Régi játékokkal is van munka 12/3
2023. január 20. írta: ToyaHSW

Régi játékokkal is van munka 12/3

rjvm12_3_1.JPG

Igyekszem bár nem rendszeresen, de folyamatosan jelentkezni szeretnék a jelenleg felújítás alatt álló babakocsival kapcsolatos fejleményekkel.
Ahogy tudjátok ugyanis ebben a rovatban elég leharcolt vagy működésképtelen állapotban megmaradt régi játékokat igyekszem vállalható állapotba hozni. Ennek köszönhetően volt már dolgom bolygókerekes, drótos és RC irányítású távirányítós autóval és számtalan kisautóval is.
Most éppen egy régi babakocsi van a porondon, ami szerintem eddig legnagyobb munka mind közül.

A rovat első részében felmértem a hiányosságokat, míg a második részben a kerekek leszerelésére koncentráltam, amelyek elég érdekes módon voltak rögzítve.
De ha már levettem a kerekeket, akkor úgy gondoltam érdemes lenne ezeket az alkatrészeket rendbe raknom.
A kerekekkel is voltak problémák, amelyek már elsőre is látszottak. A legnagyobb gondot az jelentette, hogy a gumi az eltelt 50 évben egy kicsit összezsugorodott, ennek köszönhetően pedig az abroncsra helyezett gumik mindegyike egy kicsit szétnyílt.
A kicsit szétnyílt ebben az esetben azt jelentette, hogy volt amelyiken 4-5 mm-el távolodott el egymástól a két vég, de akadt olyan kerék ahol ez a távolság 12-15 mm volt.
Ezeket a réseket a javítás során mindenképpen el kellett tüntetnem. Persze az eltüntetés előtt még volt egy kevés dolgom a kerekekkel, amelyekre 50 év pora és piszka is rá volt rakódva némi rozsda kíséretében.

A legfontosabb az alapos takarítás volt első lépésben. Ehhez elég sok mindent bevetettem, az apróbb részekhez fogkefét és CIF-et, míg a jobban elérhető részek takarításában az első körben szivacs és CIF volt a segítségemre.
Mivel az eredményt még nem igazán találtam megfelelőnek, így bizony a mosogatógépet is megjárták az amúgy már megtisztított kerekek. Ezután már elfogadhatónak ítéltem a végeredményt, viszont észrevettem hogy a gumi vízzel érintkezve engedi a színét.
Ez persze nem volt zavaró, csak mint érdekességet említettem most meg.

A száradás folyamata elég hosszúra nyúlt, ugyanis napokig a gumikhoz sem nyúltam a takarítást követően. Ennek oka az volt, hogy gondolkodtam milyen anyag lenne igazán alkalmas a hézagok kitöltésére. Mindenképpen valami ragasztós tömítőanyagra volt szükségem, ami megtapad a gumifelületen és kellően kikeményedik a száradást követően.
Több ilyen anyag is fellelhető a különböző barkácsáruházakban, amelyek közül egyet én is választottam. Sajnos az általam preferált Gumiám tömítőpaszta éppen nem volt megvásárolható, így megfelelő alternatíva után kellett néznem.
Találtam is megfelelő ragasztó-tömítőanyagot, amit igazából tetőknél használnak, ennek azonban az volt a hátránya, hogy csak fehér színben volt megvásárolható. 
Ezzel a pasztával igyekeztem a lehető legjobb módon betömni a hézagokat, majd ezt követően a radiátorra kerültek a kerekek és kb. 3-4 napot ott is pihentek.
Miután a tömítőanyag teljesen megkeményedett jöhetett az elmaradhatatlan utómunka. Ennek oka az volt hogy a hézagokba elég nehéz volt bepréselni a tömítőanyagot, ami a kerék külső felületén keletkező egyenetlenségekben csúcsosodott ki.
Első lépésben egy sniccerrel levágtam a felesleg nagyrészét, majd csiszolással igyekeztem egyenletessé tenni a kerekeket.
Ez többé-kevésbé sikerült is, így azt hiszem egészen vállalható végeredményt sikerült összehoznom.

Még persze egészen biztosan lesz munka a kerekekkel, de a következő részben már egy újabb részét veszem kezelésbe a babakocsinak.
Azt javaslom akkor is tartsatok majd velem és ha tudtok tanácsaitokkal segítsétek a munkámat :)

RÉGI JÁTÉKOD VAN? NE DOBD KI! NE ADD EGY NEPPERNEK! TUDD INKÁBB JÓ HELYEN, AHOL MEGŐRZIK ÉS VIGYÁZNAK RÁ!

Kövesd munkámat a Facebookon és a többi közösségi oldalon! Ha szeretnél segíteni anyagilag, akkor itt teheted meg, ha játékokat szeretnél felajánlani a leendő múzeumba, akkor a toyahsw@gmail.com címre küldj üzenetet és megbeszéljük a részleteket! 

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekmuzeum.blog.hu/api/trackback/id/tr7718030858

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása