Régi játékokkal is van munka 12/1
2023. január 06. írta: ToyaHSW

Régi játékokkal is van munka 12/1

img_0645.JPG

Ezúttal egy nem heti rendszerességgel jelentkező felújítást iktatok be a rovatba. Ennek egyszerű oka az, hogy egy megszokottaktól nagyobb és jóval összetettebb felújításba vágom a fejszémet.
Néhány éve kaptam ajándékba egy elég szépen leharcolt babakocsit. Több éve kerülgetem a garázsban az egykori játékot, de eddig nem jutottam el a felújításig. Most végre rászántam magam a feladatra és úgy gondoltam ezt érdemes lesz dokumentálni nektek.
Nem törekszem a tökéltességre ezúttal sem, de azért igyekszem vállalható állapotra hozni a babakocsit.

Néha ránéztem az elmúlt években a babakocsira, de különösebben nem feszültem rá a dologra. Egy-két elem lekerült róla, de tüzetesebben még nem néztem meg.
Most erre is sor került. A műbőr borítású elemek elég gyalázatos állapotban vannak sajnos. Látszik, hogy ezt a babakocsit nem kímélte az elmúlt kb.50 év.
Ahogy néztem a vasból készült váz is elég korrodált, de azért még néhány helyen látszik hogy eredetileg ezüst színű festékkel voltak festve a vasból készült elemek.

A kerekek egészen jó állapotban maradtak meg, de ez nem jelenti azt hogy nem kell velük foglalkozni majd. Első lépésben valahogy le kell varázsolnom a vas szerkezetről az egyes bőrborítású elemeket. A dolog nem lesz egyszerű, mivel a csavarok nagyobbik része menthetetlenül berozsdásodott. Eddig két elemet szedtem le a babakocsiról, de ez is szenvedés volt.
A műbőr borítás repedezett, így itt még gondolkodom a tökéletes megoldáson a felújításra. Új borítást biztosan nem kapnak majd az elemek, mert az nagyon költséges lenne, így valószínűleg valami költséghatékonyabb megoldással rukkolok majd elő.
A vas szerkezeti elemeket pedig egészen biztosan le kell takarítani és ezt követően jöhet a festés majd valamikor.

Ez így leírva rettenetesen egyszerűnek tűnik, de a munka valószínűleg sokkal bonyolultabb lesz és sok buktatóval találkozom majd a felújítás során.
Mindenesetre most mutatok néhány képet a kiinduló állapotról és igyekszem folyamatosan dokumentálni a felújítás folyamatát. Jelenleg biztosan nem haladok majd tökéletesen a hideg miatt, de azért igyekszem időt szánni a felújításra.

Tartsatok velem és nézzük meg, hogy mennyire sikerül elfogadható állapotba hozni ezt a régi babakocsit!

RÉGI JÁTÉKOD VAN? NE DOBD KI! NE ADD EGY NEPPERNEK! TUDD INKÁBB JÓ HELYEN, AHOL MEGŐRZIK ÉS VIGYÁZNAK RÁ!

Kövesd munkámat a Facebookon és a többi közösségi oldalon! Ha szeretnél segíteni anyagilag, akkor itt teheted meg, ha játékokat szeretnél felajánlani a leendő múzeumba, akkor a toyahsw@gmail.com címre küldj üzenetet és megbeszéljük a részleteket! 

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekmuzeum.blog.hu/api/trackback/id/tr9618013336

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása