Bűvös dominó
2014. október 15. írta: ToyaHSW

Bűvös dominó

DSC_0005d.JPG

Különösen aktuálisak a hazai logikai játékokat bemutató bejegyzések az oldalon, mivel gondolom Ti is tudjátok, hogy idén 40 éves a Rubik kocka.
Természetesen a Rubik kocka árnyékában számtalan nagyszerű játék született, ami azonban a kocka mellett nem kapta meg a kellő elismerést. A hazai fejlesztésű logikai játékok sorozatában így kerül ma sorra a Bűvös dominó.

A Rubik dominó nem ismeretlen a hazai logikai játékokat kedvelők körében. Rubik Ernő találmánya lényegében működési elvében teljesen megegyezik a Bűvös kockával, mindössze a 3x3x3-as kialakítást váltotta fel a játéban a 2x3x3-as.
A gyártás 1981-ben indult meg a Politechnikánál. A forgalmazás feladatát a játékok területén akkor egyeduralkodónak számító Triál vállalta fel. A kocka fekete-fehér színben készült leggyakrabban, bár létezik belőle gyengén látóknak készült domborított változat is és figurával díszített is.

Az én példányomat szerencsére eredeti dobozában sikerült megkaparintanom és gyűjteményem becses darabja azóta is.

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekmuzeum.blog.hu/api/trackback/id/tr546796535

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zak 2014.10.16. 11:10:17

shoa nem tudtam kirakni, mondjuk nem is fektettem bele túl nagy energiát.

Pécsi bölcsész 2014.10.16. 15:43:14

én sem tudtam soha kirakni.
a bűvöskockát ellenben, azt sem.

the same thing 2014.10.17. 03:45:32

Ez nálam már teljesen a feledés homályába merült - volna, ha nincs ez a cikk. Pedig én mindkettővel "jóban voltam". És micsoda kincseid vannak még, gratulálok!

ToyaHSW 2014.10.17. 09:39:17

@the same thing: Igyekszem rendszeresen kirakni egy-egy darabot a gyűjteményből, de egy csomó dolog még nincs igazán rendszerezve (matchbox, trafik játékok, stb...)
Persze a kincsek feltételei egy jövőbeni múzeumnak, ezért is igyekszem bővíteni a gyűjteményt.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.02.15. 17:52:58

@Pécsi bölcsész: nekem sikerült mindkettőt. Igaz, nem egy percen belül, ahogy manapság divat. :)
Illetve a leggyorsabban úgy sikerült, hogy az egészet összetartó csavart kitekertem, szétszedtem és összeraktam úgy, mintha sikerült volna kirakni. :)
süti beállítások módosítása