Joustra Monza távirányítós F1-es autó
2021. május 27. írta: ToyaHSW

Joustra Monza távirányítós F1-es autó

monzaf1_1.JPG

Ezúttal ismét egy olyan játékot szeretnék bemutatni nektek egy kicsit közelebbről, amivel a Blog TV adásában már találkozhattatok. A Joustra Monza F1-es távirányítós kisautója egy igazi klasszikus, ami még a Joustra igazi fénykorából származik.
A Joustrát különösebben nem kell bemutatnom senkinek, hiszen a 60-as, 70-es és 80-as évek gyerekei egészen biztosan sokszor találkoztak a francia gyártó valamelyik játékával.
Igazából a cég az aranykorát a 60-as és a 80-as évek között élte, amikor Európa legnagyobb elektromos játékgyártójává sikerült válniuk és folyamatosan érkeztek tőlük a különböző drótos vagy RC vezérléssel rendelkező kisautók.

A ma bemutatásra kerülő Joustra Monza F1-es a drótos távirányítóval szerelt játékok vonalát erősíti. A játék persze nem csak villanymotorral szerelt változatban volt megvásárolható. Volt egy olcsóbb változata is a F1-es autónak, amit lendkerekes szerkezettel szereltek fel.
A két változat nagyon jól megkülönböztethető volt, mivel a távirányítós piros alapszínnel, addig a lendkerekes fehér alapszínnel került a boltok polcaira és a matricázás is erőteljesen eltért a két játék esetében.
Ebben a bejegyzésben a távirányítós változatról lesz szó, így rögtön át is térek a játék bemutatására.

Ami érdekesség a játékkal kapcsolatban, hogy elsőre bizony senki nem mondja meg róla, hogy egy Joustra játékot tart a kezében. A távirányító teljesen eltér a megszokott francia gyártmánytól és a szögletes szürke vagy a formás sárga-barna távirányító helyett itt egy piros irányítót kaptak a gyerekek.
Az autón pedig sehol nincs egyetlen jelölés sem, így sem a matricákon, sem az alvázon nem találkozni a Joustra felirattal. Persze a dobozon szerepelt a francia gyártó neve, de a játékon magán nem találkozhatunk a megszokott Joustra logóval.
Méreteit tekintve egy viszonylag nagy méretű Formula 1-es kocsit kaptak a gyerekek. Az autó hossza 35 cm, míg a szélessége 18 cm. Ezekből a méretekből is láthatjátok, hogy egy átlagos méretű távirányítós autóval volt dolguk a gyerekeknek.
A kocsi még a Joustra legszebb időszakában készült, amikor a külső kidolgozásra is sok figyelmet fordítottak. A 80-as évek közepén jöttek divatba a francia cégnél a lemezből préselt és festett autók, amelyek kaptak egy középső kereket az irányításhoz. Ez a megoldás meglehetősen igénytelen volt és olcsó játék benyomását keltette minden esetben.
A Monza F1 még az ezt megelőző időszakból származik, amikor minden területen figyeltek a részletekre a francia mérnökök. Az első kerekek rendesen kormányozhatóak és a karosszéria is gyönyörűen kidolgozásra került és akkor még az extra funkciókról szót sem ejtettem.
De kezdjük a karosszériával. Ahogy már említettem a kocsi piros alapszínt kapott és bár fémből készült a felső része azt mégis sikerült szépen kidolgozni. A dekoráció festéssel került fel a piros fémre, aminek nagy előnye volt hogy nem kopott le.
A karosszéria szép vonalvezetésű és hűen adja vissza a 70-es évek első felének Formula autóit. A kocsi elején megtalálható az első szárny, a szélvédővel ellátott pilótafülke, míg hátul egy hatalmas hátsó szárny foglalja el a helyét a motor felett. A hátsó szárny és a motor műanyagból készült. Ennek a megoldásnak köszönhetően nagyon sok olyan Monza F1-el találkozni az interneten, ami az évek alatt elvesztette a hátsó szárnyát.
A motor néhány helyen piros plexi burkolatot kapott, de ennek a jelentőségéről majd egy kicsit később.
A pilótafülkében természetesen egy versenyzőt is megtalálhatunk, aki viszonylag szépen kidolgozva kezét a kormányon nyugtatva ül a fülkében.
Az alváz teljesen műanyagból készült és sárga színt kapott. Az alsó rész egyszerűen lett kidolgozva, itt még dekorációként sem láthatjuk az autó egyes részeit.
A futóműre is érdemes néhány szót vesztegetni. A felnik krómozást kaptak, míg a barázdált abroncsok puha műanyagból készültek. Ennek a megoldásnak köszönhetően a kocsi elég könnyen elkapart a parkettán vagy a keményebb felületeken, de ez csak növelte a versenyautós hatást.
Említettem, hogy a motort takaró plexire külön kitérek majd. A motornál egy égő kapott helyet, ami a játék működése során gyullad ki és ennek köszönhetően piros fénnyel árasztja el a motort a játékban.

A távirányító ahogy említettem egy kicsit szokatlan a Joustrától. Általában kínai játékokon találkozni hasonlóval, de ennek ellenére panasz nem lehet rá, hiszen tökéletesen ellátja a dolgát.
A távirányítót a kormánykerék uralja, amivel az autót lehetett jobbra-balra kormányozni. A kezelő két oldalán pedig egy-egy gomb kapott helyet, amelyeket benyomva a gyerekek ki tudták választani a haladás irányát.
Az elemtartóba 2 db 1.5 V-os baby elemet kellett helyezni, ami elég lendületesen tudta mozgatni a kocsit.
Szerencsére a játék nagyon jó állapotban került hozzám. Az első futómű volt egy helyen szétakadva, amit egyszerűen csak össze kellett raknom és a távirányító fedele hiányzott.
Ez utóbbit 3D nyomtatással igyekeztem pótolni, ami valamennyire sikerült is.
A kocsi tökéletesen üzemképes. Nem akad a bowden, a gombok érintkeznek, az égő világít, ami azért nem kis dolog egy közel 40 éves játék esetében.

Természetesen a többi távirányítós autóval együtt ezt a kocsit is láthatjátok majd, de amíg nem tudom nektek bemutatni személyesen a Monza F1-et, addig jönnek a megszokott fényképek.

RÉGI JÁTÉKOD VAN? NE DOBD KI! NE ADD EGY NEPPERNEK! TUDD INKÁBB JÓ HELYEN, AHOL MEGŐRZIK ÉS VIGYÁZNAK RÁ!

Kövesd munkámat a Facebookon és a többi közösségi oldalon! Ha szeretnél segíteni anyagilag, akkor itt teheted meg, ha játékokat szeretnél felajánlani a leendő múzeumba, akkor a toyahsw@gmail.com címre küldj üzenetet és megbeszéljük a részleteket! 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekmuzeum.blog.hu/api/trackback/id/tr1316569992

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása