PIKO Tanksäule
2016. március 29. írta: ToyaHSW

PIKO Tanksäule

benzinkut2.JPG

A mai napra is egy igazi érdekességet tartogattam nektek. Ezúttal is a Cságoly Tamás által felajánlott játékok közül osztok meg veletek egyet. A választásom a PIKO Tanksäulére esett, ami egy egyszerű benzinkút.
Természetesen mivel PIKO játékról van szó, így az egyszerűt csak képletesen értem, ugyanis a kút kiválóan alkalmas a megszomjazott játékautók virtuális utántöltésére.

Az aprócska benzinkút kb. 18 cm magas és természetesen töltőpisztollyal és az oldalán egy karral várta az aprócska kezelőket. A kar lenyomásával egy óraműves szerkezetet tudtunk felhúzni. Az igazi attrakció azonban maga a pisztoly és a rajta található kar volt.
A kar lenyomása egy bovdent mozgatott, ami kiakasztotta a felhúzott óraművet és ennek köszönhetően a kúton található számláló elkezdett pörögni.
A kar elengedésével természetesen ez megállt. Ha felső állásba került a felhúzó, akkor azt a kar ismételt lenyomásával húzhattuk ismét fel és várhattuk a következő kisautót tankolásra.

A méretarány nem az igaz, így leginkább a PIKO féle távirányítós autókhoz illett méretben a kút vagy a lendkerekes Trabanthoz.
A Tamástól kapott darab természetesen ezúttal is közel tökéletesen várt engem. Persze eredetileg nem nagyon akart üzemelni a játék, de némi tisztítás után már rendben tette a dolgát. A matricák és a tárcsa hibátlan, egyedül a játék doboza hiányzik, de így is gyönyörűen mutat a gyűjteményben az autók mellett.
Remélem ezt hamarosan Ti is láthatjátok majd saját szemetekkel is.

Kövesd munkámat a Facebookon és a többi közösségi oldalon! Ha szeretnél segíteni anyagilag, akkor itt teheted meg, ha játékokat szeretnél felajánlani a leendő múzeumba, akkor a toyahsw@gmail.com címre küldj üzenetet és megbeszéljük a részleteket!

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekmuzeum.blog.hu/api/trackback/id/tr318544182

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fehérlapos 2016.03.29. 21:22:53

Negyven éve kaptam egy ilyet, kb. 2-3 évig működött, aztán ment a kukába. Azóta nem láttam ilyet, azt hittem, hogy csak a fantáziám szülötte, hogy a töltőpisztoly indította a számlálót, és tényleg így volt. Már csak egy hangfelvétel kéne az óraszerkezet hangjáról, és elsírnám magamat.

AtomCamel 2016.03.30. 08:07:39

Húúúú... nekem is volt! Imádtam! :-) Meg állandóan szét szedtem. :-) A szürke színű talpát kellett lepattintani, aztán két darabra lehetett szedni a külsejét és előkerült az óramű. :-)

De jó is volt.
Azt hiszem nálam az óramű nem túl sokáig bírta, de attól még szerettem/használtam! :-)
süti beállítások módosítása