Régi játékokkal is van munka 12/6
2023. április 22. írta: ToyaHSW

Régi játékokkal is van munka 12/6

dsc_0026.JPG

Talán emlékeztek néhányan, hogy jelenleg egy régi babakocsiba próbálok életet lehelni nem túl nagy sebességgel. Igyekszem foglalkozni a témával, de nincs mindig lehetőségem az aktuális javításokra.
Persze azért folyamatosan jár az agyam a babakocsival kapcsolatban is, amelyen még néhány nagyobb munkát mindenképpen el kell végezni.

A nagyobb munkák közül az egyik a bőr borítású felületetek rendbetétele lesz. Nagyon sokat kutattam és kerestem, hogy mivel is lehet igazán jó állapotba hozni ezeket az erősen elhasználódott és tisztíthatatlanul elkoszolódott műbőr borítású felületeteket.
Még soha nem foglalkoztam ilyen szinten felújítással, de a műbőr teljes repedezettsége elengedhetetlenné tette, hogy valami normálisabb megoldást keressek.
Szerencsére manapság már nagyon sok módja van a régi bőrfelületek elfogadható állapotúra hozásának és számtalan weboldalon találhattok ezzel a témával kapcsolatban információkat és a javításhoz szükséges termékeket.

Mivel a babakocsi alapvetően a szabadég alatt volt tárolva hosszú ideig, így bizony a műbőr borítások rendkívül repedezettek és koszosak lettek. Igyekeztem ezeket a felületeket valamennyire letakarítani, de egyszerűen reménytelen vállalkozásnak tűnt a rozsda és a sok évnyi kosz eltávolítása komolyabb roncsolás nélkül.
Persze azért igyekeztem alaposan letakarítani mindent és mivel úgyis kiszerettem volna próbálni a felújításnál néhány anyagot, így arra az elhatározásra jutottam, hogy a hibákat igyekszem orvosolni, majd pedig újra fehérré varázsolom valamilyen bőrfestékkel majd a felületet.
Ehhez persze hosszú és rögös út vezet, aminek még a végét jelenleg nem is látom.

Első feladatom az volt, hogy a szétrepedezett felületet feltöltsem, hogy egységes benyomást keltsen majd a festett felületet. Ehhez a FurnitureClinic Leather Flexifil anyagát választottam, ami az ígéretek szerint a felhordást és a száradást követően kellően rugalmasan kitölti majd a réseket és hézagokat.
A felhordás spaknival javasolt, így én is így jártam el. A felhordást követően következett egy hosszabb száradási időszak. El kell mondanom, hogy az eredmény több mint kielégítő.Az anyag valóban feltöltötte a réseket, bár voltak felületek, ahol kétszer kellett kennem az anyagból, de ez a leírásban is szerepelt.
Szerencsére különösebb munka ezt követően nincs a felülettel, hanem következhet a festés.
Első lépésben én a Furniture Clinic Leather Colourant anyagának adtam egy esélyt, ami szinte a szivárvány minden színében megvásárolható.
Nekem persze a fehér kellett, ami mint tudjuk nem éppen a legjobb takaró szín.
A bőrfesték anyagát tekintve egy sűrű paszta, amit szivaccsal kell felhordani a felületre. Sajnos igazából nem tökéletes a fedés, de bőven jobb mint az eredeti állapot volt.
Két réteget vittem fel a pasztából és azt kell mondanom, hogy már emlékeztet az újra a felület, de még lesz mit csiszolni a dolgon.

Valószínűleg majd még végső megoldásként egy bőrfestésre alkalmas sprayvel kapnak egy fedő réteget az elkészült párnák, de ez még a jövő zenéje.
Jelenleg még csak két párna készült el és még bőségesen van hátra munka ezen a területen.
Persze a végleges párnákat is megmutatom majd nektek, de addig nézzétek meg hogy honnan hova jutottam el az alkatrészek felújításával.

Ha bármilyen ötletetek, tanácsotok lenne azt szívesen veszem és találkozunk a következő részben is!

RÉGI JÁTÉKOD VAN? NE DOBD KI! NE ADD EGY NEPPERNEK! TUDD INKÁBB JÓ HELYEN, AHOL MEGŐRZIK ÉS VIGYÁZNAK RÁ!

Kövesd munkámat a Facebookon és a többi közösségi oldalon! Ha szeretnél segíteni anyagilag, akkor itt teheted meg, ha játékokat szeretnél felajánlani a leendő múzeumba, akkor a toyahsw@gmail.com címre küldj üzenetet és megbeszéljük a részleteket! 

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekmuzeum.blog.hu/api/trackback/id/tr4918108372

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása