Ezúttal ismét egy érdekes és különleges játékot szeretnék bemutatni nektek a gyűjteményből. Most egy olyan darabot ismerhettek meg, amit néhány hete vásároltam egy gyűjtőtársamtól működőképtelen állapotban.
Ez a játék pedig nem más mint a Watara Supervision, ami bár itthon ismeretlen játéknak számít, tőlünk nyugatabbra egy kis szerencsével a Gameboy riválisának is számíthatott volna.
A játékról érdemes tudni, hogy 1992-ben készült el és számtalan részletében lekörözte a Nintendo akkor már sikeres Gameboy konzolját.
Grafikában a Watara konzolja hasonló képességekkel rendelkezett mint a nagy rivális, azonban felbontása 160x160 pixel volt, 8 bites 4 MHz-es processzor dolgozott benne és az áramellátásról 4db AA-s elem gondoskodott, de lehetőség volt 6 V-os adapterrel is üzemeltetni az aprócska játékot.
A Watara Supervision kezelőgombjai elhelyezésben, formában és kidolgozásban is hasonlóak voltak a Gameboy gombjaihoz.
Persze van amiben messze előre mutatott az aprócska kvarcjáték. Ezek közül az egyik a dönthető képernyő volt, míg a másik a COM port volt, amin keresztül akár egy másik géppel is összeköthettünk és TV-re is kapcsolhattuk a kézi konzolt.
A játékok kazettán voltak megvásárolhatóak és alapból kaptuk a géppel a Crystball nevet viselő BreakOut klónt. A játékok kínálata nem volt túlságosan bőséges, hiszen összesen 66 kazettát lehetett megvásárolni a Supervisionhoz, amelyek között olyan nagyszerű játékok is voltak mint a Galaxy Fighter, a Grand Prix, a Kung-Fu Street vagy a Super Kong.
A játékot 50 dolláros áron kezdték árulni, ami a Nintendo Gameboy ára alatt maradt. Az átütő siker azonban a gyenge minőségű kijelzők miatt nem jött meg.
A játékvilág azonban nem felejtette el az aprócska konzolt és manapság 3-4000 Ft-ért vásárolhatunk hozzá kazettát, míg a gépeket 10-50.000 Ft között tudjátok megvásárolni.
A gyűjteményben található Watara Supervision mint említettem hibás állapotban került hozzám. Szerencsére az elemnél található érintkezők tisztítása elégséges volt a javításhoz.
A kvarcjáték egyetlen hibája, így a törött plexi maradt, amit azonban nem nagyon lehet sem javítani, sem pedig cserélni. Ez a játékélményt nem csorbítja és egyáltalán nem zavaró, így hű korrajzot ad a 90-es évek elejének játékairól.
Remélem ezt a játékot is szívesen kézbe veszitek majd a múzeum megnyitását követően.
Kövesd munkámat a Facebookon és a többi közösségi oldalon! Ha szeretnél segíteni anyagilag, akkor itt teheted meg, ha játékokat szeretnél felajánlani a leendő múzeumba, akkor a toyahsw@gmail.com címre küldj üzenetet és megbeszéljük a részleteket!