Ismét hoztam nektek egy régi Matchboxot a nálam találhatóak közül. Ezúttal ismét Angliából érkezik az autó, ami nem lesz más mint a Jaguar Mk10-es változata.
A Jaguar neve ismerősen csengett mindig a gyerekek, akik filmeken és autóskártyákon is találkozhattak a cég autóival, így többek között az Mk10-el is.
Az Mk10-ről annyit mindenképpen érdemes tudnotok, hogy 1961-ben került az autószalonokba és egészen 1970-ig gyártásban volt. Egy négy ajtós luxusautó volt a Jaguar Mk10-es, amiben 4235 cm3-es és 3781 cm3-es hat hengeres motorok dolgoztak, amelyek egy 3 illetve 4 sebességes automata váltóhoz kapcsolódtak.
Szervós fékek és kormány várta a sofőröket, akik remek rugózással és elképesztő kényelemmel találkozhattak a beltérben.
Az utcák csodált autóját természetes módon a Matchbox is elkészítette a gyerekek számára, bár az igazsághoz tartozik, hogy a legjobban sikerült kisautó változatot a Corgi követte el az autóról.
A Matchbox változat 1964-ben került a boltok polcaira és egészen 1968-ig változatlan formában volt megvásárolható. A gyártás ideje alatt a kocsi semmiben sem változott, de ez nem is volt különösebben baj.
A játék ahogy azt megszokhatták a gyerekek teljes egészében fémből készült. Mind a karosszéria, mind pedig az alváz fémből van, amelyeket a szokásos szegecseléses megoldással rögzítettek egymáshoz.
A karosszéria világosbarna festést kapott. A kidolgozottságra nem panaszkodhattak a gyerekek, ugyanis a kocsi formája hűen adta vissza a valódi autó részleteit.
A Matchbox az apró méret ellenére is igyekezett a részletekre figyelmet fordítani így a jellegzetes első lámpák és hátsó lökhárítók is szépen ki lettek alakítva, ahogy a motorháztető vonala is.
A motorháztető egy érdekes részlete a kisautónak, ugyanis fel lehetett nyitni és alatt azonnal előtűnt a szépen és részletesen kidolgozott V8-as erőforrás.
Hátul egy vonóhorog is került a kocsira, így akár egy lakókocsi vontatása is lehetséges volt játék közben.
Az ablakok vízszínű plexiből készültek, amelynek köszönhetően remekül be lehetett látni az utastérbe. Az utastér a megszokott fehér műanyagból lett kialakítva, ami azonnal feltűnik az a bal oldalon elhelyezett kormány. A gyártás ideje alatt ez végig így maradt.
Az alvázat feketére festette a játék esetében a Matchbox és csak a szokásos gyártóra és autóra utaló információkat lehetett megtalálni a fél lapon.
A futómű az alvázon belül lett elhelyezve, ahogy azt a Matchbox személyautóknál megszokhatták a gyerekek. A tengelyek végén az aprócska Regular kerekek voltak megtalálhatóak, amelyeken ha nem is tökéletesen de gurult a kisautó.
A hozzám került változat egészen szép állapotban maradt meg. Persze a festék néhány helyen már megkopott a kocsin, de ez azért valahol természetes is egy ennyi idős játék esetében.
Reményeim szerint ez az autót is láthatjátok majd személyesen is, de amíg nincs lehetőségem bemutatni addig jönnek a megszokott fényképek ezúttal is.
RÉGI JÁTÉKOD VAN? NE DOBD KI! NE ADD EGY NEPPERNEK! TUDD INKÁBB JÓ HELYEN, AHOL MEGŐRZIK ÉS VIGYÁZNAK RÁ!
Kövesd munkámat a Facebookon és a többi közösségi oldalon! Ha szeretnél segíteni anyagilag, akkor itt teheted meg, ha játékokat szeretnél felajánlani a leendő múzeumba, akkor a tamas.laposa70@gmail.com címre küldj üzenetet és megbeszéljük a részleteket!