Régi játékokkal is van munka... 7.rész
2020. április 10. írta: ToyaHSW

Régi játékokkal is van munka... 7.rész

policefinal_1.JPG

Elérkeztem a Mazda RX7 Savannáról szóló bejegyzések közül az utolsóhoz. Lényegében a játék már készen volt csak a két fél összeillesztése és néhány matrica felragasztása volt már csak hátra.
Persze a végleges összeszerelés előtt azért egy tesztnek is alávetettem a játékot, hiszen ha rossz lesz az összerakás után, akkor a küszöbnél található matricákat le kell szedni és az egészen biztosan nem lett volna egy okos dolog.

Sajnos a lámpa felnyitására nem igazán találtam megoldást. Egy komment érkezett, hogy valami alkatrész hiányzik onnan, amit hajlandó is vagyok elhinni csak éppen ennek a formáját és a megoldását nem tudom (tippjeim vannak amiket elképzelhető, hogy a jövőben ki is próbálok majd).

Ami még javításra szorult az az elemtartó fedele, amit a Szirszarjaim Blog képei alapján igyekeztem elkészíteni. Szerintem egészen jól sikerült az elemfedél, amit szépen ki lehet nyitni és be is lehet zárni az erre szolgáló zárszerkezet elforgatásával.
A játékba 4 db 1.5 V-os góliát elem kell a működtetéshez, de ebből csak kettő felel a játék működéséért, a másik kettőre a sziréna megszólaltatásához van szükség. A bekapcsolás előtt persze azért még néhány kötelező kört le kellett futnom.

Vissza kellett forrasztanom a kábeleket a megfelelő helyre.Talán emlékeztek rá, hogy az első részek egyikében lekötöttem három kábelt ami a felső rész áramellátásáért volt felelős. Szerencsére akkor szépen bejelöltem és lefotóztam a vezetékeket, így a visszakötés nem ütközött különösebb nehézségbe.
Ezt követően már összetudtam csavarozni az alvázat és a karosszériát.
Ezután felkerültek a kerekek, amelyek a lötyögés kiküszöbölésére 3D nyomtatással készült gyűrűket kaptak. Így a kerekek a csavarok meghúzása után kellően feszesen állnak és nem is szorulnak.
Jöhetett a bekapcsolás. Ehhez a játék alján található tolókapcsolót kell elmozdítani és máris elindul a bolygókerekes játék. Rövid tesztelés következett, amelynek keretében a lámpák működését (nem mindegyik világít) és az egyes mechanikai részeket igyekeztem tesztelni üzemközben.
Persze vannak hiányosságok, de szerintem sokkal jobb lett a játék mint ahogy azt reméltem.

A kocsi szépen megy a megszokott bolygókerekes módon. Ha megáll akkor kinyílnak rajta az ajtók és láthatóvá válnak a rendőrök, majd az ajtók visszazáródása után a kocsi ismét mozgásba lendül.
Kicsi szépséghiba, hogy a rugók eltérő ereje miatt az egyik ajtó kevésbé nyílik ki, de ha a lámpa megoldását kidolgozom, akkor valószínűleg ezt a hibát is orvosolom majd.
Még egy aprócska hiba volt, hogy az autó hátulján található antennánál alkalmazott rugó el volt törve, ennek köszönhetően az antenna is lefele bicsaklott. Itt egyszerűen egymásba tekertem a rugó két felét és ez megoldotta a problémát.

Nem volt más hátra mint a küszöbökben található csavarokat visszarakni a helyükre és felrakni ide a POLICE matricákat. Ez már tényleg gyerekjáték volt. A csavarok pillanatok alatt a helyükre kerültek, ami után a matricákat ragasztottam fel és vágtam méretre (ezt a két matricát szándékosan kicsit hosszabbra gyártottam le, hogy ne legyen vele probléma).
Ezzel el is készült a kocsi, aminek a felújítását az elmúlt hetekben nyomonkövethettétek.
Látjátok a régi játékokkal is elég sok munka van, de egy kis leleményességgel és ügyességgel a hiányosságokat az otthoni körülmények között is lehet pótolni általában.

A jövő héttől az ITES által gyártott Tyrrell 05-ös felújítására szentelek majd figyelmet, tartsatok akkor is majd velem!

RÉGI JÁTÉKOD VAN? NE DOBD KI! NE ADD EGY NEPPERNEK! TUDD INKÁBB JÓ HELYEN, AHOL MEGŐRZIK ÉS VIGYÁZNAK RÁ!

Kövesd munkámat a Facebookon és a többi közösségi oldalon! Ha szeretnél segíteni anyagilag, akkor itt  teheted meg, ha játékokat szeretnél felajánlani a leendő múzeumba, akkor a toyahsw@gmail.com címre küldj üzenetet és megbeszéljük a részleteket!

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekmuzeum.blog.hu/api/trackback/id/tr5815602612

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása