FIAT 124 Coupé
2014. október 21. írta: ToyaHSW

FIAT 124 Coupé

DSC_0436.JPG

A mai napra is tartogattam nektek egy igazi régi távirányítós kisautót, amit a PIKO gyártott. A Fiat 124 Coupé különböző változatai 1970 és 1989 között voltak gyártásban a német cégnél.
A távirányítós játék bowdenes irányítással, világító lámpákkal és dudával várta gyerekeket. Az autó kidolgozása kiváló volt, sőt még az is belefért, hogy az igényesen kidolgozott belső téren kívül tolótetőt is kapjon a 124-es.

A gép gyártásának beazonosítására kiváló lehetőséget biztosít a szín és a rendszám, ami alapján egyszerű volt kiderítenem, hogy az általam birtokolt kék-fehér változat a 80-as évek elejéről származik és szerencsére az eredeti doboza is megmaradt.

A játékot készítették még fehér színben (fehér kerekekkel), kékben, narancssárgában, kék-fehérben, zöld-fehérben, narancssárga-fehérben, piros-fehérben (fehér kerekekkel), majd a későbbiekben autószervízes, rendőrségi és mentő változatban is.
Az idők folyamán készült a kocsi rádióirányítású változatban is, de soha nem ért el akkora sikereket mint az eredeti bowdenes változat.

Ha játszottatok ilyen kocsival vagy van nektek is, akkor pontosan tudjátok mennyire is jó játék volt ez a 80-as években.

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekmuzeum.blog.hu/api/trackback/id/tr836813521

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

misinator 2014.10.21. 21:16:29

Nekem is ilyen volt A(!) távirányítós autóm:-)
Aztán meg csodálkozok, hogy miért vettem kétszer is cápaorrú, ikerlámpás Fiatot /még ha az "csak" Nagypolszki volt is, meg miért vágyom még mindig a bakancslistámon egy igazi kupé...
Még hogy a gyerekkor értékrendje nem ég bele az emberbe!
Ui: Áááá, nem kék Fiatom van...

deadlist 2014.10.21. 23:06:32

Nekem is volt pont ilyen, a távvezérlő kicsit másképpen nézett ki. Az évszám 1972! Később szétszedtem, mert tudni akartam milyen belülről, meg át akartam építeni holdjáróvá, hogy PIRX kapitány nyomdokába léphessek! :-)
Kösz a szép emléket, már teljesen elfelejtettem.
Most ugrott be, hogy a végső kinézetet a felhasználó lurkó saját maga adhatta meg, pepita matrica csíkkal és 17-es rajtszámmal, amit én az ajtókra raktam két oldalra.

:-)

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2014.10.22. 00:12:28

Nekünk is volt egy, de sokat nem tudtunk játszani vele, mert nem kaptunk hozzá elemet! :( Narancssárga volt, de valami más típus, a távirányitója viszont ugyanaz, mint a képen láthatónak. Valahol megvan még darabokban, talán 1x még feltámasztjuk! :)

ToyaHSW 2014.10.22. 07:37:59

@Balogh Zsolt: Vagy egy PIKO Mangusta vagy pedig egy Wartburg lehetett, amelyekről szintén olvashatsz már a bemutatott játékok között.

ToyaHSW 2014.10.22. 07:38:43

@deadlist: Igen, akkor nagy divat volt a szerelés. Talán mert a szüleinktől is ezt láttuk. Mi is mindet átépítettük vagy "megszereltük".

deadlist 2014.10.22. 08:21:32

@ToyaHSW: Volt egy olyan NDK eredetű könyvem, hogy hogyan lehet űrhajót, rakétát, holdjárót építeni. Tulajdonképpen alapvető fizikai ismereteket csomagoltak barkácsolási útmutatóba, szigorúan gyerekeknek. Hol lehet most ez a könyvem???

TheRminator 2014.10.22. 10:47:28

Nekem a króm lökhárítós van meg.

misinator 2014.10.23. 20:16:27

@ToyaHSW: ...olyannyira, hogy egy másik - összetört példány elkunyerálásával duplamotoros hatkerekűt "varázsoltam belőle":-)

Dömijani 2015.01.22. 14:16:02

Én 74-75 táján kaptam egy rendőrségi Wartburgot. Később az öcsém egy Mangustát. Valahol valamelyik dobozon látszott a 124 Coupé is. Bár összességében mindig tetszettek a 70-80-as évek orgami autói, ez a Fiat - mea culpa - sosem fogott meg. A Wartburgot az öcsém szétberhelte, de nemrég a paicon és itt-ott beszerzett alkatrészekkel felújítottam. A Mangusta egyben megmaradt - nálam - , mostanában meg szereztem hozzájuk egy törött kasznis Alfa Spidert, főleg azért mert nagyon hasonlít formailag az X1/9-re. Megragasztottam és egész jó lett, bár az extrák (vezető, bőrönd, kempingcucc) nincsenek meg hozzá. Szintén a hetvenes években kaptam egy szlovákiai túrán egy Autolux Electric készletet, benne egy Porsche 356 és egy Pagoda. Ez egyébként a szintén keletnémet Dux cégtől vett liszensz alapján készült, még az embléma és felirat is benne maradt. Nagyon szépek az autók, de túl kicsik és könnyűek ahhoz, hogy jól lehessen velük játszani. Sajnos a Merci a motorral együtt eltűnt és a Porsche is elég viharvert ma már. Segítséget elfogadok a pótláshoz.

ToyaHSW 2015.01.22. 17:54:56

@Dömijani: Sokunknak vannak kellemes emlékei ezekről a játékokról. Nagyon sok pénzt tudnék elkölteni a gyűjteményre, de sajnos nincs :( Így marad a hosszútávú gondolkodás és a gyakori nézelődés.

Pont ezért is szeretnék múzeumot csinálni a játékoknak, hogy a hozzánk hasonló emberek felidézhessék az emlékeiket és a gyerekeiknek megmutathassák milyen játékokkal szórakoztunk mi.
Ezért is szerepel a terveim között, hogy a játékok nagyobbik része kipróbálható formában legyen jelen a múzeumban, mert megnézni és játszani vele nem ugyanaz.

Levente Andras 2015.03.16. 22:11:11

Minden húsvétkor, a locsolásból összegyűjtött pénzből , ilyen taviranyitos autókat vettem. Nagyon szépek , és tényleg igényesen kidolgozottak voltak. Újonnan , még az illatuk is olyan jó volt! Rengeteget játszódtam velük, még most is vágyom utánuk!
süti beállítások módosítása