Lendkerekes MSW Bison tűzoltóautó
2017. szeptember 29. írta: ToyaHSW

Lendkerekes MSW Bison tűzoltóautó

mswtuzolto1.JPG

Ismét egy olyan játékot szeretnék megmutatni nektek, amit a Thold családtól kaptam a múltkori játékcsomagban. Mivel ezek között a játékok között is nagyon sok volt az NDK-s játék, így kedvemre csemegézhetek közülük.
A szemem szinte azonnal megakadt egy kissé hiányos tűzoltóautón, ami az én emlékeim között is megvolt. Persze nem volt ilyen játékunk, de ettől függetlenül valahol, valamikor találkoztam ezzel a típussal.

Ez pedig az MSW Bison Tűzoltóautója volt. Az aprócska autó az MSW gyárában készült és bár méretarányban eltér a már bemutatott BISON busztól, ennek ellenére a sorozat tagjának számít.
Ezúttal a méretarány 1:50-es, ami azt jelenti, hogy egy 13x8x5 cm-es kisautóról van szó. A 80-as években volt különösen népszerű az MSW Bison sorozata, ami több autót is tartalmazott.
Mára ezek az autók már kicsit ritkábbnak számítanak, de mind a mai napig megvásárolhatóak a hazai vagy a nemzetközi aukciós oldalakon.

Vannak, akik specializálták magukat arra, hogy összegyűjtsék az összes változatot, én azonban nem tartozom ezen gyűjtők közé. Ha egy-egy darab az utamba kerül, akkor rendkívüli módon tudok neki örülni, de nagyobb erőfeszítéseket még soha nem tettem a BISON sorozat darabjaiért.
Most sem kellett, hiszen a csomagban találtam egy rendkívül megviselt állapotú tűzoltóautót. A kocsinak a teteje teljesen hiányzott, valamint a lendkerék sincs már bent a lemeztestben.

A hibák egy részét orvosoltam, másokat pedig inkább meghagytam úgy ahogy kaptam a játékot. Mint a képeken láthatjátok a tetőt pótoltam. Ez nem teljesen egyezik meg az eredeti megoldással, hiszen az oszlopok hiányoznak, de mégis jobb mintha semmi nem lenne a plexi felett.
A tetőn eredetileg is volt két sziréna, amit hasonlóakkal pótoltam.
Szerencsére a létrás és a tömlőket tartó tárolók hibátlan állapotban maradtak meg. Így a tető rögzítését követően már csak le kellett festenem a megfelelő színre és máris mehetett a többi régi játék mellé a kihúzható létrás BISON tűzoltóautó is.
Őszintén szólva nem tudom, hogy az oszlopokat pótolom-e majd valamikor, de azt sem tartom elképzelhetetlennek, hogy így látjátok majd viszont a játékot a múzeumban. Játszottak vele, elkopott, ez volt a sorsuk ezeknek a játékoknak.

Szerencsére ez a darab megmenekült az enyészettől, amiről most fotók segítségével Ti is meggyőződhettek.

RÉGI JÁTÉKOD VAN? NE DOBD KI! NE ADD EGY NEPPERNEK! TUDD INKÁBB JÓ HELYEN, AHOL MEGŐRZIK ÉS VIGYÁZNAK RÁ!

Kövesd munkámat a Facebookon és a többi közösségi oldalon! Ha szeretnél segíteni anyagilag, akkor itt teheted meg, ha játékokat szeretnél felajánlani a leendő múzeumba, akkor a toyahsw@gmail.com címre küldj üzenetet és megbeszéljük a részleteket! 

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekmuzeum.blog.hu/api/trackback/id/tr2212911725

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása