Régi játékokkal is van munka... 5.rész
2020. március 27. írta: ToyaHSW

Régi játékokkal is van munka... 5.rész

rebuildproject_20.JPG

Ahogy említettem a legújabb részben a karosszériára térek majd ki, illetve az elvégzendő munka részleteire. A játék a maga szempontjából egy kicsit különleges, hiszen a jármű tetején található villogó vezetékekkel kapcsolódik több helyen is az alvázban található elektromos szerkezethez.
Már az előző bejegyzésben említettem, hogy a tisztánlátás kedvéért három vezetéket mindenképpen le kellett forrasztanom, amelyek összekötötték a két részét az autónak.Ezeket a vezetékeket természetesen gondosan megjelöltem és a biztonság kedvéért le is fotóztam.

Hasonló eljárást javaslok mindenkinek. Ilyen dokumentálásra azért is szükség van, mivel egy-egy ilyen szétszedés gyakran azt jelenti, hogy az autó hetekig pihen a szoba valamelyik részében idő vagy alkatrészhiány miatt és bármennyire jó a memóriánk az összeszerelés során előfordulhat, hogy nem emlékszünk majd mit és honnan vettünk le.
Ez ebben az esetben halmozottan igaz, hiszen három barna vezetéket kellett leforrasztanom.

A leforrasztás után sikerült ténylegesen szétválasztanom a karosszériát és az alvázat. Ekkor vehettem jobban szemügyre a kasztnit, ami kék műanyagból készült és tele volt matricával.
A matricák eltávolításának több módja van, de igazán hatásos megoldás az általam ismertek közül csak a melegítés.
Ehhez érdemes hajszárítót használni, amivel szinte minden ragasztós réteggel ellátott matricát el lehet gond nélkül távolítani az anyagától függetlenül (papír, műanyag, stb...). Persze elengedhetetlenül szükségetek lesz néhány eszközre, így érdemes a hajszárító mellé készíteni egy borotvapengét, valamint egy műanyag lapot. A penge a matrica eltávolítása során jelent majd segítséget, míg a műanyag lapra ráragaszthatjátok a már leszedett matricákat ideiglenesen.
A művel során a legfontosabb dolog a türelem. Ha kellően áttudjátok melegíteni a matricát, akkor azt könnyen a ragasztóval együtt tudjátok eltávolítani.
Persze előfordulhat, hogy marad a játékon egy kevés ragasztó, de ezt is viszonylag könnyen eltudjátok távolítani házi praktikával. Általában ilyenkor érdemes a WD40-hez nyúlni, ami nagyszerűen leszedi a ragasztó maradványokat a felületről.
Semmiképpen ne használjatok acentont, körömlakklemosót vagy más hasonlóan agresszív oldószert, mert a műanyagban ezekkel nagyon könnyen kárt tesztek.

A matricák eltávolítása lényegében ennyiből áll.
Egy kicsit szenvedős volt a játékról leszedni a matricákat, de a többség szépen lejött. Valószínűleg nem ezek a levonók kerülnek majd vissza a játékra, de mintának mindenképpen megfelelnek majd.
Mivel minden matrica lekerült a karosszériáról jöhetett a mosás. Ehhez még leszedtem a játék tetejéről a villogót, így már semmi sem állhatott az utamba. A mosáshoz érdemes puha szivacsot használnotok és valami tényleg enyhe tisztítószert (folyékonyszappan, mosogatószer). A mosás után meg alaposan le kell öblíteni a játékot, majd pedig várni egy keveset amíg megszárad. A törölgetést nem javaslom, mivel ilyenkor is előfordulhat hogy egy-egy apró alkatrészt sikerül letörni a kocsiról a törlésre használt ronggyal.
A mosás után folytathattam a játék szétszerelését. Az ajtók automatikusan kinyílnak és visszazáródnak a játékon (elvileg). Ezek mögött az ajtók mögött találhatóak meg a rend éber őrei, akiket egy lemezre festettek fel. Ezeket a lemezeket csavarok rögzítik a karosszériához, ahogy a tetőn található villogót és az első és hátsó ablakokat is.
Ezeket a csavarokat kiszedtem, aminek köszönhetően szépen minden egyes alkatrész eltávolíthatóvá vált. Ezt követően tudtam figyelmet fordítani az ajtók visszazáródásáért felelős rugókra, amelyek közül az egyik az évek alatt eltört. Szerencsére egy ilyen javítás nem túl bonyolult dolog, hiszen 1-2 menetet a rugóból el kell hajtanunk 90 fokkal és beakasztani az rögzítő furatba. Kell hozzá némi ügyeskedés, de nem megoldhatatlan feladat.
Ahogy ígértem a hiányzó oldalsó ablakra is most fordítok figyelmet. Szerencsére az ajtó leszerelhető, ehhez összesen két darab csavart kellett kicsavarnom és máris a kezembe volt a műanyagból készült darab.
Ezt követően kerestem egy vékony plexi lapot, amit igyekeztem megfelelő méretűre levágni. Egy két próba után elfogadhatónak ítéltem a végeredményt, így jöhetett a következő lépés, ami a festést jelentette.
A műanyag lap hátsó oldalát lefújtam egy kevés matt fekete festékkel, majd az ablakot ragasztással a helyére rögzítettem.
Ezt követően lényegében készen is volt a karosszéria, ami már csak a matricázásra és az összeszerelésre vár.

A következő részben reményeim szerint majd a matricázást mutatom be nektek, de addig sem áll le a project és a háttérben én folyamatosan dolgozom a kocsin.

RÉGI JÁTÉKOD VAN? NE DOBD KI! NE ADD EGY NEPPERNEK! TUDD INKÁBB JÓ HELYEN, AHOL MEGŐRZIK ÉS VIGYÁZNAK RÁ!

Kövesd munkámat a Facebookon és a többi közösségi oldalon! Ha szeretnél segíteni anyagilag, akkor itt  teheted meg, ha játékokat szeretnél felajánlani a leendő múzeumba, akkor a toyahsw@gmail.com címre küldj üzenetet és megbeszéljük a részleteket! 

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekmuzeum.blog.hu/api/trackback/id/tr8015514096

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása