Heti TOP5 - Ami érdekelhet benneteket 2015.42.hét
2015. október 18. írta: ToyaHSW

Heti TOP5 - Ami érdekelhet benneteket 2015.42.hét

Nagyon klassz játékokra akadtam gyerekkoromból, amelyeket igyekszem rövidesen bemutatni nektek. Sajnos némelyik még igényel némi karbantartást és az összes alkatrészt sem találtam meg, de remélhetőleg ezeknek is hamarosan a nyomára akadok majd.
Addig következzen a megszokott Heti TOP5 régi játék, amelyben ezúttal is a hazai aukciós oldalak kínálatából igyekeztem kiválogatni nektek a jó áron beszerezhető régi játékokat.

5af7_5_big.jpg

Régi fém katonai teherautó és ágyú - Komoly kultusza van ezeknek a régi játékoknak a gyűjtők körében. Sokan keresik a fém katonai autókat és kiegészítőket, amelyek általában elég borsos áron kelnek el.
Most egy hagyatékból megmaradt darab került fel a legnagyobb hazai aukciós oldal kínálatába. A kocsi és az ágyú is kiváló állapotban maradt meg, így a jelenlegi 599 Ft-os ár egyáltalán nem sok érte.

5af7_2_big.jpg

Toldi 250 lemeztraktor - Kicsit bajban vagyok, amikor erről a játékról van szó, mert bár konkrétan emlékszem rá gyerekkoromból, hülyeséget ennek ellenére sem akarok róla írni.
Igazából a gyártóval vagyok bajban, mert bár több helyen a Lemezárugyárat adták meg gyártónak, de ennek nyomát a cég egykori termékeivel foglalkozó weboldalakon sem találtam.
A Toldi 250 nagyon ritkán tűnik fel netes árveréseken és általában akkor is nagyon szakadt és durván hiányos állapotban próbálnak rajta túladni az eladók. Ez a játék viszonylag épségben vészelte át az elmúlt 50 év viharait, így csak a kipufogó, a kormány, a lámpák és a felhúzó hiányzik róla.
Ennek fényében az sem biztos, hogy működik vagy be lehet üzemelni. A jelenlegi ár 800 Ft, amit biztosan messze túlszárnyal majd a játék, a kérdés itt inkább az, hogy nektek mennyit ér meg a sárga traktor.

1af7_1_big.jpg

Régi bababútor - Már magam is régóta gondolkodom rajta, hogy el kellene kezdeni egy kicsit komolyabban foglalkozni a lányoknak szánt játékokkal.
Tettem is ebbe az irányba lépéseket, de valahogy mindig más élvez prioritást. Pedig ez a régi fából készült bababútor készlet még én figyelmemet is megragadta. A 2500 Ft-os ár egyáltalán nem sok érte, így érdemes elgondolkodnotok a vásárláson nektek is!

f9f7_1_big.jpg

Presu Chevrolet Cabrio - Erről a játékról már olvashattatok az oldalon egy hosszabb cikket, sőt az én gyűjteményeben is van egy hasonló darab. 
Az 1967-ben készült játék ritka kincs. Sajnos az ár is általában ennek megfelelően alakul. Az aukciós oldal kínálatába most felkerült darab kiváló állapotban maradt meg. Megy előre-hátra, kormányozható, működik a világítás és az irányjelző is, összesen egy hátsó lámpa hiányzik róla.
A kikiáltási ára 10000 Ft, ami messze elmarad az Ebay-en megtalálható hasonló játékok árától.

79f7_3_big.jpg

MSW Polar 2 elemes jármű - Erről a játékról szintén olvashattatok már az oldalon, mivel az én gyűjteményemben is megtalálható ez a 70-es évek elején készült lánctalpas, elemes játék.
Ezúttal egy működésképtelen darabon akadt meg a szemem a legnagyobb hazai aukciós oldal kínálatában. Ügyes kezek egészen biztosan rendbe tudják hozni, bár az elektromos rész tapasztalatból mondom, hogy komoly rémálom.
Ha sikerül rendbe szedni, pótolni az antennát és a búrákat, akkor akár 150 euró környékére is felkúszhat a játék ára, amihez persze sok munka és még több kitartás kell.
Most 4100 Ft-ért hozzájuthattok egy kiváló alaphoz a felújításotokhoz.

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekmuzeum.blog.hu/api/trackback/id/tr977988779

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NL 2015.10.19. 23:52:26

Anno' nekem is volt ilyen UAZ katonai teherautóm. Volt neki egy lemezből hajlított ponyvája is, meg vonóhorga. Az ágyú csövét fel lehetett emelni, vagy vízszintesre állítani. Volt még egy hatkerekű, páncélozott, 'csőrös' katyusám is. Három rakéta volt a tetején. Igazi nehéz, vas játékok voltak. Az illatuk örökre beleégett az emlékezetembe...

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2015.10.20. 10:11:07

Sajnos a GAZ-66-os hiányos, nincs meg a ponyvája. Ilyen amikor teljes:
matchboxmemories.blogspot.hu/2010/10/matchboxon-kivuliek-katonai-teherauto.html

Azzal együtt ezt az árat megéri.

gh86 2015.10.26. 17:56:54

A Toldi traktor gyártója a Mezőberényi Műszaki és Villamossági Ktsz. A piros Dutra ugyanitt készült.

üdv:

Krapulax_ 2015.10.31. 01:24:29

@gh86: Én is köszönöm az infót, mezőberényi vagyok, de ezt nem tudtam. Rokonaim is dolgoztak ott, de mikor én gyerekként párszor ott jártam, akkor már csak öltözőszekrényeket és hasonló, nem túl izgalmas dolgokat gyártottak.
süti beállítások módosítása