Ismét hoztam nektek egy újabb érdekes és különleges régi Matchbox kisautót, amit a 60-as évek végén, 70-es évek elején készítettek.
Ezúttal a Jeep CJ-5-öst mutatom majd be nektek, ami szerintem forma alapján mindenki nagyon jól ismer.
Mint általában a Matchbox által gyártott Jeep CJ-5-ösnek is sok köze van a valósághoz és egy igazi autótípus alapján készült.
A Jeep CJ-5 a CJ-3B változat helyett érkezett meg 1964-ben és hűen követte a klasszikus Jeep vonalvezetést. A kocsi méltán híressé vált arról, hogy gyakorlatilag elnyűhetetlen volt és ezt a tudatot erősítette, hogy a hadseregek is előszeretettel használták a típust.
A CJ-5 számtalan ráncfelvarráson esett át, de a típus egyszerűen megölhetetlennek bizonyult, aminek köszönhetően közel 30 évig gyártásban kellett tartani.
A klasszikus formájának köszönhetően generációk számára jelentette a terepjárót a Jeep CJ-5-ös típus.
A Matchbox ennek köszönhetően a Jeep ezen változatával egyszerűen nem tudott mellélőni. A kocsi számtalan változata közül az ajtók nélküli nyitott változatot készítették el a gyerekek számára, ami talán a legjobban adta vissza a kocsi formáját és a legtöbbet mutatta belőle.
A játékautó fémből készült és csak a belsőtér kialakításánál használtak műanyagot.
Ezt a kisautót 1967 és 1971 között gyártotta a Matchbox.
A karosszériáról nem nagyon kell beszélni. Ez a kocsi ismertségének köszönhető. A kidolgozás alapvetően jó, bár a kocsi az életben sem volt túl részletgazdag, de ennek ellenére a Matchbox mérnökei csodálatos munkát végeztek.
A kisautó kizárólag sárga színben volt megvásárolható a gyártás ideje alatt.
Az első lámpák, a hűtőrács, az utastér lemezelése is szépen sikerült, ahogy a hátul elhelyezett pótkerék is sokat dob a kisautón.
Eredetileg a típus első ablaka lehajtható volt, de a játéknál ezt nem merte megkockáztatni a Matchbox, így felhajtott állapotban került fel a kisautóra az első szélvédő. Az első ablakba plexi nem került, de ez itt egyáltalán nem zavaró.
Az utastér kidolgozása sincs túlbonyolítva. Ez is az eredeti autóra hasonlít. Az utastér első részén található csak műanyag, amiből a két első ülést és a kormányt formázták meg.
A belső tér piros színt kapott, ami elég érdekesen mutatott, de kellően feltűnő is volt.
Az alváz feketére festett fém lemezből készült és a Matchboxra jellemző gyártóra és autótípusra utaló feliratok voltak megtalálhatóak rajta.
Az alvázon belül lettek elhelyezve a tengelyek, amelyek végén a gyártás első három évében a Regular kerekek kaptak helyet, amelyeket 1970-71-ben a Superfast kerekek váltottak fel.
Összességében egy rendkívül klassz kisautót készített a Matchbox, ami szerintem minden kissrác kedvence lehetett. A hozzám került változat nagyon szép állapotban maradt meg.
A festés nagyon jól néz ki, ahogy a műanyag belsőtér is és még a kerekek is épségben maradtak meg.
Remélem ezt a játékot is betudom majd nektek mutatni a többi kisautóval együtt, de amíg erre nincs lehetőség addig jönnek a megszokott fényképek ezúttal is.
RÉGI JÁTÉKOD VAN? NE DOBD KI! NE ADD EGY NEPPERNEK! TUDD INKÁBB JÓ HELYEN, AHOL MEGŐRZIK ÉS VIGYÁZNAK RÁ!
Kövesd munkámat a Facebookon és a többi közösségi oldalon! Ha szeretnél segíteni anyagilag, akkor itt teheted meg, ha játékokat szeretnél felajánlani a leendő múzeumba, akkor a tamas.laposa70@gmail.com címre küldj üzenetet és megbeszéljük a részleteket!