A mai napon ismét egy kisautót szeretnék bemutatni nektek, amit a 80-as években gyártott az Atcomi. Az Atcomi nevét viszonylag kevesen ismerjük, pedig egy igazán nagy márkának számított ami az Asahi Corporation részeként tevékenykedett.
A gyártó legismertebb játékainak az RC vezérlésű kisautók számítottak, amelyek között a kor legnépszerűbb típusai voltak megtalálhatóak.
A 80-as évek gyerekei olyan Atcomi kisautókkal játszhattak mint a Toyota Land Cruiser, a Porsche 924 és 935, a Ford Sierra, a VW Golf, de kamionok és motorok is megtalálhatóak voltak a cég kínálatában.
Az RC-s vonalat erősítette a ma bemutatásra kerülő Lancia Stratos Turbo is, ami egy igazán érdekes darab volt még érdekesebb kiegészítésekkel.
Az RC kisautók egy komoly lépést jelentettek a fejlődésben. Mi itthon még a vezetékes távirányítós autók után szaladgáltunk vagy a csettegős Sonic Control autókkal játszottunk általában, de tőlünk nyugatabbra már javában valódi távirányítású autókkal játszhattak a gyerekek.
Persze itthon is feltűnt egy-két darab, de ehhez nagyrészt csak azok a gyerekek juthattak hozzá akiknek a szülei kiváló kapcsolatokkal rendelkeztek vagy sokat jártak nyugatra.
Az RC kisautókra jellemző volt, hogy a haladás mellett a kormányzásra is lehetőségünk nyílt a távirányító segítségével. A vezérlő és az autó között valamilyen frekvencián zajló kommunikáció biztosította a játék gond nélküli irányítását.
Persze sokkal fontosabb az irányítástól, hogy milyen is volt a Lancia Stratos Turbo.
A kocsi természetesen műanyagból készült és külsőleg hasonlított az olasz márka autójára. Az ablakokat lesötétítették, így nem láthattuk a játék belsejében elhelyezkedő elektronikát és a belső tér kidolgozására sem kellet figyelmet fordítani.
A matricázás egyszerű papír alapú matricákkal történt, aminek fő motívuma az Atcomi X3 Lancia Stratos felirat volt, de természetesen számtalan versenysportból ismert matrica is helyet kapott az autó oldalán és az elmaradhatatlan rajtszám (27) is ott díszelgett a kocsin.
A kocsi hátsó részén volt megtalálható az antenna, amin keresztül a távirányítóval tudott kommunikálni a kisautó.
Az alsó részen volt megtalálható a bekapcsoló gomb és az elemtartó. Az elemtartóba 2 db 1.5 V-os AA-s és egy 9 V-os elemnek volt hely. Ezek közül a 9 V-os a kommunikációért, míg a 1.5 V-os elemek az autó működtetéséért voltak felelősek.
A távirányító az autóhoz hasonlóan teljesen műanyagból készült és ezen is megtalálható volt a fémből készült antenna. Az elemtartóba itt is egy darab 9 V-os elemet kell elhelyeni.
A kezelőszervek nem voltak túlságosan bonyolultak, hiszen egy nyomógomb és egy kormánykerék kapott helyet a távirányítón. Az egy darab gombból már kikövetkeztethetitek, hogy a kocsi csak előre volt képes haladni, ami annyira nem is volt tragédia. Persze ennek köszönhetően a szűk helyeken nem igazán boldogult a játék, de a szabadban és egy nagyobb szobába, ügyes kormányzással valószínűleg bármire képes volt.
A dobozban az autón és a távirányítón kívül négy darab bóját is elhelyeztek, ami valószínűleg azt a célt szolgálta, hogy szlalom pályát lehessen építeni az autónak, ahol időre lehetett versenyezni a haverokkal.
A kocsi működéséről sajnos nem tudok még mondani nektek semmi, ugyanis nem sikerült életre keltenem. Ebben szerepet játszhat, hogy az itthon talált két darab 9 V-os elem nincs igazán jó állapotban, de majd valamikor a jövőben szeretném kipróbálni a kocsit.
Ehhez még egy elemtartó fedelet kell nyomtatnom hozzá.
Ha mégsem kel életre a kocsi, akkor is szépen mutat majd az eredeti dobozos játék, amiből szerintem annyira sok darab nincs Magyarországon.
Amíg nem tudom nektek közelről bemutatni a kocsit, jönnek a megszokott fényképek ezúttal is.
RÉGI JÁTÉKOD VAN? NE DOBD KI! NE ADD EGY NEPPERNEK! TUDD INKÁBB JÓ HELYEN, AHOL MEGŐRZIK ÉS VIGYÁZNAK RÁ!
Kövesd munkámat a Facebookon és a többi közösségi oldalon! Ha szeretnél segíteni anyagilag, akkor itt teheted meg, ha játékokat szeretnél felajánlani a leendő múzeumba, akkor a toyahsw@gmail.com címre küldj üzenetet és megbeszéljük a részleteket!