Welly Old Timer Renault 4
2020. január 14. írta: ToyaHSW

Welly Old Timer Renault 4

r4_1.JPG

Akik rendszeresen olvassák a blogot tudják, hogy bizonyos időközönként látogatást teszek a PEPCO, TESCO boltokban, ahol ha valami klassz nekem tetsző játékra bukkanok akkor az a kosárba kerül.
Igazából így botlottam bele a Welly cég kisautóiba, amiből azóta már egészen komoly gyűjteményt sikerült felhalmoznom.
Mivel ismét jártam a Pepcoban és sikerült olyan kisautót találnom, ami eddig még nem volt a gyűjteményben, így két új szerzeménnyel álltam sorban a pénztárnál.

Elsőként az európaiak számára sokkal ismerősebb Renault 4-est mutatnám be nektek, ami az általam annyira kedvelt Old Timer sorozatban jelent meg.
Elsőként azonban néhány szót kell ejtenem a Renault 4-es típusról, ami elég idős gyártmány ahhoz, hogy ne mindenki ismerje.

1961 nyarán a Renault gyárban az utolsó Renault 4CV is legördült a futószalagról, hogy teret adjon a több mint ezer munkásnak, akik átalakították a gyártósorokat az új modellhez. Október 4-én a Párizsi Motor Show-n került sor a nyilvános bemutatásra. A 4L megoldásai ma már általánosnak nevezhetők: 5-ajtós ferde hátú karosszéria, orrmotor, első kerék hajtás, zárt rendszerű vízhűtés. A hatvanas évek elején ez a kombináció forradalminak számított, és nagyban hozzájárult a sikerhez. Az alapkoncepció, hogy legyen egy olcsó, kicsi családi autó, ami mind vidéki mind városi használatra megfelel, bevált, illetve válasz volt a nagy riválisra (Citroën CV2 „Kacsa”) ami ekkor már nagy népszerűségnek örvendett. Gyártása folyamán több változtatás is történt az autón, de igazából ezek csak apróságoknak tekinthetők, az autó formája mindvégig ugyanaz maradt. 1967-ben az autó hűtőrácsát szabták át ami ezután már magába foglalta a fényszórókat is.

1978-ban újabb módosítások történtek a kor szellemében: műanyag hűtőrács, az ajtón műanyag borítás illetve az eddig zsalugáteresen működő szellőző lecserélése műanyagrácsra, műszerfal, ülések stb.)

Legnagyobb változás az erőforrás: az eddig csak 845ccm motor ekkor 1100ccm hengerűrtartalmú lett, ami 34 lóerőt jelent a korábbi 26 helyett.

Forrás: Wikipedia

Természetesen az Old Timer sorozat többi darabjához hasonlóan ez a kisautó is sárga-barna színekben pompázó dobozban, mindenki számára jól láthatóan egy átlátszó műanyag lap mögött kapott helyet a dobozban.
A többi hasonló játékhoz hasonlóan egy kartonpapírra csavarokkal rögzítve van a kocsi, így a sérülés esélyét kb. nullára sikerült redukálnia a Wellynek.
Természetesen a rögzítőcsavarokat kitekerve azonnal játékra kész a kisautó, amit bátran odaadhatunk a gyerekek kezébe is, de ha hozzám hasonlóan gyűjtők vagytok, akkor az eredeti dobozban elrakva is gyönyörködhettek benne.
A kisautóknál a legfontosabb kérdés általában az ár. Mint az előző mondatomban írtam, bátran lehet ajándékba adni kisgyereknek is, hiszen egy 1490 Ft-os játékról van szó, ami lássuk be nem egy komoly összeg manapság.

Az ár ellenére a kisautó azért elég minőségi darab. A Welly nagyon odafigyel ezekre a játékra és igyekszik azokat elég jó minőségben elkészíteni.
Az autók karosszériája minden esetben fémből van, míg az alváz műanyagból. A díszek, a krómozás, az irányjelzők vagy a gumiból készült abroncsok szinte teljesen természetesek az Old Timer sorozat darabjainál (és a NEX sorozat kisautóinál is).
A Welly a Renault 4-est sem hagyhatta ki ebből az ikonikus autókat felvonultató sorozatból. Az 1:34-es méretarányú játékautó megvásárolható piros, sárga, fehér és kék színekben, de extra szörfös fényezésű és szörfdeszkával szerelt darabokkal is lehet találkozni.
A kocsi készült kemény tetős változatban is, de a Welly a kisautóhoz a sokkal ismertebb elhúzható vinyl tetővel szerelt változatot vette alapul - bár a tető ebben az esetben is zárva marad :)

A kocsi amúgy pontosan olyan mint amilyen a sorozat darabjaitól megszoktam. A krómozott lökhárítók, hűtőrács és dísztárcsa is nagyon jól mutat a kocsin, ahogy a sárga színt a fekete vinyl tető is feldobja. Szerencsére ezen a színen nagyon jól érvényesülnek a piros hátsó lámpák is, amit természetesen műanyagból gondosan megformáltak ebben az esetben is.
A kocsi első ajtajain a tolóablakok nyitva vannak, aminek az az oka, hogy a nyitható ajtókat egyszerűbb legyen szélesre tárni.
A nyitott ajtó mögött feltárul a kidolgozott belső tér, ami ebben az esetben is a szokásos fekete műanyagból készült el. Ez a részlet itt is egy kicsit illúzióromboló, de valamilyen áldozatot kellett hozni az olcsóság érdekében.

Gurulás szempontjából pontosan annyira jó mint a sorozat többi darabja. Rendkívül csendes a gumiból készült abroncsoknak köszönhetően és rendkívül jól fut a gondos kidolgozásnak köszönhetően.

Ha szenvedélyes gyűjtők vagytok, akkor még nem késő az Old Timer sorozatra egy pillantást vetnetek, ami árkategóriájában nagyon jó vételnek számít.
Persze ajándékba, játéknak is vehetitek a sorozat darabjait, de akár hozzám hasonlóan eredeti dobozban el is rakhatjátok, hogy majd 20-30 év múlva elővegyétek :)

RÉGI JÁTÉKOD VAN? NE DOBD KI! NE ADD EGY NEPPERNEK! TUDD INKÁBB JÓ HELYEN, AHOL MEGŐRZIK ÉS VIGYÁZNAK RÁ!

Kövesd munkámat a Facebookon és a többi közösségi oldalon! Ha szeretnél segíteni anyagilag, akkor itt  teheted meg, ha játékokat szeretnél felajánlani a leendő múzeumba, akkor a toyahsw@gmail.com címre küldj üzenetet és megbeszéljük a részleteket! 

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekmuzeum.blog.hu/api/trackback/id/tr5815406294

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.