Távirányítós McLaren M23
2024. június 27. írta: ToyaHSW

Távirányítós McLaren M23

m23_2.JPG

Ezúttal ismét hoztam nektek egy távirányítós autót, ami most került be a gyűjteménybe. A játék egy igazán érdekes darab és gyakorlatilag egy klón, amit egy méltán híres japán gyártó játéka alapján öntöttek formába Hong-Kongban.
Ezúttal a távirányítós McLaren M23-ast szeretném bemutatni nektek.

A McLaren M23-as egy igazán híres és ismert típusa a Formula 1-es versenysorozatnak. A járművet a McLaren az M16-os alapján tervezte meg és fejlesztette tovább, amivel az Indinapolis 500-ason álltak rajthoz.
Az M23-as összesen 13 változatban készült, a számozás pedig 14-ig tartott ugyanis a 13-as számú alvázat soha nem készítették el, ugyanis szerencsétlennek gondolták a számot.

Az M23-as 1973-ban debütált a Formula 1-ben és a tervezésért Gordon Coppuck volt a felelős, de John Barnard és Ray Stokoe is dolgozott az M23-ason.
Az 1973-as változatot Jody Scheckter vezette, akit 1974-ben Emerson Fittipaldi váltott. 1975-ben is Fittipaldi terelgette az autót, akit James Hunt váltott a következő évben. Hunt kezei között ért fel az M23-as a csúcsra ugyanis ekkor nyerték meg a világbajnoki címet.
A következő évben már a lejtmenet következett, ugyanis az autó már nem volt igazán ütőképes. A csapat ezt követően gyakorlatilag nyugdíjazta is a versenyautót, amit már csak Formula 5000-es versenyeken használtak ezután.

A ma bemutatásra kerülő játék hasonlóan kalandos életutat tudhat magáénak mint amilyen maga a McLaren M23-as, aminek az 1975-ös változatát készítették el a játékgyártók.
Azért írtam többes számot, ugyanis a McLaren M23-as egy ehhez nagyon hasonló változatát még a 70-es évek második felében dobott piacra a japán Alps mégpedig RC irányítással.
Aztán teltek-múltak az évek és a játék drótos távirányítóval új életre kelt Hong-Kongban. Ez a változat került most hozzám és ezt ismerhetitek meg Ti is.

Valószínűleg az ismeretlen hong-kongi gyártó egyszerűen megvásárolta vagy a szerszámokat vagy a megmaradt játékokat és némi alakítgatást követően vezetékes távirányítóval piacra dobták azt.
A gyártó tényleg csak a szükséges átalakításokat végezte el, így az alvázon egy teljesen szabadon hagyott elemtartót is találhattak a gyerekek fedél nélkül.
Persze az apró hiányosságok senkit nem zavartak akkoriban, hiszen a gyerekek elérhető áron juthattak hozzá igazán klassz távirányítós kisautóhoz, ami ráadásul egy valódi F1-es autó alapján készült.

A játék műanyagból került legyártásra és csak a legszükségesebb részeken használtak fémet. A karosszéria kidolgozása kifejezetten igényes és arányos. Ez persze az Alpsnak volt leginkább köszönhető.
A karosszériához hasonlóan az alváz is műanyagból készült és csavarozással lett összerögzítve a karosszéria és az alváz.
Az alvázban két motor kapott helyet. Az egyik a haladásért, míg a másik az irányításért volt felelős és a távirányító gombjaival lehetett azokat működésbe hozni.

Ahogy említettem a karosszéria egészen gondosan ki lett dolgozva. A felfüggesztés rögzítési pontok, a kipufogó az első és a hátsó szárny mind figyelmet érdemel, ahogy a cockpit is, ami plexi szélvédővel, két tükörrel és egy bent ülő versenyzővel kápráztatta el a gyerekeket.
A matricázásnál is igyekeztek figyelni a realizmusra. Ennek köszönhetően az autó 5-ös rajtszámmal, Texaco-Marlboro (akkoriban még lehetett dohányreklám) matricákkal, McLaren M23-as feliratokkal várta a gyerekeket.

A kerekek műanyagból készültek, ami egészen jól sikerült. Persze a műanyag nagy hátránya volt az ilyen autóknál, hogy nehézkessé vált az irányítás, ugyanis a keményebb műanyag nem igazán kapaszkodott meg jól a játékra használt felületek nagyobbik részén.
Persze ez bennünket gyerekként különösebben nem zavart :)

A távirányítón hiába is kerestük volna a kormánykereket. Ahogy említettem itt motorok voltak a felelősek a haladásért és az irányításért is és ennek megfelelően gombok kerültek csak a távirányítóra.
A távirányítóba 2 db 1.5 V-os góliát elemet kellett behelyezni a működtetéshez. Ezt követően már csak a gombokat kellett nyomogatni és a Formula 1-es versenyautó el is indult izgalmas útjára. Érdekesség, hogy ebben az esetben működött a kormányzás és a haladás együtt is, ami még különlegesebbé tette a játékot.

Szerintem akinek ilyen volt gyerekkorában az nagyon vagány lehetett itthon. Én még csak nem is találkoztam hasonlóval gyerekként, így egészen biztosan tetszett volna ez a távirányítós autó is.
Szerencsére most felnőtt fejjel egy darab bekerült a gyűjteménybe.
Igaz a játék nem volt tökéletes állapotban. Az első futómű darabokra volt esve, amit megjavítottam és cockpitből a versenyző is hiányzott, amit egy 3D nyomtatott elemmel pótoltam.
Így azt hiszem egy egészen autentikus játékot kaptam végeredményként, aminek még ráadásul az eredeti doboza is megmaradt.

Reményeim szerint a többi régi játékkal együtt majd ez a McLaren M23-ast is megtudom mutatni nektek élőben, de amíg erre nincs lehetőség addig jönnek a megszokott fényképek ezúttal is.

RÉGI JÁTÉKOD VAN? NE DOBD KI! NE ADD EGY NEPPERNEK! TUDD INKÁBB JÓ HELYEN, AHOL MEGŐRZIK ÉS VIGYÁZNAK RÁ!

Kövesd munkámat a Facebookon és a többi közösségi oldalon! Ha szeretnél segíteni anyagilag, akkor itt teheted meg, ha játékokat szeretnél felajánlani a leendő múzeumba, akkor a tamas.laposa70@gmail.com címre küldj üzenetet és megbeszéljük a részleteket!

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekmuzeum.blog.hu/api/trackback/id/tr6818436631

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása