SICOM16 elektromos játék
2023. május 25. írta: ToyaHSW

SICOM16 elektromos játék

sicom16_1.JPG

Elég régen jutott a birtokomba a ma bemutatásra kerülő játék, de egy ideje csak kerülgetem és szemeztem vele, de eddig nem szántam rá magam a bemutató írására. Ez a játék pedig a SICOM16 névre keresztelt elektromos játék, amiről itthon nagyon kevés információ forog közkézen.
A SICOM16 egy ledes játék amit CYCLON16 néven is gyártott a Yonezawa.

A Yonezawa egy japán játékgyártó cég volt, ami hatalmas népszerűségnek örvendett egykoron. A Yonezawa Toyst az 50-es években alapították meg Tokióban. A Yonezawa az egyik legnagyszerűbb játékgyártó volt a háború utáni Japánban, akiknek nagyszerű lemezjátékokat, elektromos járműveket és robotokat és más egyéb különlegességeket köszönhettek a gyerekek.
A 70-es években a Yonezawa az elektromos vezérlésű játékok irányába fordult, majd a 80-as években a játékgépek mellett az RC irányítású játékok világában is letette a névjegyét.
Végül persze a csökkenő érdeklődés és a komolyabb elektromos játékoknak köszönhetően a Yonezawa sorsa is megpecsételődött és ennek köszönhetően felvásárolta őket a SEGA 1991-ben. Ezt követően egy ideig még SEGA-Yonezawa név alatt voltak megvásárolhatóak a játékok, majd mint tudjátok ebből csak a SEGA maradt meg nekünk mára.
Bár a Yonezawa játékok a gyűjtők kedvencei közé tartoznak, általában a különböző kisautókra terjed csak ki.
Pedig nagyszerű elektromos játékokat is gyártott a japán cég, amelyek közül az egyik volt a SICOM16-os.

A SICOM16 egy LED-es elektromos játék volt. A játék működtetéséhez 6 darab AA-s elemre volt szükség, amit a játék alján található elemtartóba kellett behelyezni.
A játék formára egészen különleges darab volt, de mivel egy 1980-ban készült játékról beszélünk ma, így ebben semmi meglepő nincs. Akkoriban a játékgyártók igyekeztek a lehető legfuturisztikusabb formákkal dolgozni, hogy felkeltsék a gyerekek figyelmét.
A játék leginkább egy háromszögre emlékeztetett formára. A játéktér maga is háromszög alakú volt, amin 15 darab LED-et helyeztek le. Ez a 15 LED adta lényegében a játék lelkét. A játéktér mellett, a háromszög lapjainál voltak elhelyezve a működtetésre szolgáló érintőgombok. Ezeket a gombokat sárga, zöld és kék nyilak jelölték, valamint egy START és egy RESET gomb volt megtalálható még a kezelőfelületen.

Jogos lehet a kérdés, hogy 15 darab LED-el mégis hogyan tudtak játékokat készíteni? Egyszerűen a SICOM16-hoz különböző játéktáblák tartoztak, amelyeket a játéktérre kellett felhelyezni és bizonyos helyeken ki voltak lyukasztva. Ezeken a helyeken voltak csak láthatóak a LED-ek és így lehetett vele játszani.

sicom.jpg


A SICOM16 mint a nevében is benne van összesen 16 játékot tartalmazott. Ezek pedig a következők voltak. SICOM, Pinball, Squashball, Janping Coin, Nim Game, Roulette, Pyramid Game, valamint kilenc játékot, amelyekhez szükség volt a játékhoz mellékelt játéktér kártyákra. Ezek a következők voltak: Flitting Mouse, Booby Trap, Electronic Melody, Pick the Pesimmon Game, Baseball Game, Target Game, Fortune Teller, Hidden Joker és a Submarine Attack.

A megfelelő tábla felhelyezését követően pedig már csak a játék elején található bekapcsoló gomb eltolásával életre kellett kelteni a játékot, ami csipogó hang kíséretében el is indult.
Ezt követően pedig a játékok szabályainak megfelelően a nyilak segítségével bele is lehetett vágni a játékba.
Persze ez csak így elsőre tűnik egyszerűnek. A SICOM16 egy elég nehezen kezelhető és bonyolult játék volt. Talán ennek is köszönhető, hogy igazán nem vált sikeressé.
Szerencsére azért megmaradt belőle néhány darab, ami mára gyűjtőknél pihen.
A hozzám került változat persze hiányos volt. Hiányzott róla az elemtartó fedele, a játékteret rögzítő műanyag keret és a kilenc játéktábla is.
Ezek egy részét mára már pótoltam, de még a játéktáblákkal adós vagyok.
Igyekszem majd ezt is pótolni, hogy a múzeumban már egy tökéletesen működő játékkal találkozhassatok.
De amíg nem tudom személyesen bemutatni nektek ezt a régi játékot, addig jönnek a megszokott fényképek ezúttal is.

RÉGI JÁTÉKOD VAN? NE DOBD KI! NE ADD EGY NEPPERNEK! TUDD INKÁBB JÓ HELYEN, AHOL MEGŐRZIK ÉS VIGYÁZNAK RÁ!

Kövesd munkámat a Facebookon és a többi közösségi oldalon! Ha szeretnél segíteni anyagilag, akkor itt teheted meg, ha játékokat szeretnél felajánlani a leendő múzeumba, akkor a toyahsw@gmail.com címre küldj üzenetet és megbeszéljük a részleteket!

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekmuzeum.blog.hu/api/trackback/id/tr2218132516

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása