Régi játékokkal is van munka 12/5
2023. április 11. írta: ToyaHSW

Régi játékokkal is van munka 12/5

img_0766.JPG

Elég régen nem foglalkoztam már a babakocsival, amit úgy kerülgetek mint macska a forró kását. Nem szívesen vágtam még bele komolyabban a munkába, de azért mindig igyekszem egy kicsit haladni a felújítással.
Az elmúlt hetekben is néha rászántam egy-két órát a régi babakocsira, így most erről számolok be nektek.

Mint tudjátok a kerekeket már leszereltem a babakocsiról és ezzel együtt néhány fém alkatrész is lekerült, amelyekkel úgy gondoltam foglalkozni kell.
A kerekeknél a legnagyobb gondot az elöregedett gumik jelentették, amelyeknél az összeillesztés hatalmasra nőtt. Ezt megfelelő kitöltőanyaggal javítottam, majd a javításokat szépen vissza is csiszoltam.
Mivel a töltőanyag színe fehér volt, így ki kellett találnom valamit, hogy az eredeti szín is megmaradjon és a fehérség is eltűnjön. Szerencsére akad itthon elég sok árnyalat különböző festékekből, így volt mihez nyúlnom a javításhoz. 
Persze a festést óvatosan kellett megejtenem, mivel a csontszínű felniket nem akartam összekenni.
A lehető legóvatosabban lefestettem a gumikat, amelyek így egységes színt kaptak, majd a száradást követően a biztonság kedvéért még egy lakk réteget is felvittem a felületre.
Ettől kicsit fényesek lettek a gumik, de ez igazából annyira nem lesz majd zavaró, ha minden alkatrészt sikerül majd felújítanom.

A kerekekkel együtt néhány fém alkatrész is lekerült a játékról. Itt első sorban a dísztárcsákra gondolok, de ezen kívül még rugók és alátétek is lekerültek a futómű ezen részéről.
Természetesen ezeket is le kellett festenem.
Poénból úgy gondoltam, hogy a boltban a krómos felületet ígérő ezüst színű festéket választom majd, Persze pontosan tisztában vagyok vele, hogy a krómozás egy vegyi folyamat és a hatást otthoni körülmények között nem is lehet elérni, de azért mégis kíváncsi voltam mit is tud egy ilyen spray.
Persze mivel ezüst színűre terveztem minden fém alkatrészt ahogy eredetileg is kinézett, így nem volt probléma a kísérletezés.
Lényeg a lényeg, hogy valóban ezüst színt kaptam végeredményként, de ezt egyáltalán nem bántam.
Az ezüsttel lefújt felületek kaptak még egy kis magas fényű lakkot is védelem céljából és a száradást követően késznek is minősítettem azokat.

Jelenleg így áll a felújítás. Most a komolyabb feladatok következnek, amelyekről igyekszem majd pontosan beszámolni nektek. Hátra van még a teljes vázszerkezet letisztítása és festése, valamint a bőr borítású elemekkel is foglalkoznom kell majd a jövőben.
Reményeim szerint hamarosan egy újabb résszel jelentkezem majd, amelyben már egy nagyobb előrelépésről tudok majd beszámolni nektek.

Ha bármilyen kérdésetek, észrevételetek lenne, esetlen ötletetek, akkor azt szívesen veszem.

RÉGI JÁTÉKOD VAN? NE DOBD KI! NE ADD EGY NEPPERNEK! TUDD INKÁBB JÓ HELYEN, AHOL MEGŐRZIK ÉS VIGYÁZNAK RÁ!

Kövesd munkámat a Facebookon és a többi közösségi oldalon! Ha szeretnél segíteni anyagilag, akkor itt teheted meg, ha játékokat szeretnél felajánlani a leendő múzeumba, akkor a toyahsw@gmail.com címre küldj üzenetet és megbeszéljük a részleteket! 

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekmuzeum.blog.hu/api/trackback/id/tr8318100430

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása