Fém teherautók
2019. február 28. írta: ToyaHSW

Fém teherautók

miniteherautok_1.JPG

Az egyik Facebook csoportban láttam meg pár kisautót, amelyekbe azonnal beleszerettem. Sajnos információm nincs sok ezekről az apró játékokról, de azt hiszem megosztani mindenképpen érdemes veletek.
A gyűjteményben számtalan ország és márka játékautói megtalálhatóak. Jól elfér egymás mellett a német, az angol, a francia, a csehszlovák, a szovjet vagy éppen a magyar kisautó.

A ma bemutatásra kerülő darabokkal azonban egy kicsit bajban vagyok, ugyanis a felirat az oldalukon magyar, de én valamiért közel sem vagyok biztos benne, hogy ezek a játékok itthon készültek.
Remélem segítetek majd nekem beazonosítani a gyártót, mert a játékokon erre utalást egyáltalán nem találtam.
Három teherautóról lesz szó a mai bemutatóban. Ami lenyűgözött az aprócska játékokban az első sorban az autók formája volt. Nagyon megtetszett a kicsit kopott festés és a matricák az autók oldalain.
A teherautók mindegyike tartálykocsi, amelyek lényegében csak színben térnek el egymástól.
Az aprócska öntéssel készült karosszériával rendelkező teherautók alig 6 cm hosszúak, amihez 2.5 cm-es szélesség és 2.5 cm-es magasság társul.
A kidolgozás alapvetően jó - bár, hogy ezt írom abban semmi meglepő nincs - hiszen látszik a hűtőmaszk, jól kivehetőek a tartályokon a beöntő nyílások, sőt még a fülke első ablakai is ki lettek alakítva (az oldalsók viszont nem).
Az alvázzal nem bajlódtak a gyártás során, így lényegében a karosszérián lett kialakítva a futómű helye, amelyekbe vékony tengelyek és azok végére aprócska kerekek kerültek.

Színben és matricázásban is eltér a három teherautó egymástól. A fehér színű TEJ feliratot kapott, a zöldön a SÖR felirat kivehető valamennyire, míg a kék színű jármű oldalán a BOR felirat viríthatott egykoron.
Mind a három kocsi hiánytalan és épségben megmaradt.
Persze a festés és a matricázás már erőteljesen megkopott az évek alatt, de ez legyen a legnagyobb baj.

Mivel pontos gyártási időt még csak tippelni sem merek, így ezzel kapcsolatban is várom a segítségeteket.
Természetesen a múzeumban mind a három teherautó látható lesz majd a kisautós részen, de addig nosztalgiázásként szerintem megteszik a megszokott fényképek is.

RÉGI JÁTÉKOD VAN? NE DOBD KI! NE ADD EGY NEPPERNEK! TUDD INKÁBB JÓ HELYEN, AHOL MEGŐRZIK ÉS VIGYÁZNAK RÁ!

Kövesd munkámat a Facebookon és a többi közösségi oldalon! Ha szeretnél segíteni anyagilag, akkor itt  teheted meg, ha játékokat szeretnél felajánlani a leendő múzeumba, akkor a toyahsw@gmail.com címre küldj üzenetet és megbeszéljük a részleteket!

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekmuzeum.blog.hu/api/trackback/id/tr5214658601

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2019.03.01. 12:50:47

Most látok ilyet először és nagyon tetszenek. Hazai gyártásra tippelek és nem utólagos matricázásra, mert a kerekek nagyon ismerősek.

ROTFL Manó 2019.03.02. 10:34:36

Volt ilyenem kábé 35 éve. Sőt, még arra is emlékszem, hogy az anyukám arra hivatkozva vette nekem a játékboltban a fehéret, hogy a tej egészségesebb, mint a bor, vagy a sör. (Én a zöldet vittem volna...)

:-D
süti beállítások módosítása