Ha régi szocialista játékokról ejtek szót, akkor előbb-utóbb az ITES valamelyik gyártmánya is szóba kerül. A nagyszerű játékokkal előálló Csehszlovák cég az autók területén alkotott nagyot.
Számtalan távirányítós, bolygókerekes játékának örülhettünk a karácsonyfa alatt, de a kultikus autópályákról és a lemezjátékokról sem szabad megfeledkezni.
Most a Formula 1 jegyében fogant sorozatról ejtek pár szót nektek, ami öt játékból állt. A kinálatban szerepelt a Lotus, a BRM 180, a Tyrrell 05, a Tyrrell 10 és a Brabham BT49.
Mivel a kollekcióm (remélem csak még) nem teljes, így most az utolsónak említett Brabham BT49-est szeretném bemutatni nektek. Az igazsághoz tartozik, hogy volt egy ilyen gépem már, de egy szlovák gyűjtő ajánlott érte annyi pénzt, amiért eladtam neki.
Most szerencsére sikerült pótolnom és nem is került olyan sokba és érdekessége az oldalán található Parmalat reklám és a színösszeállítás ami a távirányítón is jelen van. A távirányítós autó természetesen az összes ITES játék jellemző hibától szenved. A távirányító elemtakaró fedele itt is hiányzik, valamint a Forma 1-es autókra jellemző kiálló alkatrészek (szárny, légbeömlő, stb...) itt is hiányoztak.
Mivel már nem az első ITES Formula 1-es Brabhammel volt dolgom, így pillanatok alatt sikerült új hátsó szárnyat varázsolnom az autónak, ami néhány árnyalattal sötétebb sárga lett mint az eredeti szín.
A távirányítóban ennél a játéknál is szakadt bowden várt, amit már tényleg pillanatok alatt tudok javítani. Szerencsére a próbaüzem sikeres volt, így az ITES sorozatom egyik darabjaként foglalta el a helyét a játék az erre szánt polcon.
A fotókon igyekeztem a kidolgozottságra koncentrálni, ami miatt érdemes ezekre a játékokra figyelmet szentelni. Az első futómű, a kipufogó, a szárnyak és természetesen a versenyző is apró részletekig kidolgozásra került.
Ez a 80-as évek tömeggyártásában igazi bravúr volt. Az 1983-ban indult gyártás végül jóval a rendszerváltás után 1991-ben fejeződött be.