Régi játékokkal is van munka 11. - 3.rész
2022. december 01. írta: ToyaHSW

Régi játékokkal is van munka 11. - 3.rész

rjvm_4.JPG

Ismét itt vagyok a Régi játékokkal is van munka sorozat legújabb darabjával. Ebben a rovatban régi hibás, hiányos játékokat igyekszem vállalható állapotba hozni.
Az elmúlt részekben távirányítós autót, RC autó, műanyag játék és számtalan egyéb kisautó felújítását követhettétek nyomon.
A rovat hosszú szünet után tér vissza és ezúttal egy Matchbox kisautó javítását követhetitek nyomon.

Az 1984-ben megjelent 1:55-ös méretarányú Group C Racer névvel jelölt Sauber Ford Group C  BASF LeMans Carral foglalkozom, aminek viszonylag kevés hibája van.
Az első részben felmértem ezeket a hiányosságokat, majd ezt követően jöhetett az alkatrész megtervezése 3D-ben és legyártása. Ezzel persze még nem volt készen a hiányzó hátsószárny és ennek a 3D technológia hiányosságai is szerepet játszanaka.
Ha filamentes 3D nyomtatóval dolgoztok, akkor a fúvókából kijövő műanyag szál megolvasztva kerül szépen egymásra rétegről-rétegre. Ez a folyamat az olcsóbb kategóriába tartozó nyomtatóknál azt eredményezi, hogy a felületen apró vonalak láthatóak, ahogy a rétegek egymásra épülnek.
Vannak praktikák, amivel ezt lehet csökkenteni, mondjuk 45 fokos szögben megdöntött tárgyak nyomtatásával, de ez sem nyújt tökéletes megoldást.
Jobb eredményt érhettek el gyantás nyomtatókkal, de ezek valamivel drágábbak és ritkábbaknak is számítanak.
Persze kétségbeesni így sem kell, hiszen mindent meg lehet oldani :)

A vonalak eltüntetésére a legegyszerűbb megoldás ha szépen elkezdjük megcsiszolni a felületet. Persze itt is érdemes óvatosan eljárni. A csiszolást finom papírral érdemes végezni és nem szabad kapkodni. A gyors csiszolásnak ugyanis az lesz az eredménye, hogy hő keletkezik ami a műanyag valamilyen szintű megolvadásához fog vezetni, ami komoly kihatással lesz a végeredményre.
Miután befejeződött a csiszolás, egy sima de meglehetősen matt felületet kapunk eredményként, amit egy csillogó autóra mégsem lehet felrakni: Ennek megoldására ideális megoldást jelent a festés.
Lehetőség szerint szórva kell felvinni a festéket, ugyanis az ecsettel egészen biztosan húzni fogunk szálakat a festékebe és éppen ezt szerettük volna elkerülni.
A festéket több rétegben vittem fel, amit még egy nagyon vékony réteg lakkal zártam le.
A száradást követően pedig felkerülhetett a kocsira a kész hátsó szárny.
Felirat vagy matrica még nincs az elemen és azt sem tudom kerül-e majd rá, de már tényleg hamarosan az elkészült autót fogom bemutatni nektek.

A következő részben még néhány apróbb simítás és egy kis extra készült majd játékhoz, így érdemes lesz akkor is velem tartanotok.

RÉGI JÁTÉKOD VAN? NE DOBD KI! NE ADD EGY NEPPERNEK! TUDD INKÁBB JÓ HELYEN, AHOL MEGŐRZIK ÉS VIGYÁZNAK RÁ!

Kövesd munkámat a Facebookon és a többi közösségi oldalon! Ha szeretnél segíteni anyagilag, akkor itt teheted meg, ha játékokat szeretnél felajánlani a leendő múzeumba, akkor a toyahsw@gmail.com címre küldj üzenetet és megbeszéljük a részleteket! 

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekmuzeum.blog.hu/api/trackback/id/tr5117990000

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása