Az elmúlt 1-2 hétben már számtalan Matchbox kisautót bemutattam nektek közelebbről a blogon a 60-as évek végéről, de valahogy a teherautók eddig kimaradtak a szórásból.
Gyorsan pótolom is ezt a mulasztást, mégpedig az itthon is ismert Unimog teherautó kisautó változatával.
Az Unimogról annyit érdemes tudnotok, hogy a Mercedes-Benz által fejlesztett könnyű teherautóról van szó, ami remek terepjáró képességekkel rendelkezik, ezért a felhasználási területe is igazán sokrétű.
Az Unimog teherautó feltűnnek nehéz terepeken, de használják őket tüzek oltására, közúti takarításra és sózásra, de a katonai felhasználás sem áll messze a típustól. A népszerű teherautóval elég gyakran lehetett az utakon találkozni a 60-as évek vége felé, így szinte természetes volt, hogy a Matchbox ezt a teherautót is elkészíti majd a gyerekek számára,
Az angol cég választása a 406/416-os típusra esett, aminek jellegzetes gömbölyű vonalai sokak számára lehetnek ismerősek.
A játék 1967-ben került a boltok polcaira és egészen 1972-ig gyártásban is maradt. Később egy év erejéig visszatért a kisautó katonai színben, néhány kiegészítővel a platón.
A teherautó fém karosszáriával és fém alvázzal készült, ami egyenlő volt akkoriban a tartóssággal és ez egy teherautó esetében nem is volt különösebb nagy hátrány:
A karosszéria ennek megfelelően egészen szépen ki lett dolgozva. A motorháztetőre felkerült a megfelelő ív, látszanak a teherautó ajtajai (még ha nem is nyithatóak), valamint a plató vonalazása is szépen el lett készítve.
A festés az első daraboknál barna volt, majd a későbbiekben világoskék festést kapott a teherautó.
A fülke ablakai zöld színűek lettek, ami nehezítette a belátást az utastérbe és ennek az volt az oka, hogy nem került kidolgozásra a fülke belülről.
Az alváz ahogy említettem már fémből készült és a szokásos szegecseléssel lett a karosszériához rögzítve. Az alvázra a Matchbox csak a szokásos feliratokat helyezte el, amelyek a gyártóra és az autó típusára utaltak.
Az Unimog csak festett alvázzal készült. Az első változaton zöld, míg a későbbiekben piros festéssel készültek.
A kerekek a Matchboxtól szokatlan módon ennél a teherautónál a játékon kívül lettek elhelyezve. Az alváz külső részén láthatóak a tengelyek, amelyek végére a kerekek csatlakoztak.
1967 és 69 között az Unimog a regular kerekekkel készült, amelyek sárga felniből és a rájuk illesztett gumiból álltak össze.
Ezt a megoldást váltotta 1970-től a Superfast kerék, ami egészen a gyártás végéig a teherautóra került.
A hozzám került kisautó igazán szép állapotban maradt meg. A festés is egészen jól fest még így 50 év után is, ami azért nem kis szó.
Szerencsére ezt a kisautót is láthatjátok majd a múzeumban, de amíg nem tudom megmutatni nektek addig jönnek a megszokott fényképek ezúttal is.
RÉGI JÁTÉKOD VAN? NE DOBD KI! NE ADD EGY NEPPERNEK! TUDD INKÁBB JÓ HELYEN, AHOL MEGŐRZIK ÉS VIGYÁZNAK RÁ!
Kövesd munkámat a Facebookon és a többi közösségi oldalon! Ha szeretnél segíteni anyagilag, akkor itt teheted meg, ha játékokat szeretnél felajánlani a leendő múzeumba, akkor a tamas.laposa70@gmail.com címre küldj üzenetet és megbeszéljük a részleteket!