Régi játékokkal is van munka 3. - 4.rész
2020. május 22. írta: ToyaHSW

Régi játékokkal is van munka 3. - 4.rész

metalcarfelujitas_22.JPG

Folytatom a régi Metalcar Mercedes-Benz 208D felújítását. Az első részben kívülről vettem szemügyre az autót és mértem fel a hiányosságokat, a második részben szét is szereltem a kocsit, a harmadik epizódban a karosszéria hibáit igyekeztem orvosolni, míg a legújabb részben a műanyag alkatrészekre fordítok figyelmet.

Szerencsére a játék a műanyag alkatrészek területén csak apróbb hibáktól szenved, de azért komoly hiba a hátsó ajtók hiánya.
Első lépésben ezeket igyekeztem pótolni 3D nyomtató segítségével. Csak néhány jó képet találtam az interneten a Metalcar Mercedes-Benz 208D-ről, amin volt hátsó ajtó és fotózva is lett a megfelelő szögből, így ezek alapján igyekeztem legyártani a hiányzó alkatrészt.
Szerencsére második próbálkozásra sikerült is elfogadható darabot készítenem a hiányzó alkatrészből, ami eredetileg fehér színű volt. Sokat gondolkodtam, hogy mennyire mutatna jól a kék autón a fehér színű ajtó, de végül úgy határoztam ha a Metalcar így készítette el, akkor az nekem is megfelel majd.

metalcarfelujitas_26.jpg

Mivel a játék már szét volt szedve, így folytathattam a többi műanyag alkatrésszel a munkát. Ahogy említettem viszonylag szép állapotban maradtak meg ezek a műanyag elemek.
A belső tér egy alapos Ciffes mosást követően teljesen vállalható lett, de a villogóval egybe épített szélvédővel már kicsit több dolgom volt.
Szerencsére volt itthon polirozó készlet, így ezzel estem neki a szélvédőnek és szerencsére a mély karcokat sikerült is eltávolítanom a kék műanyagból. Az első képeken láthattátok, hogy a villogó a kocsi tetején nagyon sorjás, karcos és csúnya.
Első lépésben a festésre gondoltam, de végül ezt az ötletet elvetettem és egy másik praktikához nyúltam. Ehhez nincs szükség másra mint egy öngyújtóra. A nagyon karcos és csúnya műanyagot fel kell melegíteni és hagyni, hogy magától vissza hűljön. A folyamat során lényegében a műanyag felső rétegéről leolvadnak a sorjás rész és ennek köszönhetően az alkatrész olyan lesz mint az új.

Mivel ezt a problémát is sikerült megoldanom, így azt lehet mondani, hogy a műanyag alkatrészek is elkészültek a játékhoz. Persze munka még vár rám a következő hetekben is, de már látszik a fény az alagút végén.

Tartsatok velem legközelebb is, amikor az alvázat és a kerekeket próbálom meg rendbe hozni egy kicsit.

RÉGI JÁTÉKOD VAN? NE DOBD KI! NE ADD EGY NEPPERNEK! TUDD INKÁBB JÓ HELYEN, AHOL MEGŐRZIK ÉS VIGYÁZNAK RÁ!

Kövesd munkámat a Facebookon és a többi közösségi oldalon! Ha szeretnél segíteni anyagilag, akkor itt  teheted meg, ha játékokat szeretnél felajánlani a leendő múzeumba, akkor a toyahsw@gmail.com címre küldj üzenetet és megbeszéljük a részleteket!

Patreon támogatók jelentkezésével még gördülékenyebb munkára, még több bejegyzésre, még több videóra és folyamatosan új tartalmakra számíthattok.

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekmuzeum.blog.hu/api/trackback/id/tr8015700140

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása