Túlélésre vágyó terepjáró
2021. november 03. írta: ToyaHSW

Túlélésre vágyó terepjáró

rcoffroad_1.JPG

Néhány hónapja kaptam ajándékba egy játékot, ami annyira még nem régi de úgy gondoltam a gyűjteménybe mindenképpen beleférne majd, hiszen ahogy az idő múlik úgy a játékok is napról-napra egyre korosodnak.
Ennek fényében úgy gondoltam érdemes a megmentésre ez a néhány éve vásárolt elektromos RC irányítással rendelkező terepjáró.

Ha jól emlékszem hasonló játékokat néhány éve árusítottak a Tescoban és sok szülő szívesen meg is vásárolta a gyerekének a játékot, hiszen a lakáson kívül a szabadban is rendkívül jól boldogult a játék a nagy kerekeinek köszönhetően.
Persze az évek múlásával és a használatnak köszönhetően a műanyagok szépen lassan elfáradtak és a belül található tölthető akkumulátorok is megadták magukat, amelyek annyit jelentettek hogy a játék sorsa lényegében meg is pecsételődött.
Így került hozzám a terepjáró, amit úgy gondoltam érdemes lehet megmenteni.
Az akkumulátor ki lett belőle vágva, a gallytörőrácsok hiányoztak vagy le voltak törve, így azt kell mondanom hogy volt munka a játékkal.

Méreteit tekintve amúgy egy igazán tekintélyes méretű játékról van szó, ennek megfelelően a hiányzó alkatrészek sem voltak éppen kicsik.
Akkumulátort tudtam volna valószínűleg Kínából rendelni a játékhoz, de helyette a 9V-os tölthető elemes megoldásra esett a választásom, ami sokkal egyszerűbb megoldás, hiszen a boltban bármikor lehet vásárolni ilyen elemet ha esetleg szükség lenne rá.
A távirányító szerencsére tökéletes állapotban maradt meg, így azzal különösebb feladatom nem volt.
Az akkumulátorhoz szükséges 9V-os csatlakozó beszerelése után foglalkozhattam a karosszériával és a játékkal együtt érkezett dobozzal is egy kicsit.
Ahogy említettem a gallytörő rácsokból hiányzott egy-egy becsületes darab. Ezeket kellett első lépésben pótolnom, ami bár elsőre nehéz feladatnak tűnt, de a 3D nyomtatás itt is a segítségemre sietett.
Igyekeztem a megmaradt részekről levenni a pontos méreteket, amit követhetett a tervezés majd a nyomtatás.

image2.jpgimage3.jpg

Mint a képeken is láthatjátok igyekeztem úgy kialakítani az alkatrészeket, hogy azokat viszonylag egyszerűen lehessen rögzíteni a megmaradt részekhez és ez szerencsésen sikerült is.
A rögzítés ragasztással történt, amit már csak a festés követett ugyanis ezek az elemek eredetileg feketék, de a ragasztás nyomait csak festéssel lehetett igazán szépen eltüntetni.

Igazából még egy matrica kellene az első ködlámpára, de ez már csak részletkérdés szerintem.
Ezt követően foglalkozhattam egy kicsit a dobozzal, amit szintén a játékkal együtt kaptam meg összehajtott állapotban. Itt igazából csak annyi történt, hogy összeragasztottam a dobozt, rögzítettem az átlátszó műanyag részt és máris mehetett be a játék.
A későbbiekben valószínűleg ezzel a résszel foglalkozom majd még, hogy a kocsi ne tudjon jobbra-balra gurulni és a távirányítónak is fix helye legyen, de lényegében ezzel a lépéssel már sikerült visszahoznom a játékot és a dobozát is a megbecsülendő kategóriába.

Igazából nem annyira illik még a gyűjteménybe, de itt most a MÉG szón van a hangsúly. Néhány év múlva ezek a játékok is belépnek majd abba a kategóriába amit már majd a gyűjtők is értékelnek.
Annak ellenére, hogy nem retro én nagyon szeretem ezt a játékot - a macskáink viszont nincsenek elragadtatva tőle. Kiválóan működik, lényegében bármin átmegy és gond nélkül teszi a dolgát.
Valószínűleg ezt a játékot is láthatjátok majd közelről, de amíg nem tudom bemutatni nektek és odaadni a távirányítót hogy próbáljátok ki, addig maradnak a megszokott fényképek.

RÉGI JÁTÉKOD VAN? NE DOBD KI! NE ADD EGY NEPPERNEK! TUDD INKÁBB JÓ HELYEN, AHOL MEGŐRZIK ÉS VIGYÁZNAK RÁ!

Kövesd munkámat a Facebookon és a többi közösségi oldalon! Ha szeretnél segíteni anyagilag, akkor itt  teheted meg, ha játékokat szeretnél felajánlani a leendő múzeumba, akkor a toyahsw@gmail.com címre küldj üzenetet és megbeszéljük a részleteket!

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekmuzeum.blog.hu/api/trackback/id/tr5716741506

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása