A mai napon ismét egy érdekes régi játékot mutatok be nektek, ami nem lesz más mint egy NDK-ban gyártott elektromos hajtással rendelkező hajó. A Zeuke TT Schiff Elektrisches Passagierschiff pontos gyártójára nem sikerült ráakadnom és a játék doboza sem tartalmaz erre utaló információkat - ha nektek van ötletetek ezzel kapcsolatban, akkor azt szívesen veszem.
Az elemes játékok nagy népszerűségnek örvendtek a gyerekek körében a világ minden táján. Rendkívül kényelmes volt ezekkel a játékokkal játszani, hiszen elég volt a kapcsolót elfordítani vagy benyomni és a játék máris életre kelt.
A játékipar főleg közúti járművek elektromos változatait készítette el a gyerekeknek, de azért lehet találkozni vízi járművekkel is a boltok kínálatában.
Elég ha csak a NDK és szovjet tengeralattjáróra gondoltok, amivel kiválóan tudtak játszani a gyerekek a fürdőkádban vagy egy tó sekélyebb partmenti szakaszán. Ezek a játékok távirányítóval voltak vezérelhetőek, de voltak ettől jóval egyszerűbb felépítésű vízi játékok is.
Ezek közé tartozott a Zeuke TT Schiff Elektrisches Passagierschiff is, ami egy utasszállító hajó kicsinyített mása volt lényegében.
A hajó teljes egészében műanyagból készült és a belsejében kapott helyet a villanymotor és az áramellátáshoz szükséges 4.5 V-os elem is. A hajó a bekapcsolást követően elindult és az előre beállított irányba tudott haladni. Erre a megoldásra különösen oda kellett figyelni, ugyanis a rosszul beállított irány esetében a játék nekivágott akár a mélyebb vizeknek is és egészen addig ment előre amíg az elem bírta benne :)
Ahogy már említettem a játék teljes egészében műanyagból készült, ami azért is volt előnyös mert így a játék kiválóan úszott a vízen.
Egy tengerjáró hajó alapján készülhetett a játék, ami egy több emeletes utasszállító hajó volt. A kidolgozás egészen jól sikerült, ennek köszönhetően az egyes szintek kiválóan felismerhetőek a hajón, de még a hidat, az úszómedencét, a mentőcsónakokat és sok más apró részletet felfedezhettek a játékon a gyerekek.
A fedélzetet és a hajótestet két csavar tartja össze. Ezeket kitekerve vált láthatóvá a hajótest belseje, amiben egy villanymotort, egy ehhez kapcsolódó rugalmas tengelyt, az elemtartót és egy kapcsolót találhattak a gyerekek.
A belső részre nagyon nem is vesztegetnék szót, itt a legfontosabb az volt hogy ne kerüljön folyadék a belső részbe, mert az nem tett volna jót az elektromos alkatrészeknek.
A hajótest hátsó részén kapott helyet a hajócsavar, amit a belül található motor hajtott meg és a kormánylapát. A kormánylapátot fokozatokkal lehetett állítani, így garantált volt hogy a beállított irányból nem mozdul majd el az alkatrész.
A kormánylapátot érdemes volt kicsit ferdén beállítani és akkor a játék körbe-körbe ment a vízen, de fürdőkádban vagy egy medencében nyugodtan lehetett egyenes állásban is a kormánylapát.
Szerintem ezzel a kishajóval nagyon jókat játszhattak a gyerekek a 70-es években. Szerintem kifejezetten kellemes szórakozás lehetett a vízparton a hajót úsztatni, amihez persze nem ártott egy kis szülői segítség.
A hozzám került játék nagyon szép állapotban maradt meg. Egy kis noszogatás után a villanymotor is életre kelt az eredeti dobozos játékban, amiről most így elmondható hogy 100%-os állapotban van.
Természetesen ezzel a játékkal is találkozhattok majd a múzeumban a többi érdekes régiség mellett, de amíg nem tudom nektek bemutatni a játékot addig jönnek a megszokott fényképek.
RÉGI JÁTÉKOD VAN? NE DOBD KI! NE ADD EGY NEPPERNEK! TUDD INKÁBB JÓ HELYEN, AHOL MEGŐRZIK ÉS VIGYÁZNAK RÁ!
Kövesd munkámat a Facebookon és a többi közösségi oldalon! Ha szeretnél segíteni anyagilag, akkor itt teheted meg, ha játékokat szeretnél felajánlani a leendő múzeumba, akkor a toyahsw@gmail.com címre küldj üzenetet és megbeszéljük a részleteket!