Ahogy tudjátok egy nagyobb projecttel folytatom a Régi játékokkal is van munka rovatot. Ebben a rovatban régi játékokban igyekszem új életet lehelni több-kevesebb sikerrel.
Volt ebben a rovatban már Matchbox, Majorette és Metalcar kisautó, de távirányítós, RC irányítású és bolygókerekes játékot is rendbe hoztam már.
Ezúttal egy kicsit nagyobb feladatba vágtam a fejszémet, ugyanis egy több éve nálam lévő és eddig félrerakva pihenő babakocsi felújítását vettem a fejembe.
A bevezető részben egy kicsit jobban szemügyre vettem a babakocsit és lényegében rémülten konstatáltam, hogy minden egyes darabjával foglalkoznom kell majd.
Legyetek velem elnézőek ezúttal, mert egy kicsit ugrálni fogok a folyamatok között mivel a szétszedés során néha elég gyorsan, néha pedig túlságosan lassan jönnek a lépések egymás után.
A szerelés egyik fontos lépése volt, hogy a kerekek lekerüljenek a babakocsiról. Ez egy fontos részlet, ugyanis maguk a kerekek erőteljes takarításra szorulnak és a gumik öregedése miatt még javítani is kell azokat majd.
A kerekek leszerelése azonban nem egyszerű feladat - persze mi lenne egyszerű egy 50-60 éve összerakott babakocsin...
A kerekek leszedése előtt el kell távolítani a dísztárcsákat. Ezt manapság úgy oldanák meg, hogy valamilyen pattintásos módszerrel rögzítenék a dekorációt a műanyaghoz. A 60-es években ez még máshogy működött. A dísztárcsákon két csavart helyeztek el, ami az abroncsok furatain ment át és a másik oldalról anyával volt rögzítve.
Ezeket az anyákat kellett elsőnek lecsavarni, ami nem minden esetben sikerült a drótkefézés és a bőséges WD40 használat ellenére sem.
Lényeg, hogy végül sikerült leszednem a dísztárcsát mind a négy kerékről.
Innentől már csak a kerekeket kellett leszerelnem a helyükről. A kerekek mögött egy-egy rugó volt megtalálható, aminek az volt a célja, hogy az abroncsokat a megfelelő pozícióban tartsa. A kerekeket egy-egy sasszeg rögzítette a helyén, amelyeket viszonylag egyszerű volt kihúzni a helyükről, bár ehhez azért be kellett nyomni a kerekeket a rugóerő ellenében.
Miután kivettem a sasszegeket levehettem a mögöttük található alátétet, majd magát a kereket is. A kerék mögött a változatosság kedvéért egy újabb alátét várt, amit lehúzva máris a rugóhoz férhettem hozzá.
Ezt négyszer eljátszottam és már lent is volt az összes kerék a helyéről.
Ez így nem tűnik bonyolult vagy nehéz műveletnek, de szerintem 2-3 órát elvesződtem a négy kerékkel.
A képeken láthatjátok a kerekeket, amelyeken a gumik az eltelt évek alatt elöregedtek rendesen. Ennek az öregedésnek köszönhetően az illesztésnél a hézagok jelentősen megnövekedtek. Ezzel a problémával is kezdenem kell majd valamit.
A lényeg, hogy ezek lekerültek és mivel közben a bőr borítású falapokat is leszedtem már láthatóvá vált a csupasz vas szerkezet a számomra.
A következő részben azért néhány szót ejtenék majd az ülő, a hátlap és az oldallapok eltávolításáról és megmutatom majd nektek a lecsupaszított vas szerkezetet is.
Tartsatok velem a következő részben is, amikor a rozsdaboglyával folytatott harcom újabb fejezetét ismerhetitek meg!
Ha tanácsotok, ötletetek van a javítással kapcsolatban, akkor kérlek nyugodtan osszátok meg velem, hiszen egymástól tanulhatunk valószínűleg a legtöbbet.
RÉGI JÁTÉKOD VAN? NE DOBD KI! NE ADD EGY NEPPERNEK! TUDD INKÁBB JÓ HELYEN, AHOL MEGŐRZIK ÉS VIGYÁZNAK RÁ!
Kövesd munkámat a Facebookon és a többi közösségi oldalon! Ha szeretnél segíteni anyagilag, akkor itt teheted meg, ha játékokat szeretnél felajánlani a leendő múzeumba, akkor a toyahsw@gmail.com címre küldj üzenetet és megbeszéljük a részleteket!