Régi játékokkal is van munka 9. - 2.rész
2021. március 26. írta: ToyaHSW

Régi játékokkal is van munka 9. - 2.rész

dmszformula_12.JPG

Ismét itt van a Régi játékokkal is van munka rovat, amelynek már a kilencedik felújítását követhetitek nyomon. A rovatban volt már távirányítós autó, bolygókerekes játék, RC irányítású autó és természetesen a Matchbox, Metalcar, SIKU, Majorette játékok sem maradtak ki.
Ezúttal egy DMSZ (Debreceni Műanyagipari Szövetkezet) által gyártott játék újjáéledését kísérhetitek figyelemmel az oldalon.
A DMSZ Versenyautót elég sokan ismerik és találkozhattatok vele már többször is az aukciós oldalak kínálatában. Ez a műanyag játék azonban sok esetben annyira hiányos, hogy az sokakat elrémít a felújítástól. Én ennek ellenére belevágtam.
A felújítás első részében szokás szerint a hibákat mértem fel és a műanyag autó átesett egy CIF-es takarításon is.

Mivel hiányosság akad bőven a játékon, így arra az elhatározásra jutottam, hogy az alkatrészek egy részét megpróbálom magamnak elkészíteni 3D nyomtatóval.
Ha pedig így határoztam, akkor miért is ne kezdeném a legkeményebb feladattal, ami nem más mint a pilótafülkében eredetileg megtalálható versenyző pótlása.

dsc03376.JPGNem bántásból írom, de az eredeti versenyzőt a mai technikával legyártani felér egy bűncselekménnyel. A figura elnagyolt és a részletek különösebb kidolgozására sem ügyeltek a gyártás során.
Ez akkoriban nem is annyira volt érdekes, mivel a gyerekeknek leginkább az volt a lényeg hogy az autó gurult és az apró alkatrészeket le lehetett szedni és át lehetett helyezni máshova a kocsin. Talán ezért is veszett el annyi DMSZ versenyautóból a pilóta is.
Szóval első lépésben az eredeti versenyzőt vettem egy kicsit szemügyre és igyekeztem a részletekre figyelni.
Előre nyújtott majdnem kormányt fogó kezek és klasszikus nyitott bukósisak. Ezt kellett nekem is összehoznom.
Persze a legnagyobb oldalakon nem találtam az ízlésemnek megfelelő 3D-s modellt, így magamnak kellett azt összebarkácsolnom.

Első lépésben találtam egy olyan versenyzőt, akinek előre volt nyújtva a keze ám mivel modern bukósisak volt a fején, így szükség volt némi átdolgozásra.
Ehhez keresnem kellett egy olyan modellt, amin a kornak megfelelő bukósisakban látható versenyző volt. Itt a testtartás mindegy volt, nekem csak a versenyző fejére volt szükségem.
A két modellt betöltöttem a szerkesztőbe és az egyikről a testet operáltam le, míg a másikról a fejet. Ezt követően a két figurából megmaradt részeket összeillesztettem és máris megvolt az ideális korhű versenyzőm.
A méretek azonban ekkor még nem egyeztek. Ehhez meg kellett mérnem, hogy mekkora versenyzőnek jut hely a DMSZ versenyautóba. Ezután még egy kis átméretezés következett, majd ezt követően a modell aljába elhelyeztem egy furatot.
Erre azért volt szükség mivel a játékban a versenyzőt egy tüskére illesztették rá és így maradt a helyén.
Ezt követően már nem volt más dolgom mint a nyomtatás. A nyomtatás elég sokáig eltartott, de persze ez annak is köszönhető volt, hogy figura sem egy apró darab.
Miután elkészült a figurám az alátámasztásokat eltávolítottam, egy kicsit lecsiszolgattam a kész versenyzőt és bepróbáltam a helyére.
Kellően stabilan ült, így átugorhattam a következő lépésre, ami nem volt más mint a festés.

A festésben úgy gondoltam nem nagyon térek el az eredeti megoldástól. Ez annyit jelent ebben az esetben, hogy sárga testet és rózsaszín fejet kapott a versenyzőm. A nyomtatás PLA-val történt, ami remekül festhető, így ezt egészen gyorsan sikerült megoldanom.
Még kap majd egy vékony réteg festéket és egy fedő lakk réteget a figura, ami ezzel lényegében el is készült.

Tudom kicsit jobban néz ki mint az eredeti modell, de ezzel a problémával én együtt tudok élni :)
Mivel elég sok alkatrész hiányzik még a játékról, így a jövő héten egy-két újabb elem elkészítését követhetitek majd nyomon.

RÉGI JÁTÉKOD VAN? NE DOBD KI! NE ADD EGY NEPPERNEK! TUDD INKÁBB JÓ HELYEN, AHOL MEGŐRZIK ÉS VIGYÁZNAK RÁ!

Kövesd munkámat a Facebookon és a többi közösségi oldalon! Ha szeretnél segíteni anyagilag, akkor itt teheted meg, ha játékokat szeretnél felajánlani a leendő múzeumba, akkor a toyahsw@gmail.com címre küldj üzenetet és megbeszéljük a részleteket! 

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekmuzeum.blog.hu/api/trackback/id/tr116465962

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása