Régi játékokkal is van munka 7. - 6.rész
2021. január 08. írta: ToyaHSW

Régi játékokkal is van munka 7. - 6.rész

captur12.jpg

Mivel péntek van, így a szokásos játék felújításos bejegyzés következik az oldalon. Az elmúlt időszakban volt már a rovatban kisautó, távirányítós autó, bolygókerekes játék és sok más érdekesség is.
Ezúttal egy RC irányítású Joustra Toyota Land Cruiser felújításába vágtam bele. Az első részben a hibákat igyekeztem felmérni kívülről, a második részben a kitört kerékkel és a törött felfüggesztéssel igyekeztem foglalkozni, a harmadik részben a karosszériával igyekszem majd foglalkozni, a negyedik részben pedig a távirányítón végeztem el a szükségesnek ítélt karbantartásokat, míg az ötödik részben az alvázra fordítottam figyelmet.

Ahogy azt a múlt héten ígértem nektek ezúttal egy kicsit magával a játékkal foglalkoztam és arra igyekeztem koncentrálni, hogy működőképes állapotba hozzam a játékot.
A tervemet a múlt heti részben már megosztottam veletek, ami abból állt, hogy a 6 db 1.5 V-os baby elemet kiváltom majd egy 9 V-os teleppel. Ehhez persze kellett némi bűvészkedés és forrasztás, de semmi veszélyes vagy komoly.
A tervem megvalósításához szükségem volt némi kábelre és egy 9V-os telephez illeszthető csatlakozóra.
Első lépésben szét kellett szednem a játékot, eltávolítani a kábeleket az elemtartóból, majd ezeket lecserélni az új kábelekre. A kábelek végére ezt követően felforraszthattam a 9V-os elem csatlakozóját, amit persze át kellett a forrasztás előtt húznom az elemtartóba (itt terveztem elhelyezni az elemet).

Sajnos a vezérlésért is egy 9 V-os elem a felelős, aminek az egyik vezetéke szintén le volt szakadva, így egyúttal azt is meg kellett forrasztanom.
Miután elkészültem jöhetett a teszt, ami persze nem ment zökkenőmentesen.
A bekapcsolást követően bár felpörgött a kerék, de valamiért szinte azonnal meg is állt. A csatlakozót mozgatva azonban sikerül működésre bírnom a játékot.
Bár kaptam olyan kommentet, hogy szinte reménytelen hogy életre tudom kelteni a játékot az mégis feléledt az én meglepetésemre is. A távirányítóval az előre-hátra haladást már sikerült is szabályoznom, azonban a kormányzás még nem igazán akar mind a két irányba működni. Az a tippem, hogy valamit rosszul rakhattam össze a felfüggesztés javítása során, így ezt még meg kell majd néznem.
A lényeg, hogy a távirányítóról vezérelve a motorok működnek és ennek megfelelően a játék is képes a mozgásra.
Nagy megkönnyebbülés ez, hiszen így már tényleg csak pár apró részletnek kell a helyére kerülnie és ismét tökéletesen működik majd a játék.

Reményeim szerint a jövő héten már arról is betudok majd nektek számolni a javítás következő fázisában, hogy sikerült a kormányzással kapcsolatos gondokat is megoldanom.
Már csak ezért is érdemes lesz a jövő héten is velem tartanotok ebben a rovatban.

RÉGI JÁTÉKOD VAN? NE DOBD KI! NE ADD EGY NEPPERNEK! TUDD INKÁBB JÓ HELYEN, AHOL MEGŐRZIK ÉS VIGYÁZNAK RÁ!

Kövesd munkámat a Facebookon és a többi közösségi oldalon! Ha szeretnél segíteni anyagilag, akkor itt  teheted meg, ha játékokat szeretnél felajánlani a leendő múzeumba, akkor a toyahsw@gmail.com címre küldj üzenetet és megbeszéljük a részleteket!

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekmuzeum.blog.hu/api/trackback/id/tr9016377958

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása