Régi roller
2019. június 07. írta: ToyaHSW

Régi roller

zoldroller_1.JPG

Tavaly ősszel kaptam Reider Renátától sok érdekes játékot, amelyek közül a Märklin Jolanda hajót, a régi várat és a múlt század elejéről származó tekét már láthattátok.
Renáta ezen játékok mellett két régi rollert is felajánlott a gyűjtemény részére, amivel bizony foglalkozni kellett. Nem olyan régen elkészültem az egyik felújításával, így most ezt mutatom be nektek.
A két roller közül ez az érdekesebb, hiszen a másik a Csehszlovákiában gyártott roller amiről már olvashattatok a blogon.

A most bemutatásra kerülő roller gyártójáról fogalmam sincs és egyetlen utalást sem találtam még csak országra sem a játékon.
Ennek ellenére mindenképpen érdemesnek találtam a felújításra hiszen egy érdekes és különleges darab, ami nem nélkülözi a különleges és formabontó megoldásokat sem.
A két roller kicsit kopottan és rozsdásan érkezett meg hozzám és Renáta a lelkemre kötötte hogy ha lehetséges tegyem egy kicsit rendbe a két játékot.
A két roller valahogy így festett, amikor Renáta kocsijából átraktuk az enyémbe.

20181011_093522.jpg

A rollerek lekerültek a garázsba, majd a rossz idő miatt a felújításuk egyre csak tolódott. Közben más kerékpárok is érkeztek, amelyek közül az egyiket felújítottam és be is mutattam az oldalon.
Persze közben nézegettem a rollert is, amin azt a megdöbbentő felfedezést tettem hogy valószínűleg a rettenetesen apró kerekeket nem fogom tudni kiszedni a helyükről.
Ez azonban csak egy aprócska akadály volt, amit valamilyen úton meg kellett oldanom. Az első lépésben a kormányt szedtem szét, majd pedig az első kereket tartalmazó csövet húztam ki a helyéről. Ezzel a viszonylag egyszerű művelettel máris két részre bontottam a játékot.
Ezt követően a lábtartó részt kellett leoperálnom, amit alumínium szegecsek rögzítettek a helyén. A négy darab rögzítő elemet fúrógéppel és flex segítségével távolítottam el.
Ezután kezdődhetett a csiszolás, ami a szokatlan kerékrögzítési megoldásnak köszönhetően a felniket is érintette (bizonyos szintig) a megszokott fém részek mellett.
A letisztított és lecsiszolt alkatrészek ezt követően kaptak egy alapozó festést és némi cink védelmet is.
Már csak a szín kiválasztása volt hátra. Mint láthatjátok a fotón a roller eredetileg zöld volt és csak a lábtartó rész kapott ezüst színű festést. Úgy gondoltam maradok a zöld színnél, ám valamivel sötétebb árnyalatot választok, amivel kontrasztosabb lesz az egész roller.
Így alakult ki végül a sötétzöld és ezüst kombinációja, ami szerintem egészen jó lett.
A lábtartónál a rögzítést a szegecses megoldás helyett a jóval barátibb csavaros váltotta fel, ami egyszerűen leszerelhetővé tette ezt az alkatrészt.
Ahogy láthatjátok az eredeti képen a kormány nagyon rozsdás volt, azonban az eredeti markolatok megmaradtak. Úgy gondoltam, hogy itt elég lesz a markolat tisztítása és a rozsda lecsiszolása. Nem akartam ezen a részen ezüst festékkel barbárkodni, főleg hogy az eredeti rolleren sem volt festve ez a rész.

A végeredményt kicsit lentebb láthatjátok Ti is. A roller üzemképes és bátran használható is. Még 90 kg súllyal is egyszerűen lehet vele rollerezni.
Túlzásba azért nem estem a próba során, de jó volt ismét egy kicsit gyereknek lenni. Eszembe jutottak az óvodai évek, ahol egy rollerünk volt és lényegében sorba álltunk érte. 
Szerintem nektek is vannak hasonló emlékeitek gyerekkorotokból, amelyeket ilyen vagy ehhez nagyon hasonló rollerhez tudtok kötni.

Ezeknek az emlékeknek a felidézésére a múzeumban lehetőségetek lesz személyesen is, de most a megszokott fényképek segítségével kell egy kicsit a múltba révednetek. Remélem menni fog... Ha igen, akkor kommentben nyugodtan megoszthatjátok velem és a többi olvasóval is.

RÉGI JÁTÉKOD VAN? NE DOBD KI! NE ADD EGY NEPPERNEK! TUDD INKÁBB JÓ HELYEN, AHOL MEGŐRZIK ÉS VIGYÁZNAK RÁ!

Kövesd munkámat a Facebookon és a többi közösségi oldalon! Ha szeretnél segíteni anyagilag, akkor itt teheted meg, ha játékokat szeretnél felajánlani a leendő múzeumba, akkor a toyahsw@gmail.com címre küldj üzenetet és megbeszéljük a részleteket! 

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekmuzeum.blog.hu/api/trackback/id/tr5214884232

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása