Régi játékokkal is van munka 9. - 6.rész
2021. április 23. írta: ToyaHSW

Régi játékokkal is van munka 9. - 6.rész

dmszformula5_6.JPG

Ha péntek, akkor az elmaradhatatlan felújításos bejegyzésekkel találkozhattok a blogon. Ebben a rovatban régi játékokat igyekszem vállalható formába hozni ismét.
A rovatban követhettétek már távirányítós kisautó, bolygókerekes játék, RC terepjáró és számtalan kisautó teljes megújulását nyomon.

Ezúttal a DMSZ által gyártott Formula autót igyekszem vállalható formába hozni. 
Az első részben még csak a hiányosságokat mértem fel és a takarítást végeztem el a járművön, a második részben egy új versenyző foglalta el a helyét az ülésben, a harmadik részben a motor pótlásával folytattam a sort, a negyedik epizódban a futóműre és a kerekekre fordítottam figyelmet, míg az ötödik részben a rajtszám került vissza a helyére.
A mai részben végéhez ér a felújítás, ugyanis az utolsó elemek is felkerülnek majd a kocsira.

Lényegében már csak a két visszapillantótükör hiányzik a játékról, amit ahogy a többi műanyag alkatrészt is 3D nyomtatással terveztem elkészíteni.
Szerencsére a forma nem túlságosan bonyolult, mindössze arra kellett figyelnem hogy egy kis pereme van a tükörnek az első oldalon. Természetesen a próba nyomtatása ezúttal sem maradt el. Az első változatot egy kicsit nagynak találtam, így valamennyivel csökkentettem a tükrök méretét és így nyerték el végleges formájukat.

tukor3d.jpg


Összesen kettő ilyen alkatrészre van szükség a DMSZ Formula autóhoz és a nyomtatás sem egy örökkévalóság szerencsére.
Az elkészült alkatrészt azért igyekeztem valamennyire megcsiszolgatni, majd ezt követően a helyére illesztettem.

És ezzel el is készült a játék.
Egészen biztosan ellehetett volna készíteni néhány alkatrészt szebben is, de igyekeztem azért hű maradni az eredeti koncepcióhoz - ez pedig szerintem egészen jól sikerült.
A játék vállalható állapotba került, ami azért nem kis szó, főleg annak fényében hogy fényképek alapján készültek el a hiányzó elemek.

A kocsi egyesen gurul, nem kóvályognak a kerekek és végre van rajta motor, tükör és az összes fontos elem.
A múzeumban majd Ti is láthatjátok ezt a régi hazai játékot, de amíg nem tudom személyesen megmutatni nektek ezt a kincset, addig maradnak a megszokott fotók.

RÉGI JÁTÉKOD VAN? NE DOBD KI! NE ADD EGY NEPPERNEK! TUDD INKÁBB JÓ HELYEN, AHOL MEGŐRZIK ÉS VIGYÁZNAK RÁ!

Kövesd munkámat a Facebookon és a többi közösségi oldalon! Ha szeretnél segíteni anyagilag, akkor itt teheted meg, ha játékokat szeretnél felajánlani a leendő múzeumba, akkor a toyahsw@gmail.com címre küldj üzenetet és megbeszéljük a részleteket! 

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekmuzeum.blog.hu/api/trackback/id/tr7216508824

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása