Régi játékokkal is van munka 6. - 5.rész
2020. november 06. írta: ToyaHSW

Régi játékokkal is van munka 6. - 5.rész

sever_33.jpg

Aki rendszeresen figyelemmel kíséri a blogot az pontosan tudja, hogy a pénteki napot mostanában régi játékok felújítására szentelem. Ezekben a bejegyzésekben egy-egy játék életre felélesztését vagy felújítását követhetitek nyomon.
Az elmúlt időszakban esett már át felújításon bolygókerekes játék, távirányítós Formula 1-es autó, de Matchbox, Siku és Metalcar kisautó megújulását is láthattátok már.
Jelenleg ismét egy távirányítós játékkal foglalkozom, mégpedig a Szovjetunióban gyártott Szever nevet viselő expedíciós járművet próbálom elfogadható és működőképes állapotba hozni.

Az első részben a hibákat mértem fel, a második részben a hiányzó hűtőrács került pótlásra, a harmadik részben a törött műanyag alkatrészekre és az egyik oldali meghajtott fogaskerékre fordítottam figyelmet, míg a negyedik részben a távirányítót igyekeztem elfogadható és működőképes állapotba hozni.
Mivel már van rendes hajtás és a távirányító is működik, így most a hernyótalppal fogok egy kicsit foglalkozni.

A hernyótalp a legkényesebb része ezeknek a régi játékoknak. Általában a gumi elöregedése miatt nagyon könnyen elszakadnak a gumik vagy egyszerűen hiányoznak.
Az első eset sem jó, de sokkal rosszabb a második, amikor csak képeken találkozunk a megfelelő hernyótalppal.
Ha 'csak' szakadt elhasznált hernyótalpat kell felújítani, akkor is érdemes figyelnetek hogy miképpen is jártam el ebben az esetben.
Sajnos a Szever hernyótalp nélkül került hozzám, így kénytelen voltam valami hasonló méretű és formájú darabot keresni itthon.
Szerencsére találtam is egészen jó állapotban megmaradt hernyótalpat, ami azonban nagy volt méretre.
Ezért kénytelen voltam egyedi megoldással előállni a probléma megoldására.
Ehhez több lehetőség is a rendelkezésre áll. Használhattok egy lemezből készült pántot, amivel az elvágott hernyótalpat a vágás helyén összeszorítjátok, de akár a ragasztást is választhatjátok megoldásként.

Én ebben az esetben ez utóbbi megoldást választottam. Igyekszem részletesen leírni, hogy miképpen is jártam el.
A hernyótalp méretre nem volt megfelelő, vagyis túlságosan laza volt. Ezért nekem ki kellett vágnom belőle egy darabot.
Első lépésben elvágtam a gumit, majd felfűztem a játék kerekeire és összefogtam. Ilyenkor kaphattok képet róla, hogy mennyit is kell kivágni a gumiból.
Mivel a hernyótalp bordás, így igyekeztem az első vágást az egyik borda közepén megejteni. Ennek azért van jelentősége, mivel itt a legnagyobb a felület és ez a ragasztásnál fontos lesz majd.
A méret lemérést követően a hernyótalp másik felét is egy borda közepénél vágtam el. A ragasztás előtt nem árt egy kicsit átcsiszolni a gumi ragasztandó felületeit a megfelelő tapadás érdekében. Ezt követően már csak egy kevés pillanatragasztóra volt szükség és máris összeilleszthettem a két felet.
A száradást után pedig már csak fel kellett raknom a hernyótalpakat a helyükre.

Jogos kérdés lehet, hogy milyen ragasztót használjatok a gumik ragasztásához. Ezt szerintem mindenkinek magának kell eldöntenie. Én egy időben a Loctite termékeivel próbálkoztam, de most úgy tűnik számomra hogy a Tesa által gyártott pillanatragasztó (látható az egyik fényképen is) sokkal jobb eredményekre képes.

Ezzel lényegében elkészült a hernyótalp. Bár nem az igazi, de a célnak valószínűleg tökéletesen megfelel majd. A próbára azonban még várni kell, hiszen sok munka vár még rám a távirányítós expedíciós járművel.

Tartsatok velem a jövő héten is, amikor a platót takaró fém lemezzel foglalkozom majd egy keveset.

RÉGI JÁTÉKOD VAN? NE DOBD KI! NE ADD EGY NEPPERNEK! TUDD INKÁBB JÓ HELYEN, AHOL MEGŐRZIK ÉS VIGYÁZNAK RÁ!

Kövesd munkámat a Facebookon és a többi közösségi oldalon! Ha szeretnél segíteni anyagilag, akkor itt  teheted meg, ha játékokat szeretnél felajánlani a leendő múzeumba, akkor a toyahsw@gmail.com címre küldj üzenetet és megbeszéljük a részleteket!

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekmuzeum.blog.hu/api/trackback/id/tr8916276400

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kopasz Szuzukis 2020.11.07. 20:46:16

A pillanatragasztó gumi esetében nem a legszerencsésebb megoldás. Használat közben könnyen törik a cianoakrilát ragasztó. Helyette a PALMA gumiragasztó sokkal jobb. Viszont a ragasztási felületeket ferdén kell vágni, hogy minnél nagyobb legyen a felület.

ToyaHSW 2020.11.07. 22:31:18

@Kopasz Szuzukis: Tudom hogy az is megoldás lehet, mint ahogy nem a ferde vágás az igazi, hanem a fecskefarok megoldás, de itt valahogy ezek nem jönnek össze.
A méretek és az erőhatások miatt valószínűleg soha nem jön majd szét a ragasztott felület és a merevsége sem zavaró egyáltalán, de ha mégis szétjönne valamikor, akkor majd a fém pántos megoldással igyekszem javítani a helyzeten.

Igazad van a Palma ragasztót mindenképpen bele kellett volna írnom.
süti beállítások módosítása