Corgi Mercedes Benz 300 SL
2022. március 18. írta: ToyaHSW

Corgi Mercedes Benz 300 SL

corgimercedes300sl_1.JPG

A mai napon folytatom a kisautók bemutatását. A változatosság jegyében ezúttal egy Corgi kisautót szeretnék megmutatni nektek, ami most került a gyűjteménybe.
A Mercedes Benz 300 SL típusa egy legendás jármű, amit szinte természetes módon az összes kisautókat gyártó cég igyekezett feldolgozni és ebből a sorból a Corgi sem maradhatott ki.
De mielőtt az autóval foglalkoznánk, néhány szóban szeretném bemutatni nektek a Corgi céget.

A Corgi márkanevet 1956-ban jegyezte be a Mettoy. A Mettoy neve mindenki számára ismerős lehet, hiszen a 30-as évek elejétől foglalkoztak játékgyártással és profiljuk nagyobbik részét a különböző lemezből készült játékok tették ki.
A Mettoy érzékelte, hogy egyre népszerűbbek lesznek az öntött kisautók, így a Dinky kisautók riválisaként létrehozta a Corgi márkanevet, amely erre a területre specializálódott.
A Corgi Northamptonban telepedett le és a név kiválasztása sem volt egy bonyolult folyamat, hiszen Philip Ullmann nevezte el a céget a népszerű wallesi kutyafajtáról.
A Dinkyvel való rivalizálás a játékokban is tetten érhető volt, de a Corgi igyekezett egy kicsit többet adni a gyerekeknek mint a konkurencia. Erre a legjobb példa a műanyag ablakok használata volt, amit már a Dinky előtt bevezettek és nagy sikert is aratott, valamint reálisabbá tették ezzel a kisautókat.
Az innováció és fejlesztés végigkísérte a Corgi játékokat, így többek között olyan kifejezésekkel találkozhattak akkoriban a gyerekek mint a Glidamatic (rugós felfüggesztés) vagy a Trans-o-Lite (száloptikához hasonló világítás) a kisautók dobozain.
Az újításokon kívül a Corgi folyamatosan figyelt a minőségre, ennek köszönhetően egyre szebb és részletesebb kisautókkal tudták meglepni a gyerekeket.
Számtalan sorozatot készítettek a konkurenciához hasonlóan, így többek között a képregényekben feltűnő autókat is megvásárolhatták a szülők a gyerekeknek.
A Corgi hanyatlása egy elhibázott döntésnek volt köszönhető. A Mettoy úgy döntött belevág a számítógépes kalandba és irgalmatlan összegeket költött a Dragon 32 számítógépre. Ez lényegében felemésztette a cég összes tőkéjét és a várt siker sem köszönt be a gép megjelenése után, így a Corgi céget bezárták.
A történetnek azonban itt még nincs vége. A Corgi márkanév feléledt és Corgi Toys Limited néven folytatta a kisautók gyártását. 1989-ben végül eladták a céget a Mattelnek.

A mai bemutatásra kerülő kisautónk az 1954 és 1963 között készült Mercedes Benz 300 SL lesz. Ízlelgessétek a dátumot és nézegessétek hozzá a képeket.
Egy igazi különlegesség volt a maga idejében a Mercedes ezen autója, ami számtalan szokatlan elemet vonultatott fel, amelyek közül a legemlékezetesebb talán a sirályszárnyas ajtó volt. A kocsi azonban technikailag is kiemelkedett a kor járművei közül.
Manapság a gyűjtők által keresett és megbecsült darab, ennek köszönhetően az ára is simán elérheti az 1 millió eurót.

Ahogy említettem a bejegyzés elején az autó népszerűségének köszönhetően szinte az összes kisautógyártó vállalat elkészítette a saját változatát az autóból. Ez alól nem volt kivétel a Corgi sem.
A Corgi kínálatában megtalálható volt a sirályszárnyas 300 SL és a roadster változat is. A színválaszték elég bőséges volt amelyek között megtalálható volt a piros, fehér, sárga, kék és persze a klasszikus ezüst színű változat is.
A kisautó 1:43-as méretarányban készült és fémből került legyártásra. Hozzám az ezüst színű változat került mégpedig kiváló állapotban.
A méreteihez képest a kisautó egészen részletesen ki lett dolgozva. Ennek köszönhetően az apró részleteket is fel lehet ismerni a kocsin. A légbeölők, a kilincsek, a lámpák, de még a Mercedes embléma is egészen jól kivehető.
A Corgi nem hagyta ki a ziccert, így a játékautó megkapta a klasszikus sirányszárnyas ajtókat, amelyeket persze fel is lehet nyitni. A felnyitást követően elénk tárul a belső tér, ami műanyagból lett kialakítva és piros színt kapott. A kidolgozottság nem rossz a belső tér esetében sem, így felfedezhetjük a kormányt, de még a váltókart is a fülkében.
Az alváz szintén fémből készült és más komoly gyártókhoz hasonlóan itt is szegecseléssel lett összefogva a karosszériával. Érdekesség, hogy a két lökhárító az alváz részét képzi, ebből lett kialakítva.
Az alváz amúgy teljesen egyszerű, nincsenek rajta kidolgozott részletek viszont megtalálható rajta a gyártó neve, a kocsi típusa és az ország ahol készült a kisautó.
A futóműbe műanyag kerekek kerültek, amelyeken ezüst színnel van jelölve a felni. Ez a rész nem rosszabb és nem jobb mint a Matchbox kisautók esetében, akkoriban ez volt az elfogadott megoldás.
A kocsi rugózása nincs olyan jó mint a Matchbox kisautók esetében, de ez a játékélményt nem befolyásolja különösebben. A kocsi szépen és egyenesen fut, de ez valószínűleg a kevés játéknak köszönhető.

A játék elképesztően jó állapotban maradt meg, ami számomra külön öröm. Nem egy elvetemülten drága kisautó, így ha szeretnétek egyet magatoknak, akkor mindenképpen az Ebay a Ti terepetek ahol akár dobozos változatokat is beszerezhettek.
Akkor sem kell csüggednetek ha nem szeretnétek vásárolni magatoknak ilyen játékautót, mivel majd a múzeumban több más hasonló játékkal együtt ezt a kocsit is láthatjátok.
Amíg azonban nem tudom megmutatni nektek ezt a legendás autót, addig jönnek a megszokott fényképek.

RÉGI JÁTÉKOD VAN? NE DOBD KI! NE ADD EGY NEPPERNEK! TUDD INKÁBB JÓ HELYEN, AHOL MEGŐRZIK ÉS VIGYÁZNAK RÁ!

Kövesd munkámat a Facebookon és a többi közösségi oldalon! Ha szeretnél segíteni anyagilag, akkor itt  teheted meg, ha játékokat szeretnél felajánlani a leendő múzeumba, akkor a toyahsw@gmail.com címre küldj üzenetet és megbeszéljük a részleteket!

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekmuzeum.blog.hu/api/trackback/id/tr9317783000

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása