek a megszokott fényképek ezúttal is.

RÉGI JÁTÉKOD VAN? NE DOBD KI! NE ADD EGY NEPPERNEK! TUDD INKÁBB JÓ HELYEN, AHOL MEGŐRZIK ÉS VIGYÁZNAK RÁ!

Kövesd munkámat a Facebookon és a többi közösségi oldalon! Ha szeretnél segíteni anyagilag, akkor itt teheted meg, ha játékokat szeretnél felajánlani a leendő múzeumba, akkor a tamas.laposa70@gmail.com címre küldj üzenetet és megbeszéljük a részleteket!

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekmuzeum.blog.hu/api/trackback/id/tr6318224089

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása