Lockheed Hudson repülőgép makett
2016. szeptember 14. írta: ToyaHSW

Lockheed Hudson repülőgép makett

ventura1.JPG

Egy ideje akarok írni nektek az egyik régi repülőgép makettről, amit még édesapám rakott össze, de prózai okok miatt ez eddig nem történt meg.
Az ok pedig az volt, hogy nem tudtam rájönni milyen típusról is van szó. Számtalan internetes oldalt átböngésztem és számtalan fórumban megosztottam a gépről készült képeket, de csak hosszú idő után kaptam választ az egyik repülőgépekkel foglalkozó topicból.
Mivel ott tőlem sokkal hozzáértőbb emberek Lockheed Venturaként, így hosszas keresgélés után rátaláltam, hogy ez egy Lockheed Hudson makett.
Az Airfix .cég adtak ki a gépet 1963 és 1980 között.

Egészen kicsi gyerekkoromból emlékszem a gépre, ami plexi burkolat alatt volt és mindig nagyon csodáltam (így szerintem ez a darab a 60-as évek végéről vagy a 70-es évek elejéről való). Aztán a költözések során kikerült a dobozból és szépen lassan elveszett.
Végül egy dobozban találtam rá és szerencsére a letört elemek nagyobbik része is mellette volt. Összesen az egyik propellert kellett pótolnom és a hiányzó alkatrészeket visszaragasztanom és máris egy szép darab lett a gyűjteményben.

Mint láthatjátok a fotókon a repülő nagyon szépen ki van dolgozva és a legapróbb részletek is le lettek rajta festve. A gépet jelenleg is be lehet szerezni. A régebbi darabok eredeti dobozban olyan 20 dollár körüli áron mennek, de azokat még össze kell ragasztani, le kell festeni és fel kell díszíteni.
Értékes kincs, ami már több mint 50 éves és remélem a következő 50-100 évet is gond nélkül átvészeli majd.

Kövesd munkámat a Facebookon és a többi közösségi oldalon! Ha szeretnél segíteni anyagilag, akkor itt teheted meg, ha játékokat szeretnél felajánlani a leendő múzeumba, akkor a toyahsw@gmail.com címre küldj üzenetet és megbeszéljük a részleteket!

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekmuzeum.blog.hu/api/trackback/id/tr2711705749

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zizi6785 2016.09.15. 12:49:45

Összerakva a makett sokkal kevesebbet ér, mint bontatlanul! Ez nincs is szépen összerakva, lefestve. Pl. a kabintető.
Inkább érzelmi értéke van, mint anyagi.

ToyaHSW 2016.09.16. 17:56:43

@Zizi6785: Számtalan dolog érzelmi alapon került be a gyűjteménybe, azt hiszem ez érthető is.
süti beállítások módosítása