Mára újabb Matchbox játékot hoztam nektek bemutatni, de most kicsit szokatlan módon nem egy, hanem két járművet mutatok be nektek. Ennek az az oka, hogy a két jármű lényegében összetartozik és ezért vétek is lenne külön-külön bemutatni őket.
Ezúttal a Mercedes kamionját és a hozzá gyártott pótkocsit mutatom be nektek.
A járműveket 1967-ben mutatták be a gyerekek számára és a kamiont 1981-ig, a pótkocsit pedig 1994-ig gyártásban tartották.
Igyekszem mind a két járművet bemutatni nektek és az egyes változatokat is megismertetni veletek.
Kezdésnek a teherautóval indítok.
A Mercedes kamion nagyrészt fémből készült, de azért tartalmazott műanyag alkatrészeket is. A jármű gyakorlatilag egy darabból lett kialakítva és egy külön részt képezett az első keréknél található alváz, amit szegecseléssel rögzítettek.
A teherautó szépen kidolgozva várta a gyerekeket. Az apró részletek könnyen felfedezhetően voltak és külön feldobta a játékot az alváz részeként kidolgozott hűtőrács.
A jármű az évek alatt elég változatos színkínálattal került a boltok polcaira. Az eredeti változat türkizkék színt kapott, majd az évek alatt készült a kamion arany, piros, olívazöld és kék színben is,
A plató felett egy ponyva kapott helyet, ami műanyagból készült. Ezt a ponyvát a gyerekek könnyedén letudták venni a járműről, ami így nyitott platóval várta őket.
Az első időben nem volt dekoráció a teherautón, de az évek múlásával 1976-tól matricázás került a ponyvára. Ilyen matrica formában a Transcontinental, a K TS, 702, 4, a U.S.A 48350 és a I.M.S. International Haulage feliratokkal lehetett találkozni.
Az ablakok kék színt kaptak, amire azért volt szükség mert a jármű utastere nem lett kidolgozva.
A jármű futóműve elől az aprócska alvázon belül, míg hátul a szokásos kengyelben lett elhelyezve. A tengelyek végén eredetileg a Regular kerekek kaptak helyet, de a későbbiekben az aktuális Superfast kerekek kerültek fel a teherautóra.
A pótkocsi egy hasonló megoldással kidolgozott darab volt. A pótkocsi szintén lényegében két részből állt össze, amit fémből készítettek.
Az egyik rész a forgózsámolyt, a vonórudat és az első futóművet foglalta magába. Ez az elem a szokásos szegecseléses megoldással lett hozzárögzítve a pótkocsihoz, de kellően lazán hogy a forgózsámoly eltudjon mozdulni bármelyik irányba.
A másik rész gyakorlatilag a pótkocsi több része volt. A kidolgozás semmivel sem volt rosszabb mint a Mercedes kamion esetében. Itt is fel lehetett fedezni az apró részleteket és nem maradt el itt sem a sárga műanyagból készült lepattintható ponyva sem.
Az eredeti türkízkék változatot arany, piros, olívazöld, kék, sárga, fehér, változatok követték.
Az eredetileg matricázatlan a ponyva a későbbiekben kapott dekorációt, amelyek között a Transcontinental, a K TS, 702, 4, a U.S.A 48350, I.M.S. International Haulage, Alpine Rescue, UNFALL-RETTUNG, G&S és a Big Top Circus feliratokkal találkozhattak a gyerekek.
A kerekek itt is hasonlóan változtak. Az első verzió a Regular kerekekkel készült, míg a későbbiekben a Superfast kerekek aktuális változatai kerültek fel a pótkocsira.
Összességében két gyönyörű jármű került hozzám, amelyek csodálatos párost alkotnak. A festés gyönyörű, ahogy a műanyag ponyvák állapota is elképesztő.
Reményeim szerint ezt a járművet is megtudom majd mutatni nektek személyesen, de amíg erre nincs lehetőség addig jönnek a megszokott fényképek ezúttal is.
RÉGI JÁTÉKOD VAN? NE DOBD KI! NE ADD EGY NEPPERNEK! TUDD INKÁBB JÓ HELYEN, AHOL MEGŐRZIK ÉS VIGYÁZNAK RÁ!
Kövesd munkámat a Facebookon és a többi közösségi oldalon! Ha szeretnél segíteni anyagilag, akkor itt teheted meg, ha játékokat szeretnél felajánlani a leendő múzeumba, akkor a tamas.laposa70@gmail.com címre küldj üzenetet és megbeszéljük a részleteket!