Metalcar Jeep CJ-7
2017. szeptember 12. írta: ToyaHSW

Metalcar Jeep CJ-7

metalcarjeep1.JPG

El sem hiszitek szerintem már nekem, hogy a most bemutatásra kerülő játék is a már többször is említett nagyobb játékcsomag részeként került hozzám.
Őszintén szólva első ránézésre nem is tulajdonítottam nagyobb jelentőséget az autónak, hiszen egy egyszerű és elég hiányos Jeepről volt szó. Ennek tudatában félre került a csomag játékai közül és mások kaptak prioritást.
Aztán valamelyik nap a kezembe vettem a kocsit, mert arra gondoltam érdemes lenne egy kicsit rendbe szedni és ekkor néztem meg közelebbről.
Az alján egyből feltűnt a hatalmas M betűs logó, amiből már tudtam, hogy egy Metalcar játékkal van dolgom.

A Metalcarról már hosszabb cikkben emlékeztem meg, de ha többet szeretnétek megtudni a cég egykori kisautóiról, akkor a Hungarian Diecast blogon érdemes olvasgatnotok.
A cég olyan gyártókkal működött együtt mint a Matchbox, a Corgi, az Atlas vagy a Burago. Ezeknek a kapcsolatoknak köszönhetően a hazai piacon is megjelentek a nyugatra készült játékok Metalcar változatai, amelyek nem is nagyon tértek el az eredetiektől.
A most bemutatásra kerülő Jeep CJ-7-esnek az alapjául a Burago hasonló márkájú autója szolgált. A gyakorlott szemek egészen biztosan kiszúrják a különbségeket, de akkoriban ez az autó még a Metalcar változatban is különlegesnek számított.
A Jeep CJ-7 több színben is készült (piros, fehér, kék), azonban a matricázás minden autón teljesen azonos.

Persze ahogy említettem a hozzám került játék korán sem volt makulátlan. Látszik, hogy használták és bőven játszottak is vele. Ennek köszönhetően a pótkerék, a kormány és a lehajtható első szélvédő is a múlté lett és a hátsó futómű is megadta magát a kisautón.
Első lépésben a futómű hibáját orvosoltam, majd ezt követte a szélvédőkeret legyártása. Pontosan tudom, hogy nem így nézett ki az eredeti és a hajtási pontnál más megoldást alkalmazott a Metalcar, azonban örültem hogy egyáltalán ilyen szinten sikerült legyártanom a keretet.
Az évek során már megtanultam, hogy semmit nem szabad kidobni. Így került az autóra egy Monogram Nascar autó kereke pótkerék gyanánt. A kormányt is ebből a makettből pótolom majd - feltéve, hogy megtalálom :)

Örülök, hogy sikerült valamennyire rendbe hoznom ezt a kisautót, ami így méltó helyére kerülhet a gyűjteményben. Szerencsére vannak már Metalcar játékok, így lassan egy külön polc kell a hazai gyártónak is majd.
Az biztos, hogy a múzeumban ezt az autót is megnézhetitek majd, de addig maradnak a megszokott fotók.

RÉGI JÁTÉKOD VAN? NE DOBD KI! NE ADD EGY NEPPERNEK! TUDD INKÁBB JÓ HELYEN, AHOL MEGŐRZIK ÉS VIGYÁZNAK RÁ!

Kövesd munkámat a Facebookon és a többi közösségi oldalon! Ha szeretnél segíteni anyagilag, akkor itt teheted meg, ha játékokat szeretnél felajánlani a leendő múzeumba, akkor a toyahsw@gmail.com címre küldj üzenetet és megbeszéljük a részleteket! 

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekmuzeum.blog.hu/api/trackback/id/tr5312825074

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása