Régi játékokkal is van munka 4. - 6.rész
2020. július 10. írta: ToyaHSW

Régi játékokkal is van munka 4. - 6.rész

vwlt28_19.JPG

Ahogy azt megszokhattátok péntekenként régi játékok felújításával foglalkozom már egy ideje. Az elmúlt időszakban volt már távirányítós autó, bolygókerekes kisautó és egy Metalcar játékautó is, míg most egy SIKU VW LT28-as felújításába vágtam bele.
Az első részben a hiányosságok felmérésével foglalkoztam, a második részben szétszereltem a játékot, majd a harmadik, negyedik és ötödik epizódban a műanyag alkatrészek felújítása és pótlása volt a középpontban.
A legújabb részben az alvázra koncentrálok majd.

Az alváz nagyon fontos része ennek a játéknak is, hiszen a karosszéria ehhez az elemhez kapcsolódik egy patentes megoldással. Ennek megfelelően kellő figyelmet igényel az alkatrész, ami ráadásul eredetileg sem volt éppen tökéletes állapotban.
Ha figyelmesen megnézitek az első bejegyzés fotóit, akkor láthatjátok, hogy az eredetileg hátul található vonóhorog hiányzott a játékról. Ezt mindenképpen pótolnom kellett és ha már ezt megteszem, akkor a festést sem szabad kihagynom.

A pótláshoz két komponensből álló gyurma ragasztóra és egy darabka drótra volt szükség. A ragasztót bármelyik barkácsáruházban megvásárolhatjátok számtalan márkában és kiszerelésben találkozhattok vele.
Egy kevés ragasztót összegyúrtam és ebből igyekeztem megformálni a hiányzó vonóhorog hátsó részét. A folyamat utolsó lépéseként egy darab vastag drót került a ragasztóba, amire majd az utánfutót lehet felcsatolni.
A kikeményedés viszonylag rövid idő alatt lezajlik, ami után egy reszelővel szépen el lehet dolgozni a ragasztó egyenetlenségeit.
Miután ezzel a résszel elkészültem következhetett a festés. A belül található kerék rögzítésére szolgáló műanyag elemeket felszedhetitek, de én ebben az esetben ezt a lépést hanyagoltam. Úgy ítéltem meg, hogy teljesen felesleges kockáztatni egy törést vagy repedést azért, hogy a játék ezen része ne legyen fekete.
Mivel ezek az elemek úgy sem látszanak, így nyugodtan lefújhatjátok ezeket is az alváz színére szerintem.
Az alváz külső része átesett egy takarításon, majd vékony rétegben kapott alapozót és fekete festéket. A vékony rétegben itt tényleg számít, hiszen ha vastagon hordjátok fel a rétegeket, akkor a típusra és gyártóra utaló feliratok eltűnnek a jármű aljáról.

A száradást követően a végeredmény szerintem megfelelő lett, így teljesen nyugodtan tudom majd folytatni a felújítást az alváz következő darabjával, ami a futómű lesz.

Tartsatok velem a jövő héten is és kövessétek végig a VW LT28-as megújulását!

RÉGI JÁTÉKOD VAN? NE DOBD KI! NE ADD EGY NEPPERNEK! TUDD INKÁBB JÓ HELYEN, AHOL MEGŐRZIK ÉS VIGYÁZNAK RÁ!

Kövesd munkámat a Facebookon és a többi közösségi oldalon! Ha szeretnél segíteni anyagilag, akkor itt  teheted meg, ha játékokat szeretnél felajánlani a leendő múzeumba, akkor a toyahsw@gmail.com címre küldj üzenetet és megbeszéljük a részleteket!

Patreon támogatók jelentkezésével még gördülékenyebb munkára, még több bejegyzésre, még több videóra és folyamatosan új tartalmakra számíthattok.

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekmuzeum.blog.hu/api/trackback/id/tr715993708

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása