Régi játékokkal is van munka 2. - 3.rész
2020. április 30. írta: ToyaHSW

Régi játékokkal is van munka 2. - 3.rész

iteskarosszeria_1.JPG

Ahogy azt már megszokhattátok az elmúlt hetekben ezúttal is egy felújítós bejegyzés következik. Az első részben felmértem a játék hibáit és hiányosságait, a második részben a távirányítót igyekeztem felújítani, így most a harmadik részben a karosszériára fordíthattam a figyelmemet.
A karosszéria legfontosabb hiányossága a motorborítást is tartalmazó légbeömlő és a hátsó szárny volt. Ezeket mindenképpen pótolnom kellett, amihez a 3D nyomtatás kiváló lehetőséget is biztosított.

Persze mielőtt bármihez is kezdhettem volna a játékot szét kellett bontani. Ehhez az alvázban található három csavart kell eltávolítani és máris szétemelhető a játék. A kipufogókra a szétszedés során nem kell különösebb figyelmet fordítani, de az összeszerelésnél majd arra is érdemes lesz odafigyelni.
Miután a kezembe volt a karosszéria jobban szemügyre tudtam venni. Szerencsére repedés, törés vagy hiányosság nem volt rajta és a csavarok rögzítésére szolgáló aprócska műanyag csövek is egészben vészelték át az eltelt éveket.
Ha már ennyire szét volt szedve a kocsi, akkor már a sofőrt tartalmazó műanyag lapot is kiemeltem a karosszériából és igyekeztem alaposan letakarítani azt is.

A matricák hiányosságaival még ekkor nem foglalkoztam, hiszen csak a karosszéria rendbetétele volt a cél. Ehhez elsőnek kerestem olyan képeket az interneten, amelyeken a kocsi hiánytalan állapotban volt látható.
Ez volt a dolog egyszerűbb része, ugyanis ezután a képekről meg kellett állapítanom a méreteket valamennyire valamint azt is ki kellett találnom hogy milyen módon van kialakítva a hátsó szárny és a motorborítás.
Végül arra jutottam, hogy a Tyrrell 05-ösnél a gyártó egyben készítette el ezt a két elemet, amit ezt követően már csak a helyére kellett illeszteni.

Elkezdtem a tervezését az elemnek, aminek eredményeként ez lett a végeredmény:

itestyrrell05_4.jpg

Ezt követően következhetett a teszt nyomtatás, ami után tovább csiszolhattam a 3D-s modellt, majd az újabb tesztet követően jöhetett a végleges alkatrész.
Sajnos elég nehéz dolgom volt a megfelelő ívek eltalálásával és lehetett volna még tovább finomítani a modellt, de úgy éreztem ez bőségesen megfelel majd az ITES Tyrrell 05-höz.
Ezután már csak rögzítenem kellett az elkészült darabot, amit sajnos nem tudtam a gyárilag tervezett bepattintós füles megoldással elkészíteni, így a ragasztást választottam.

A száradást követően volt egy kék autóm és egy piros szárnyam, ami sehogy nem illett össze. Ez így nem maradhatott a játékon, így nem maradt más hátra mint a festés. Ehhez persze a játékot át kellett csiszolni, zsírmentesíteni és megközelítőleg olyan kék színre lefújni mint amilyen az alváz.
Szerencsém volt, mert egészen jól sikerült eltalálnom az árnyalatot, bár az igazi nehézséget a festék száradása jelentette, ami szokatlan módon nagyon sokáig tartott. Miután teljesen megszáradt a karosszéria visszakerülhetett a versenyző a helyére és ezzel elkészült a játék felső része.

Persze az elkészült azért erős túlzás, hiszen még egyetlen matrica sem volt a kocsin, de ez már a jövő hét története lesz.

RÉGI JÁTÉKOD VAN? NE DOBD KI! NE ADD EGY NEPPERNEK! TUDD INKÁBB JÓ HELYEN, AHOL MEGŐRZIK ÉS VIGYÁZNAK RÁ!

Kövesd munkámat a Facebookon és a többi közösségi oldalon! Ha szeretnél segíteni anyagilag, akkor itt  teheted meg, ha játékokat szeretnél felajánlani a leendő múzeumba, akkor a toyahsw@gmail.com címre küldj üzenetet és megbeszéljük a részleteket!

Patreon támogatók jelentkezésével még gördülékenyebb munkára, még több bejegyzésre, még több videóra és folyamatosan új tartalmakra számíthattok.

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekmuzeum.blog.hu/api/trackback/id/tr1415644874

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása