PIKO Komplett Terepasztal
2015. január 15. írta: ToyaHSW

PIKO Komplett Terepasztal

piko1.jpg

Ha régi játékok szóba kerülnek, akkor nem mehetünk el szó nélkül az NDK PIKO által gyártott kisvasutak mellett sem. Ez az a játék, ami mindenkinek volt, de már szinte senkinek sincs meg.
Sokan "megszerelték", elajándékozták vagy egyszerűen az évek elteltével kidobták. Aki megtartotta az vigyázott rá és nem ritkán bele is szeretett a modellvasutazásba és azóta már terepasztalokat készít és élvezi a játék minden percét.

A PIKO cég a gyerekeknek készítette a 70-es, 80-as években a Junior készletet, amiben mozdony és több vagon is helyet kapott egy csomagban. A dobozban voltak még pályaelemek és természetesen a működtetéshez szükséges trafó is.
A készlet több féle mozdonnyal és vagonnal került forgalomba. Az öcsémmel közösen kapott készletben egy kék mozdony és több teherszállító vagon volt és extraként még egy nagy személyvagont is kaptunk a szüleinktől.

Mára ez a készlet a múlté, mivel ahogy érdektelenné vált számunkra a játék, elajándékoztuk azt egy rokonnak. Nem mondom, hogy egyszerű feladat volt egy korabeli készletet beszerezni, de szerencsére egyre többen tudnak a céljaimról, így sokszor szinte házhoz jön a megoldás.
Munkatársamnak szerencsére megmaradt az eredeti készlete, amit sikerült normális áron megvásárolnom tőle. A csomag egyetlen hibája volt, hogy a doboz két oldal ki lett vágva. Elmondása szerint alagútként funkcionált az ő gyerekkorában a doboztető.
Ezt a hibát viszonylag gyorsa javítottam szerencsére.

A mozdony és a vagonok csodálatos állapotban, a síneken egy pici korrózió sincs és a trafó is tökéletesen működőképes. A csomagba még belepréseltem az egyetlen nekem megmaradt vagont is, így végre egy eredeti PIKO H0-ás készlet is van már a múzeum készletében :)

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekmuzeum.blog.hu/api/trackback/id/tr167077757

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2015.01.16. 13:39:56

Ez megvolt nekem is, de elemes trafóval, melyhez elemet soha nem kaptam! :( Így csak kézzel tudtam tolni, ami miatt tönkre is ment... Végül én is eladtam a romokat, az árából meg vettem egy színes monitort! :) Ma már TT méretet gyűjtök, így a hobby megmaradt.

Napjainkban is lehet kapni alapkészletet, 20 év alatt sokat változott a dolog: a személykocsik is fémkerekűek, üvegezettek, a mozdony hajtása is szebb, eltűnt a csúnya fehér fogaskerék, felkerültek a feliratok, a sín pedig kalapsín helyett vignol sín lett és elemes trafót sem árulnak már.

trainmodeller · http://www.trainmodeller.hu 2015.01.16. 18:27:42

Az a kérdés már csak, hogy miért hívták komplett anlage-nak a készletet, mikor maga az "anlage" hiányzott belőle :)
Nekem volt számtalan készletem, köztük ilyen is, a tehervonati készlet E44 mozdonnyal.
Ugyanakkor az én időmben már lehetett kapni valóban "komplett anlage"-t, a jugoszláv Mechano gyártmányút, amiben volt sorompó meg némi terep is a vonatok mellé.

rendszamgyujto.hu · http://rendszamgyujto.blog.hu 2015.01.16. 18:32:17

Ez megvolt nekem is, de elemes trafóval, melyhez elemet soha nem kaptam! ;-) Később vettünk hozzá egy PIKO trafót, amit egyébként később is tudtam használni, mint szabályozható tápegységet, ez utóbbi már tönkrement, a kisvasút meg remélem még megvan valahol a szüleim házában. Sok mindent nem vettem hozzá, talán néhány egyenes sínt, hogy mégse legyen olyan unalmas a kör. De soha nem jutottam el a terepasztalig. Az enyémbe csak teher vagonok voltak. Néha az osztálytársakkal összetoltuk a cuccot egybe és vasút találkozót szerveztünk.

lutria 2015.01.16. 18:42:20

Nekem is megvan még az 1977 karácsonyára kapott TT készletem,BR 118-as mozdony 3 gyorsvonati posta és személykocsival,eredeti hungarocell dobozában,trafóval-minden sértetlen és működik.Még a blokk is megvan róla,a készlet 575Ft volt,a trafó 280Ft.
A nyáron is összeraktam és játszottam vele pár órát pedig már elmúltam 40...
Szoktam csodálkozni amikor benézek egy vasútmodell boltba és egy ilyen mozdony 30.000+Ft-ba kerül,egy ilyen kocsi meg 8-10.000+Ft...

Aureliano Buendía 2015.01.16. 19:37:08

Nekem a trafó és a doboza kivételével (kicsit viharverten ugyan, de) a mai napig megvan. Ez volt az indulókészletem. Sajnos soha nem fejlődött terepasztallá.

Dömijani 2015.02.02. 21:19:27

Mikortól gyártották ezt? Érdekes módon hozzám csak a maradéka jutott el az óvodából (oda miért vettek ilyet?) selejtezéskor a hetvenes évek elején. Néhány sínelem, meg talán egy személy- és egy tehervagon. De aztán azok is elkoptak, eltűntek. A készletből viszont ráismertem.

Dömijani 2015.02.02. 21:32:17

@lutria: Akkoriban a szüleim keresete fejenként kb. 3000 Ft volt. Pár száz Ft-ba került egy szovjet karóra vagy egy pár cipő, ha jól emlékszem nagyjából 200-ba egy magyar Levi's farmer '80 körül. Nem is volt mindenkinek játékvonata. Sőt, nekem még 45 Ft-os Matchboxom sem. Én egy 195 Ft-os Wartburgot (lásd ott) kaptam karácsonyra.
süti beállítások módosítása