Lendkerekes ZIL 118 Junoszty
2019. július 03. írta: ToyaHSW

Lendkerekes ZIL 118 Junoszty

zil118_1.JPG

Ezúttal egy újabb ritkaságot szeretnék bemutatni nektek. A Szovjetunióban készült lendkerekes játékbusz azonban nem csak játék változatban számított a maga idejében ritkaságnak, hanem az országutakon sem lehetett összefutni vele olyan könnyen.
Ez a busz pedig az érdekes történettel rendelkező ZIL 118 Junoszty.

A ZIL 118-ast 1962-ben mutatta be a Lihacsov Autógyár. Az alapját a ZIL 111-es limuzin alváza adta, amire busz felépítményt terveztek a gyárban.
Az erőforrás egy 8 hengeres 150 lóerős dízel motor volt, de készült valamivel erősebb 200 lóerős változata is a kisbusznak.
Az igényeknek megfelelően 9, 11 és 18 üléses változatokat gyártottak és kizárólag állami megrendeléseket fogadott be a Lihacsov Autógyár.

A busz persze nem lett különösebben sikeres, ennek ellenére a formája egészen emlékezetesre sikerült. A Moszkvai Nyári Olimpiai játékokon ilyen buszok szállították a helyszínekre a sportolókat és a diplomatákat is.

A kisbusz érdekes formája természetesen a szovjet játékgyártókat is megihlette, így készült el a ZIL 118 Junoszty lendkerekes változata.
A játékautó hűen megőrizte az eredeti jármű formavilágát. A tetőablakon, a karosszéria vonalai mind megegyeznek az eredeti autóéval. Összesen két különböző változatban készítették a lendkerekes kisbuszt.
A sorozat elején az utastér alsó részéhez került rögzítésre a lendkerék, ami dörzshajtással adta át a lendület a hátsó tengelynek, de ezt a megoldást hamarosan leváltotta egy házban elhelyezett lendkerekes szerkezet.
A két autót jól meglehet különböztetni egymástól, ugyanis a házas lendkerékkel ellátott megoldás az alváz alsó részén kapott helyet ezzel megtörve a műanyag alváz egységességét.
Természetesen további különbségek is észrevehetőek a két változat között, így többek között az alváz és a karosszéria rögzítése, a tetőablakok, valamint természetesen a szín.

Az első sorozat darabjai fekete-fehér színkombinációban készültek, majd a későbbiekben a második változatra a nagyon komoly színeket felváltotta a valamivel vidámabb kék-fehér összeállítás.
A 21 cm hosszú lendkerekes játék első változataiból szinte lehetetlen hibátlan darabra ráakadni. Hibás sem sok van, azonban abból legalább akad.
Általános hiányosság a hűtőrács, a lökhárítók és a lámpák hiánya. A lökhárítókból sok esetben csak néhány torzó marad rajta az autón, amit szinte lehetetlen jó állapotban helyreállítani.

A hozzám került darab is szenved ezektől az általános hiányosságoktól. Mind az első, mind pedig a hátsó lökhárító eltűnt és a hűtőrács is letört a helyéről.
Az első és hátsó lámpák egy kivételtől eltekintve elvesztek az évek alatt, így ezeket az alkatrészeket kénytelen vagyok magam legyártani a játékra 3D nyomtatással. Első lépésben a lámpák készültek el, amelyeket festés után fel is raktam a helyükre.
A lökhárítók és a hűtőmaszk jelenleg készül az autóra, azonban úgy gondoltam az autót érdemes már ebben az állapotban is megismernetek.

Természetesen a múzeumban majd már hibátlanul láthatjátok a játékot, amelyet akár ki is próbálhattok majd. Amíg azonban erre nincs lehetőség, maradnak a megszokott fényképek.

RÉGI JÁTÉKOD VAN? NE DOBD KI! NE ADD EGY NEPPERNEK! TUDD INKÁBB JÓ HELYEN, AHOL MEGŐRZIK ÉS VIGYÁZNAK RÁ!

Kövesd munkámat a Facebookon és a többi közösségi oldalon! Ha szeretnél segíteni anyagilag, akkor itt teheted meg, ha játékokat szeretnél felajánlani a leendő múzeumba, akkor a toyahsw@gmail.com címre küldj üzenetet és megbeszéljük a részleteket! 

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekmuzeum.blog.hu/api/trackback/id/tr714925010

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.